![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() sakkoja sakkoja.. |
|
|||
|
|||
![]()
Huoletta voi poliisin virat lakkauttaa kun meillä on lainkäytön ammattilaisina pysäköinninvalvojia, vartioita, yms, jopa katsastusasemilta löytyy näitä ihmelapsia jotka tietävät omistajaa paremmin mihin autoa käytetään
|
|
||||
|
||||
![]()
Onko edellisellä negatiivisia kokemuksia vartijoista?
|
||||
|
||||
![]()
Calmari taitaa olla Metrohäirikkö
|
|
|||
|
|||
![]()
Eipä täällä jumalan selän takana paljo mitään etellä mainituista näy, omassa metässäkin makaa varastettu auto jo kohta vuoden ja pari kertaa poliisillekin ilmoitettu mut eipä tunnu paljon kiinnostavan etes niitä :-) verolaput kyl löytää perille ihan hyvin, ei miul itseasias vartioita vastaan mitää oo, melkone koiran virka ku jotai pitäs tehä mut valtuuet on mitä o.
|
|
||||
|
||||
![]()
Valtuudethan on ihan riittävät, jokamiehen oikeudet ja vähäsen päälle.
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Tänne kurikkaan pitäisi saada parkkipirkkoja. Hommia olisi paljon. Usein kaupan pihassa invapaikalla on parkissa iso mersu jossa ei ole tuulilasilla lappua joka oikeuttaisi parkkeeraamaan romun kyseiselle paikalle.
![]() Voiko tavallinen ihminen ottaa kuvia väärin pysäköidyistä autoista ja lähettää niitä jonnekin? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Ja voithan sä lähettää niitä vaikka kunnanjohtajalle ym. turhille virkamiehille. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
vähän aiheen vierestä...
Mut tos paikallisen Kmareketin parkkiksella on mielestäni hyvät perhe parkit invapaikkojen vieressä. Ne on todella kätevät ja niistä pääse lapsien kanssa turvallisesti kulkemaan kauppaan. Mutta kyllähän sen arvaa parkit aina täys ja 90% ei ole lapsiperheitä vaan näitä joiden pokka ei kestä ajaa invapaikalle vaan menee sit näihin perheparkkeihin. Muutenkin aina kaikki ovien läheiset parkkiruudut täys ni sit saa muksujen kans puikkelehtia parkkiksen perältä kauppaan. Viddu pitäis joskus mennä perjantaina istuu puukko kouras kytiksel ja puhkoo renkaat... Tai sit vähän enemmän inhimillisempi ottaa kuvia omistajasta ja autosta ja laittaa yleisöpalstalle paikallis lehteen... Noistahan ei vissiin voi sakottaa vai voiko? Mut tänne sais kyl muutama ylimielinen parkkipirkko kylläkin eksyä. |
|
||||
|
||||
![]()
Mikkelin torilla sain kerran sakot ja en ollu ihan tyytyväinen tilanteeseen....
Reklamaatio: http://kuvablogi.com/nayta/122870/ Tulos: http://kuvablogi.com/nayta/145523/ Pari vuotta sitten sain työpaikan (sairaalan) parkkipaikalla sakot, vaikka helvatan kallis pysäköintilupa oli lasissa. Sakotuksen syy oli etten ollut pysäköinyt merkityllä paikalla...Vaan hiekalla joka jatku parkkipaikan nurkalla, eipä siinä taas auttanut mikään...Olis voinnu tietysti piirtää parkkiruudut hiekkaan ensin... - Pari vko sitten joku kerrostalokyttääjä pisti lappua Jeepin ikkunaan tässä emännän pihalla. Kaupasta tulin ja oltiin reissuun lähdössä niin jätin tuohon pihalle auton että saa tavarat edestakas helpommin. No joku psk paperi siihen oli tullu että olette pysäköineet luvattomasit jne... ja terveisin asukasyhdistys. Tosi aktiivinen yhdistys kun la aamuna pitäneet oikeen kokousta! No aloin sitte katteleen tarkemmin niin pihaan tultaessa eikä pihalla ole minkäänlaisia kieltomerkkejä, ei edes pelastustien merkkiä. Naapurissa kyllä on joku "vain luvan saaneille..." merkki. - Kaikenlisäksi tuli tohon kadunvarteen vuoropysäköinti, no sitä oon yrittäny reissuilla noudattaa. Yks su aamu sitten (ei satanut ees lunta) meni lähemmäs klo 10 ennen kun viitti autoa lähteä siirtään niin eiköhän siinä lappu ollu lasissa! Talvella pari kertaa meni hermot kun porukka pistää autoja parkkiin niin että on just sellanen väli ettei varmasti kukaan mahdu siihen mutta ite päästään melkein rattia kääntämättä pois....No onneks pääsi lumikasojen päälle parkkiin. - Puhuvat täällä pihalla "siitä isosta autosta joka aina seisoo milloin missäkin..." En tiedä kenestä on kyse, ainakin mun jeeppi on aika pieni... Onneks on vielä omaa pihaa niin sinne voi pysäköidä miten haluaa!
|
||||
|
||||
![]()
No tokkopa voi. Muutenhan sinunkin pitäisi jotenkin todentaa että on mennyt niitä kersoja tekemään. Enkä tarkoita takaikkunassa "kids on the bord" imukuppilärpäkettä vaan tuulilasilla invakortin kaltaista anottavaa pysäköinti lupaa. Tosin itse kyllä soisin noiden perheruutujen käytön myös vanhuksille. Ei tarttisi hinkata ostoskärryillä muiden autojen kylkiä hinkutella ja tuuppia perseellään ovea muita vasten kun lastaa sitä vitun pientä punaista Micraansa...
|
|
||||
|
||||
![]()
Olen todennut kyllä noitten parkkipirkkojen olevan yleensä täysin yhteistyökyvyttömiä kokovartalokyrpiä, joilla ei myöskään ole alkuunkaan järjenkäyttöä.
Itselle on tullut Helsingin- ja Vantaan alueella kaikkinensa kolme aiheetonta pysäköintivirhemaksua, näistä yksi peruttiin käsittelyn jälkeen, yhden repi esimies jo heti sakotustilanteen jälkeen kun satuin parkkipirkot näkemään ja valitin asiasta, kolmas jäi voimaan koska Vantaan kaupungilta eivät suostuneet kertomaan pysäköinnin kieltävän merkin asennusaikaa eikä antamaan tietoa kirjallisena. Tämä viimeinen tapaus oli mielenkiintoinen; kadun varrella jossain asuin oli pysäköintiruudut tien varressa, parkkiaika täysin rajoittamaton; uusi asuinalue. Tulin ilta+yövuorosta aamulla kuuden aikaan kotiin, olin käynyt aakkos-kaupan kautta ostamassa eväitä. En jaksanut ajaa parkkihalliin asti ja raahata sieltä ostoskassia joten jätin auton lailliselle paikalle tien varressa olevalle pysäköintipaikalle. Jossain välissä aamun/ aamupäivän aikana tolppaan oli käyty ruuvaamassa P- merkin alle lisäkilpi joka rajoitti pysäköintiajan arkisin päiväsaikaan kahteen tuntiin. Muutamaa tuntia myöhemmin oli käyneet parkkipirkot paikalla ja lappu ikkunaan. Usealla autoilijalla ko. paikassa oli molemmin puolin tietä laput ikkunalla. Yhden niistä satuin näkemäänkin, molemmat ihmeteltiin virhemaksulappua. Eipä valitukset auttaneet, maksuun meni. Muistan pari vuotta sitten kun oli ollut kotona kohtuu isot ja useamman tonnin arvoiset kaiuttimet kotona koekuuntelulssa. Olin näitä palauttamassa liikkeeseen Helsingin keskustassa, ja auto oli jokseenkin pakko pysäköidä lähelle kaupan ovea purun ajaksi (kaiuttimet painoi laatikoineen ~35kg/ kappale). Ensimmäisen ehdin kantamaan kaupan ovesta sisälle, toista olin hakemassa niin parkkipirkko oli auton kohdalla ja alkoi höpöttämään että auto lähtee tästä nyt, tai sakko tulee. Ilmoitin laillisesta oikeudestani purkaa auto paikalla, johon hän totesi että tavarat ulos autosta jalkakäytävälle, auton siirto välittömästi lailliseen paikkaan ja sitten tavarat sisälle. Sanoin että liikkeen ovi on tuossa vieressä, vien tämän toisen tavaran sinne, kuittaan palautuslapun ja lähden. Hommassa ei tule menemaan kolmea minuuttia kauemmin. Sanoi että ei, ja alkoi jo kirjoittamassa lappua. Sanoin että en oikein voi jättää helvetin kallista kaiutinta tähän oven eteen yksinään vartoimatta, vai jäätkö valvomaan? Kaupassakin oli sen verran asiakkaita ettei liikkeestä päästy heti auttamaan... aikani sain siinäkin tapella ettei lappua tullut. Lähtiessään pysäköinninvalvoja mutisi jotain idiooteista ihmisistä. Suusanallinen palaute lähti kyllä toiseenkin suuntaan ![]()
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 04.04.2012 15:08 |
|
||||
|
||||
![]()
Mullapa ei oo valittamista
![]() Tainnu 1 (Yhden) parkkisakon eläessäni saada. Pysäköin rakkaan 300DT:ni pikkuroban sheriffi aseman eteen yöllä kun menin käymään gentlemans clubilla. Ajattelin että siinä se on turvassa pahoilta ihmisiltä. Takas tullessa vasta huomasin kyltin, vain poliisi autoille ![]() No muutaman vi..perk.. ja hymuillen kotiin. |
|
|||
|
|||
![]() Noista taloyhtioiden sakkolapuista
Taannoin (v. 89?) sain ilmoituksen pysäköintivirheestä, ja allekirjoittajana oli isännöitsijä, ja lapun toi joku finninaamainen teini! (vein telkkarin sisälle 3. kerrokseen, ja tuo finninaama alkoi huutamaan heti kun sain telkkarin syliin, että minä sakotan sinua
![]() No poliisilaitoskeikkahan siitä tuli, mutta kun kerroin tutkijalle että allekirjoitus on väärä, niin ihmetteli. (tiesin isännöitsijän olevan lomalla lapissa) No, isännöitsijän toimisto vahvisti asian, ja kertoi että tuon lapun on kirjoittanut juurikin tuo finninaama ![]() ![]() Niimpä homma käänty asiakirjan tutkimiseksi, olikohan väärennys? Tutkija soitteli tuolle finninaamalle kotiin, parille mahdolliselle työpaikalle ja aina esitteli itsensä tutkia tämä ja tämä Oulun poliisilaitokselta ![]() Ja sitten kun se huomasi että minä hihittelen siinä pöydän takana, niin kysyi että onko minulla vaatimuksia asian suhteen? Totesin että minusta tuo sakko on aiheeton.... johon tutkija totesi, että ei sulle ole mitään sakkoa kirjoitettukkaan, ja tämä asiakirja jää hänelle! ja että halusinko kopion? No halusin tietenkin (taisin luvata sille finninaamalle että syötän tuon sille) Ja sitten tutkija totesi että mitä sanosin siitä, jos hän antais suullisen huomautuksen väärin pysäköinnistä? olis kuulemma helpompi niin, että jos se isännöitsijä olisi sittenkin kirjoittanut tuon lapun, niin olisi käsitelty loppuun? Sekin sopi minulle joten tutkija totesi asian loppuunkäsitellyksi minun osalta. Se "sakkolapun" kopio jäi syöttämättä sille finninaamalle, jostain kumman syystä en sattunut koskaan käsivarsimitan päähän ![]() Ja minun tietääkseni noiden lappujen jakaminen loppui... sai ainakin muuttaa rauhassa. |
|
||||
|
||||
![]() viteoo |
|
||||
|
||||
![]() rahamiehiä
.....Muistan pari vuotta sitten kun oli ollut kotona kohtuu isot ja useamman tonnin arvoiset kaiuttimet kotona koekuuntelulssa. Olin näitä palauttamassa liikkeeseen Helsingin
|
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen saanut vaan kahdet pysäköintisakot. Ex.kämpällä vantaalla oli melkoinen mäki parkkipaikalle. Chevy vani ei sitä mäkeä oikein talvella päässyt ylös jos juuri oli tullut lunta. Siinä mäessä oli parkkipaikkoja, mihin jätin auton sitten aina niinä päivinä. Joku aikarajoitus niissä oli. Eräänä aamuna oli sitten sakkolappu ikkunassa. Siitä tietysti valittamaan, että kun kunta auraa niin huonosti etten pääse omalle maksetulle parkkipaikalle ja siinä ei ole missään lähelläkään pysäköintipaikkoja mihin auton voisi pysäköidä. Noh. Se ei ole heidän ongelmansa. Sakko piti sit vaan maksaa.
Toinen sakko tuli lahdessa kun lainasin eräälle kaverille autoa. Se onnistui sitten saamaan siihen sakkolapun. No yllättäen sakon maksaa auton omistaja, ei se kuka siihen on ajanut. Ei auttanut vaikka kuinka sanoin että tiedän kuka sen auton ajoi siihen ja siihen on todisteet. Sakon maksaa auton omistaja. Kaveri tietenkin kieltää pysäköineensä autoa sakkopaikalle, eikä suostu maksaan sakkoa.. Viddu.. Joten sakko maksuun ja kaverin turha kysellä mitään jelppiä missään asiassa ennen kuin sakko on maksettu. Kyllä se myöhemmin sen maksoi meikäläiselle. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Kaveril ol auto lainassa vuos sit, ja posti paukautti maksulapun vähän sen jälkeen yksityiselt firmalt, et oon pysäköint väärin... Totesin, et huono takkasytyke, eikä asiasta oo sen jälkeen kuulunt.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Paljonko sakkoja liian isoista renkaista? | p3ku | Chit-Chat | 1 | 20.01.2006 16:52 |
Sakkoja isoista renkaista? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 20.09.2005 17:40 |