Terve! Uusi jäsen olen ja samalla myös vakaasti aikomassa tuoda jenkeistä Suomeen voimakkaan c4 mallisen Corveten(vm.1992-1996). Kyseeseen tulee joko Lingenfelterin tai DRM:n stroukki 383 -koneiset yksilöt. Tehoa on toisessa 440 ja toisessa 450 hv.
Kysymys kuuluukin, uskallanko tuoda auton maahan,eli saako sitä kilpiin vai tuleeko ongelmia? Vakio LT-1 antaa 305 hv,eli 20%-säännöllä saisi olla max 366 hv, toisaalta mallisarjan tehokkain mallihan on ZR-1 tehoillaan 405 hv,eli silloin tehoa saisi olla max 486 hv= auto olisi täysin laillinen. Miten on, onhan varmaa että vertailuautona käytetään nimenomaan ZR-1Stä eikä tota vakio LT-1:stä?
Toinen seikka liittyy katsastukseen ja päästömittaukseen,eli oletan ainakin että tollanen stroukki 383 menee läpi päästömittauksista,koska jenkeissähän on vähintäänkin yhtä tarkat noin mittaus-standardit kuin Suomessa,vai??
Kyselen koska olisi astetta veemäisempää saada auto maihin täällä ja sitten byrokraattipirkko kertookin, että auto kelpaa tässä maassa korkeintaan pihakoristeeksi..
Kiitos asiallisista vastauksista!
Nothing beats cubic inches