![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Huomenta vaan, totetaa uusi jäsenMoro kaikille tasapuolisesti, tulipa liityttyä varttutunnin tutustumisen perusteella tänne Offipalstalle. Talon tavat ovat toki vielä puoleksi hämärän peitossa normaalia netikettiä lukuunottamatta, mutta eiköhän se siitä. Itse asiassa löysin tänne mefi.fi -saitin kautta, jossa etsiskelin vanteita nykyiseen huonon tien kulkimeen. Ja etsintää pitää jatkaa myös täällä, missä varmasti tuo aihepiiri on kattavammin hanskassa. Kovin mittavaa kokemusta ei offihommista ole, aiemmin on alla ollut Tojo 4Runner, joka nyt ei varsinainen maasturi ole ja Suiza 410. Nyt pirssinä on keväällä hankittu Puch G230 eli aikas tavalla sama keksintö kuin Mersun G, jotain pieniä vivahde-eroja lienee varusteissa ja muussa detaljeissa, mutta teknisestihän kuutio lienee tasan samanlainen. Pirteä bensakones, automaattilaatikko ja kaikki lukot löytyvät tuosta. Ruostettakaan ei ole kuin joku rokko takavalojen yläpuolella, nekin vielä maalin alla, mutta vaatinevat jotain toimenpidettä. Nykyasussaan auto on hyvin tarkkaan tehtaalta tullutta vastaava lukuunottamatta 50 mm korotusta ja vähän isompia pyöriä. Eli tuunauksia ei ole tehty. Takana on 218km, ei kovin paha taival vielä. No tästä pitää sitten jatkaa sisäänajautumista.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() ![]() Hyvä että oot sellasen Puchin hankkinu, ei niitä paljoo liiku. Oot varmaan myös innokas kuvailemaan, niitä aina mieluusti kattellaan! ![]()
__________________
KYM |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Huomenta vaan ja tervetuloa.
![]() Edit: AtteL kerkes ens! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ajele rauhallisesti, kun kyseisessä autossa ei ole vielä edes sisäänajo loppu. Mikäli tosiaan on ajettu 218 km.
![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Teretulemast vaan Nallenkin puolesta. Ja kuka sanoi, että 4Runneri ei ole maasturi.. Kyllä sellaisestakin voi offikkapelin jalostella.
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juu, kiitosta vaan, tuo AtteL oli juurikin syyllinen tämän forumin löytymiseen, kun vastaili vannekyselyyn linkin kera mese.fiillä.
Näin noviisina pitää ensin kysellä, kuinka kuvatukset liitetään viestiin tässä tapauksessa. Pirssistä on kyllä kuvia, mutta mitään ei ole ajettu Photopukettiin, vaan käyttämilläni forumeilla kuvan saa suoraan viestiin omalta koneelta. Olikos täällä jossain piilossa "Liitä kuva viestiin" -nappula? Oikea pirssin tyyppi on siis GE230, oli typo tuossa avausviestissä. Ajomäärä pitää kutinsa, huoltokirjaa on täytetty Sveitsissä 170.000 km asti ja lopusta on kuittinippu Veholta. Muukin auton olemus ja kunto puoltaa kilsamäärän oikeellisuutta. Auto on siis tuotu Sveitsistä muuttokuormassa (tai kuorman vetäjänä) kun paikallinen asukki ja auton 1. omistaja päätti muuttaa Suomen Lappiin jo muutama vuosi sitten. Sieltä se sitten lasketteli hoteisiini, auto siis. Kaikki paperit ensirekisteröinnistä ohjekirjaan ja huoltodokumentteihin ovat tallessa, joka on aika harvinaista. Enpä taida lähteä rakentelemaan rakkinetta kovin radikaalisti, koska siihen tarkoitukseen on varmaan viisaampiakin aihioita. Lisäksi kaveri tuossa muutaman kilsan päässä pyörittää safarifirmaa, jossa on nelisenkymmentä offipeliä Krazista Suzukiin, V8 G, dieseli Geemeleitä, Protoja, Uazeja, Tojotia, Daihatsua, Isuzua, Uralia, Jeeppiä, Volvoa jne... pahimpien höyryjen purkamiseen. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja sen V8 G-mesen syntyhistoria on mulla aika hyvin tiedossa, tuli muutama tunti vietetyä sen kimpussa aikoinaan. Niin ja tervetuloa offipalstalle. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
No niin, ensimmäinen moka heti eli eipä tullut kirjauduttua sisään toisella viestillä ja nyt ollaan taas Guesteja.
Kuinkas noita jo kirjoitettuja viestejä pääsee muokkamaan, erilliseen näppikseen tottuneelle tulee tällä läppärillä aika helposti löyntivihreitä. Kuvien laatu ei ole kasonen, kamerakaan ei Hasselblad vaan studio Nokia 6110 ![]() Kuutio on merkitlään tosiaan rekisteriotteessa Puch, samoin kaikki dokumentit ja ohjekirjat ovat Puch-merkillä. Myöskään Mersun valmistenumerodekoorderi ei tunne tämän numeroa. Lieneekin niin, että ensimmäinen omistaja on vaihtanut Pukin "luurankoratin" Mersun mukavampaan ja tähtimerkki maskiinkin on kiinnitetty. Konepellissä on tallessa Puch-kokardi. Laatikko edestä ![]() Laatikko jonon jäsenenä ![]() Ja laatikko sivulta ![]() Tuollainen normaali peltihallin konttori, mutta kaikin puolin ehjä ja pikku putsaamisella ehkä siistikin. ![]() Ja sama pelkääjän näkökulmasta katsottuna. ![]() Varusteena aukeavat ovet, verhoilu on siistissä kunnossa ja sama toisella puolella, ellei parempikin. ![]() Tuonne pitäisi sitten pykätä piskeille buduaari, toki mobiilisellainen, koska takapenkkiäkin on tarkoitus joskus käyttää. ![]() Sitten kupat. Tässä pahin eli vasemman takavalon yläpuolella. Oikealla puolen ei ole mitään :shock: ![]() Vasemman takakaaren muovilevikkeen edessä on tämä. Oikea puoli jälleen puhdas. ![]() Sitten vähän oikeaa puolta. Tämä on etupyörän takaa levikkeen vierestä. ![]() Siinä ruosteet sitten olivatkin, ainakin päällisin puolin ja myös katsastusmiehen mukaan. Kolhuja ei ole pahemmin kerätty, vaikka ikää autolla onkin. ![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Liekö tämä yksilö kyseessä? Melkoinen laite menemään, jonkun verran olen tuolla kulkuhaluja kokeillut.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ihan siisti koppi, mutta en edelleenkään usko kilometrimäärän oikeellisuuteen, eli ensimmäisessä viestissä mainittuun 218 kilometriin.
![]() ![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Komia peli kaikin puolin. Toi 50mm tekee jo ulkonäköönkin paljon. Sit ku rupeet oikeen rakentaan niin ei muuta ku tarinaa projektiosioon ja kuvia paljon...Niin ja tervetuloa vaan forumille.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Juu, tässä oltiin kahden vaiheilla tuon rakentelun suhteen, mutta kun pirssin suhteellinen harvalukuisuus tuli ilmi, niin on alkanut originaalina tai ainakin purettavissa olevien ja helposti ennalleen palautettavien rakenteluiden suosiminen. Ylipäätään bensakoneella Geemeleitä on tehty vain pienen pieni osa kokonaistuotannosta ja niistäkin suuri osa on mennyt eri maiden armeijakäyttöön. Mutta ei tässä mitään pussihousuhommia auton kanssa aleta harjoittaa.
Tämä yksilö taas on joku kummajainen ainakin varusteidensa ja värityksensä puolesta. Värien koodit tässä ovat pulmalliset vastaisen varalle, jos pikku fiksausta ajattelee. Olin aiheesta juttusilla myös Runo Kurkon kanssa, joka hänkään ei aivan varmaksi osannut taustaa sanoa. Sen verran epäili, että auto on maalattu Grazissa perusvalkoisen päälle jonkinlaisena spesiaalimallina. Kantakortissa ei ole värikoodia kuin tuolle valkoiselle, eikä Mersun nettidekoorderi sen koommin kuin Veho tunne valmistenumeroakaan. Varaosia saa kyllä suoraan G:n numeroilla. Auton olemassaolo on näillä nurkin on pitkälti Jussin osasyyllisyyttä, joten terveiset menevät perille kyllä. Mitä kilometrimäärään tulee, niin jossain vaiheessa 218 on sekin taas oikein, näissä kun ei ole miljoonamittaria ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onkos tuo Runo Kurko sama kurko joka on niitä NRA:n miehiä? Ei oo vaan kovin yleinen nimi ja jää mieleen.
Jaa että se myös mukana jotenkin näissä autoasioissa? Juu, pidä pukki vaan mahdollisimman alkuperäisenä, se on minunkin mielipide!
__________________
KYM |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tuttu mies tuo Runo K Kurko, joskus vuosia sitten kyydissä olleena totesi, kuuntele ei muuten jalopuu natise g mersun koelaudassa
![]()
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pukki, joka on myös auton kutsumanimi kotipiirissä, saa pysyä omana itsenään. Toisaalta sitä ei ilkeä lähteä kovasti rakentamaankaan, koska se on näin kahden kesken ![]() Mutta pieni nakertelu on aina paikallaan, kun sopivia osia sattuu vastaan. Ne vanteet ovat nyt ihan ensimmäiset. Täytyykin laittaa haku päälle tämänkin forumin ostopalstalle. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Täällä kans uusi käyttäjä ilmoittautuu, tosin offi jäänyt harrastuksista jo 12-13v sitten
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
* * * * Volvo 945ft classic Jeep Cherokee ltd -90 Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Senverran sanon että "Legenda" tuntee/tietää mut..... ![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Kuinkas moni muu tunnistaa minut, näillä tiedoilla jotka olen antanut...?
(Jare on sit hiljaa....) |
#20
|
||||
|
||||
![]()
moggikuski?
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Eips...
Offia tuli harrastettua -90 luvun loppupuolella... |
#22
|
|||
|
|||
![]()
tervetuloa palstalle minunkin puolesta =)
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
Joitain kuviakin täällä näkyi olevan, offi-ajoilta, jos ketä vanhempaa, tai nuorempaa, harrastajaa helpottaa arvailuissa...
![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Jarekin on joskus voitettu....
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
Olitkos sie Mattsonin kyydissä?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
22.11-09 FJDC:n jäsen Sahvari Mäntsälässä! | ImacInnes | Tapahtumat | 51 | 28.11.2009 21:37 |
MMC:n jäsen etuja + kokous paikka päätetty. | TOHJ61 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 08.08.2007 11:17 |
Uusi jäsen perheeseen ja vähän muutakin | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.03.2007 10:47 |
Turkulaisille uusi jäsen! | Jukkapoika | Chit-Chat | 14 | 06.02.2007 11:21 |
Raven Shield - uusi Rainbow Six sarjan jäsen | trulez | Computer Games | 0 | 01.09.2002 23:07 |