![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kierrejousien korotuspaloistaLöytyisikö mielipiteitä ja kokemusta kierrejousien korotuspalojen käytöstä? Minkä suuruisen korotuksen voi toteuttaa iskuvaimentimia vaihtamatta? Ja pitääkö paikkansa, että korotuspaloita ei taideta vaatia vielä Tüv-papereita? Hakusessa olisi siis pienehkö maavaran lisäys, renkaita on jo laitettu ja suurin osa (90%) ajosta tulee kestopäällysteeltä. Korottavia jousia en koe vaihtoehdoksi, sikäli kun voi olettaa, että vakiojouset toimii maantieajossa paremmin.
Viimeksi muokannut Jhl : 06.02.2012 13:06 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei vaadita mitään todistuksia kunhan vain ovat asiallisesti toteutettu. Ja tuo iskareiden riittäminen on varmaan aika paljon autokohtaista, mutta mikään ei estä vähän muokkaamasta myös iskareiden kiinnityksiä sen verran mitä spacerit korottaa.
__________________
-Pauli- |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta Auton korkeuden muuttaminen 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet. Korkeutta saa muuttaa verrattuna pyörien keskiöön enintään 51 mm, M1G-luokan tai N1G-luokan ajoneuvoissa kuitenkin enintään 77 mm. Auton kokonaiskorkeuden lisäys yhdessä mahdollisen korin korottamisen ja renkaiden muutoksen kanssa saa olla enintään 100 mm, M1G- tai N1G-luokan ajoneuvon kuitenkin enintään 150 mm. Sellaisella akselistorakenteella, jossa jousituksen korkeuden muutos vaikuttaa oleellisesti pyörien asentokulmiin, varustetun auton alustaa ei kuitenkaan saa korottaa. 2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös auton alustan korkeuden alentaminen verrattuna pyörien keskiöön käyttämällä akseliston osia, jotka eivät vaikuta joustovaroihin ja jotka on tarkoitettu kyseiseen automalliin. Muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä selvitys osien soveltuvuudesta automalliin. 3. Auton alustan korkeuden alentamisen jälkeen on maavaran auton ollessa kuormaamaton oltava ainakin niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm. 4. M1- luokan ajoneuvon, jonka on ensi kertaa käyttöön otettaessa edellytetty täyttävän direktiivien 96/79/EY ja 96/27/EY etu- ja sivutörmäyslujuusvaatimukset, korkeutta saa muuttaa ja muutoksen muutoskatsastuksessa hyväksyä vain edellyttäen, että auto muutosten jälkeen täyttää etu- ja sivutörmäystestien vaatimukset. Viimeksi muokannut Jhl : 06.02.2012 13:17 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mikä auto? Jousituksen tyyppi ja malli on aika merkittävässä osassa kun korotuspalikoita asennellaa...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93339 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kehtaako sanoa että on Rav4 ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä tuo ohje AUTON ALUSTAN KORKEUDEN MUUTTAMINEN JOUSIMUUTOKSIN: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...imuutoksin.pdf |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kunhan lähimmältä katsastusasemalta kysäisin, kanta tuntui selvältä korotuspaloja kohtaan. En kyllä tuosta Trafin ohjeesta, jota jo aiemmin katselin, saa irti mitään, millä asemalla jotain perustella... Viimeksi muokannut Jhl : 16.02.2012 22:27 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
No niin, johan tajusin ton ohjeen
![]() Mutta onko vinkkiä mistä kysyä muutosta myös paperille? Mukavampi sitten ajella vaikkei paperilla ajellakaan ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kierrejousien lukitus | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.04.2011 10:45 |
Kierrejousien langanpaksuuksia? | MK | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 14.10.2008 21:18 |
Kierrejousien erot? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.01.2008 14:28 | |
Korotuspaloista lehtijousitetulla taka-akselilla. | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.11.2006 19:44 | |
BJ:n kierrejousien mitoitusta | HannuN | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 18.04.2006 19:41 |