![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() BJ vinssi hydrauliseksi, nyt kuvia räpellyksestäPitäisi asentaa Bj:n vinssi hinurin lavalle hydraulimoottorilla. Minkähän kierrosalueen moottoria pitäisi etsiä. Vetonopeus saa olla kohtalaisen ripeä, mutta voimaa täytyy olla vetämään renkaaton autokin kyytiin. Onko Bertan ulosoton kierroksista olemassa taulukkoa, ja millä vaihteilla vinssiä yleensä käytetään?
Viimeksi muokannut Mase : 14.02.2012 14:34 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Omassa sovelluksessa vinssi on suoraan Rangen voimanulosotossa taaksepäin (ns. läpivetävä malli).
Vinssi on vakio. Rangen vaihteiston välitykset: Main gearbox LT95 4. suora 3. 1.51:1 2. 2.45:1 1. 4.07:1 Yleensä vinssatessa tulee käytettyä kakkosvaihdetta jos lujassa niin ykköstä (HJ60 suossa ![]() Susukit kakkosella ja kolmosella pikku kaasulla ja vaijerin sisään kelaus nelosella 2-3000rpm Koneessa voimaa alle 100kw ja voima vinssille tulee moottorilta suoraan vain päävaihteiston kautta. tyhjäkäynnin tehoja ei tiedossa.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta kun laskee, niin 500rpm voisi olla sopivainen yleisnopeus minkä perässä pysyy, mutta ei nukahda vetäessä?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
paas tietoa ja kuvia toteutuksesta hydraulisena... nää on aina mielenkiintoisia
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo varmaan aika sopiva tuo 500 rpm kesikierroksille Ja siten että alaspäinkin on vielä varaa.
Muistaakseni omassa bertassa tulee vaijeri sisään suunnilleen kävelyvauhtia kun kelaa 4 vaihteella ja tyhjäkäynnillä eli n.600- 700 rpm. Ja kuvia kehiin kun saat jotain aikaan...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jotain prototyyppiä nakerreltu. Moottori istui kivasti kumikoplingilla akselin päähän, jossa kiilaurakin valmiina. Vapautus kytkimeen pitää varmaan pistää vielä toinen vw polon solkku vetämään kytkintä auki. Toimii yhdelläkin laboratorio olosuhteissa, mutta kylmänä ja kuraisena saatta jo takerrella.
Sitten tämän kertaiseen kysymykseen, mistähän kaukosäädin, joka olisi 3- toiminen, sisään-ulos ja kytkimen vapautus? Jotain 4 kanavaisia rakennussarjoja löysin, mutta olisiko valmiita lähetin-vastaanotin paketteja olemassa? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vastaan itselleni:
http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi...&prodid=VM160T Voi vaan olla kauko-ohjaimen vastaanotin ihmeissään, kun käyttää talvella nahkarukkaset kädessä (tai sitten käyttää kaukista siellä rukkasen sisällä ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hianoo
Jos tosta tulee nopee tai edes nopeahko ni tota lukitusta ei tarvi käyttää. Yleensä vinssaukset ku on vaan n. 5m mittasia ja puita lähellä ni voi kelailla moottorilla ulos ja käärästä aina löysät sarviin. Sarvista naru kuiteski nopeempi ottaa ku kelalta. Jos tulee tilanne että pitää vetää kerralla koko 40m ulos ni kai sen lukon voi käsinki avata.
Ihan vaan sillä ettet tekis liika hianoo. Hyvältä näyttää ja hyvä että joku pistää näistä kuviaki näytille. Koskahan sitä ite alkais toteuttaan suunnitelmiaan. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Hydrauliikkaa
Ton kokoinen sähkökela tulee varmasti jumittamaan.
Kun kerran hydraulipaine on jo olemassa, niin paras olis 2-toiminen työsylinteri? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nuo startin solkut vetää yllättävän kiukkuisesti kun liikeradan saa sopivaksi. Tehokas alue on n.10mm ja kahdella solkulla (toinen aloittaa liikkeen ja toinen vetää pidemmälle) uskon että homma toimii. Eihän se silloin jaksa aukaista kun vaijeri on pännissä, mutta eihän se silloin saakaan aueta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2L-t kierrokset? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 28.05.2006 04:23 |
dieselin kierrokset! | battis | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 24.05.2006 20:36 |
kierrokset jumii | vesku.r | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.08.2005 20:54 |
Kierrokset? | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 19.05.2003 07:44 | |
Ulosoton kierrokset | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 09.04.2003 11:20 |