![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() HJ61 lämpö ongelmaNiin kertokaas viisaammat, mikä tolla nyt on kun ei lämmöt nouse ja termostaatti on ok mutta lämmöt jää siihen termostaattikoteloon aika korkeaks mutta ei näköjään siirrä sitä lämpöö siitä eteenpäin... ![]()
Viimeksi muokannut ärjyy70 : 29.01.2012 11:37 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tärinä johtunee ihan jostain muusta. Ei ainakaan mitään loogista yhteyttä noihin lämpöihin keksi.
Vaikuttaisi enemmänki joko laakerivialta tai epätasapainosta kardaanissa. Kannattaa tarkastaa ristikot yms. Termostaattikotelossa ei luultavasti ole sen lämpimämpää kuin muuallakaan moottorissa, eli onko ongelma siis sisälle tulevan lämmön puutteessa? Siihen voisi auttaa mm. kennon puhdistus. Voi myös olla ilmaa tai taitoksia letkuissa ettei neste kierrä kunnolla. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Oletko tarkastanu että siellä on termostaatti paikallaan? Lämmöt ei kyllä pakkasella paljon nouse alarajasta jos ei termoa ole.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Termostaatti on paikoillaan itseasias vaihdoin sen äskettäin mut ei auta...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo kun sisältä kuuntelen niin kuuluu semmosta veden sirinää ja kuulostaa vähän siltä että vesi ei kierrä kunnolla. Onko joku peruspaikka missä se vesi yleensä jumittaa vai täytyykö kattoo kaikki paikat?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Yölento;843916]Termostaattikotelossa ei luultavasti ole sen lämpimämpää kuin muuallakaan moottorissa, eli onko ongelma siis sisälle tulevan lämmön puutteessa? Siihen voisi auttaa mm. kennon puhdistus.QUOTE]
Niin siis toi termostaatin kotelo käy tosi kuumana mutta moottori melko kylmä ja sisällehän ei luonnollisesti sitten tule kovin lämmintä tai no vähän mutta sekin tuntuu höyrymäiseltä. Lämminhän auto ei ole siis sisältä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuo vaikuttaa siltä että se neste ei kierrä kunnolla kennolle O.o
Nouseeko lämpömittari minkä verran? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tunnin ajamisen jälkeen noin 2 pykälälle ja taajama nopeuksissa laskee noin 1 pykälälle... Eli tuo tärinä ei kuitenkaan johdu siitä että ajetaan liian kylmällä moottorilla vaan ihan jotain muuta...? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sen vaihtoehdon voi kyllä sulkea pois, Tärinän luulisin johtuvan pyöränlaakerista, ristikoista tms akseleihin liittyvästä. ilmeneekö tärinä myös nelivedolla? vai?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ihan sama kusipää se on neli tai takavetosena... Onko kuinka kallis projekti tiedossa noista pyöränlaakereista?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai se kovin kallis ole, Tietääkseni. Tamgearsilta näet hintoja.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kannattanee ensin kokeilla se kardaani, pyöränlaakerit ei yleensä täristä. Joskus maastossa käydessä saattanut ottaa kardaani kiveen tai kantoon ja mutka on valmis tms. Ei tarvii paljoa kun alkaa vipattamaan. Entisessä ajokissa oli itsetehty kardaani joka alko täristää n. 90 vauhdissa. Sen verran oli epätasapainossa.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jees näyttäs olevan suht halpa homaa... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Termostaattihan on alkuperäinen TOYOTA varaosa?
Mulla ei toiminu mikää tarvike termari kunnolla.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Miten se tarvike termarin epätoiminen ilmenee??
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Niin vähän samaa mieltä... Toyotalla makso 70e ja Motonetistä 22e (sieltä hankin ja sain kaupan päälle n. 50e dieseliä ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Onko sun auto täristänyt siitä asti kun ostit, vai onko uus oire?
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Noista vatkauksista ja tärinöistä kannattaa ekaksi sulkea kaikki halvat viat pois. Eli lumi ja jää vanteista. Kardaanin pulttien kireys ja ylipäätään se että ne on siellä, sen jälkeen niiden laippujen keskimutterit jotka löytyy niiden kardaanin laippojen alta.
Ja kardaanin ristikot tietysti. Ja tietysti pyöränmutterien kireys. Enkä ny pidä ketään niin hölmönä ettei näitä älyäisi tarkistella. Mutta kun kaikkia noita oireita on itellä ollu vuosien varrella niin... Ja onko tärinä tärinää vai vatkausta?? Napalukot auki vai kiinni??? Sitten vielä että jos tuntuu ettei kone lämpene niin leikkaa jostain banaani laatikosta tms. sermi sinne keulaan jos 61 :sessä sitä ei enää vaikiona ole...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 25.01.2012 19:19 |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
On uusi oire tärisee vaan niin helvetisti heti 70 km/h ohitettua eikä oo väliä onko 5 vai 4 vaihde... Tuli tossa mieleen että ennen kun tää oire ilmeni(siis tänään) niin tossa motarilla ja muutenkin kaasuvaijeri(ehkä ![]() Uskaltaako tolla nyt lähteä minnekkään aamulla jos jotain pikkuteitä pitkin etenis? |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Täytyy tarkistaa! tai no pajalle siis... Napalukot on kiinni mutta se vittuilee niin taka kuin nelivetoïsena Banaani laatikot vaikutus on aika pieni/huomaamaton... |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Tarkista ny nuo edellä mainitut ja lisäksi ainakin takakselin U- pultit. Ja se ettei se akseli ole päässy pyörähtämään niiden jousipukkien lahottua sieltä välistä pois.
Jos sinne on tommonen selkeä mekaaninen vika ilmestytny niin aika pienellä todennäköisyydellä se itestään korjaantuu. Jos tuo akseli on pääsee kääntymään niin kohta on pinjoni tai kardaani poikki. Ja tuho nopeudesta riippuen kohtuullisesta helvetilliseen.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Kokeile vielä ne napikset auki takavedolla koska silloin saa suljettua etukardaanin/ etuperän pois tai varmistettua että vaiva on juuri siellä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Jep koitettu ja tärinä vain jatkuu?...
|
#24
|
||||
|
||||
![]()
Täristää ja kaasu jumittelee, tarkistappa moottorin kannakkeet eli kumit.
|
#25
|
|||
|
|||
![]()
Ehkä ei niin todennäköistä mutta tässä vaiheessa täysin mahdollista!
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj 60 lämpö ongelma | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 24.01.2012 22:00 |
HJ61 +xenon ongelma | Tourinki | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 12.12.2010 17:46 |
hj61 murros ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.09.2005 14:04 | |
Nissan KC:n lämpö ongelma | Samppa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.07.2005 21:18 |
HJ61 vaihde ongelma... | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.03.2005 09:50 |