Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2012, 14:04
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

HJ61 lämpö ongelma


Niin kertokaas viisaammat, mikä tolla nyt on kun ei lämmöt nouse ja termostaatti on ok mutta lämmöt jää siihen termostaattikoteloon aika korkeaks mutta ei näköjään siirrä sitä lämpöö siitä eteenpäin...


Viimeksi muokannut ärjyy70 : 29.01.2012 11:37
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2012, 14:29
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Tärinä johtunee ihan jostain muusta. Ei ainakaan mitään loogista yhteyttä noihin lämpöihin keksi.
Vaikuttaisi enemmänki joko laakerivialta tai epätasapainosta kardaanissa. Kannattaa tarkastaa ristikot yms.
Termostaattikotelossa ei luultavasti ole sen lämpimämpää kuin muuallakaan moottorissa, eli onko ongelma siis sisälle tulevan lämmön puutteessa? Siihen voisi auttaa mm. kennon puhdistus. Voi myös olla ilmaa tai taitoksia letkuissa ettei neste kierrä kunnolla.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.01.2012, 17:32
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Oletko tarkastanu että siellä on termostaatti paikallaan? Lämmöt ei kyllä pakkasella paljon nouse alarajasta jos ei termoa ole.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2012, 17:48
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Oletko tarkastanu että siellä on termostaatti paikallaan? Lämmöt ei kyllä pakkasella paljon nouse alarajasta jos ei termoa ole.
Termostaatti on paikoillaan itseasias vaihdoin sen äskettäin mut ei auta...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2012, 17:55
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Voi myös olla ilmaa tai taitoksia letkuissa ettei neste kierrä kunnolla.
Joo kun sisältä kuuntelen niin kuuluu semmosta veden sirinää ja kuulostaa vähän siltä että vesi ei kierrä kunnolla. Onko joku peruspaikka missä se vesi yleensä jumittaa vai täytyykö kattoo kaikki paikat?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.01.2012, 17:58
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

[QUOTE=Yölento;843916]Termostaattikotelossa ei luultavasti ole sen lämpimämpää kuin muuallakaan moottorissa, eli onko ongelma siis sisälle tulevan lämmön puutteessa? Siihen voisi auttaa mm. kennon puhdistus.QUOTE]


Niin siis toi termostaatin kotelo käy tosi kuumana mutta moottori melko kylmä ja sisällehän ei luonnollisesti sitten tule kovin lämmintä tai no vähän mutta sekin tuntuu höyrymäiseltä. Lämminhän auto ei ole siis sisältä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.01.2012, 18:04
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Tuo vaikuttaa siltä että se neste ei kierrä kunnolla kennolle O.o
Nouseeko lämpömittari minkä verran?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.01.2012, 18:09
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Tuo vaikuttaa siltä että se neste ei kierrä kunnolla kennolle O.o
Nouseeko lämpömittari minkä verran?

Tunnin ajamisen jälkeen noin 2 pykälälle ja taajama nopeuksissa laskee noin 1 pykälälle...

Eli tuo tärinä ei kuitenkaan johdu siitä että ajetaan liian kylmällä moottorilla vaan ihan jotain muuta...?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.01.2012, 18:13
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Sen vaihtoehdon voi kyllä sulkea pois, Tärinän luulisin johtuvan pyöränlaakerista, ristikoista tms akseleihin liittyvästä. ilmeneekö tärinä myös nelivedolla? vai?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.01.2012, 18:17
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Sen vaihtoehdon voi kyllä sulkea pois, Tärinän luulisin johtuvan pyöränlaakerista, ristikoista tms akseleihin liittyvästä. ilmeneekö tärinä myös nelivedolla? vai?
Ihan sama kusipää se on neli tai takavetosena... Onko kuinka kallis projekti tiedossa noista pyöränlaakereista?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.01.2012, 18:19
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Ei kai se kovin kallis ole, Tietääkseni. Tamgearsilta näet hintoja.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.01.2012, 18:22
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Kannattanee ensin kokeilla se kardaani, pyöränlaakerit ei yleensä täristä. Joskus maastossa käydessä saattanut ottaa kardaani kiveen tai kantoon ja mutka on valmis tms. Ei tarvii paljoa kun alkaa vipattamaan. Entisessä ajokissa oli itsetehty kardaani joka alko täristää n. 90 vauhdissa. Sen verran oli epätasapainossa.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.01.2012, 18:35
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Ei kai se kovin kallis ole, Tietääkseni. Tamgearsilta näet hintoja.

Jees näyttäs olevan suht halpa homaa...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.01.2012, 18:42
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Termostaattihan on alkuperäinen TOYOTA varaosa?

Mulla ei toiminu mikää tarvike termari kunnolla.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.01.2012, 18:46
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Termostaattihan on alkuperäinen TOYOTA varaosa?

Mulla ei toiminu mikää tarvike termari kunnolla.
Miten se tarvike termarin epätoiminen ilmenee??
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.01.2012, 18:49
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Miten se tarvike termarin epätoiminen ilmenee??

Niin vähän samaa mieltä... Toyotalla makso 70e ja Motonetistä 22e (sieltä hankin ja sain kaupan päälle n. 50e dieseliä )
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.01.2012, 18:58
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Onko sun auto täristänyt siitä asti kun ostit, vai onko uus oire?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.01.2012, 19:16
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Noista vatkauksista ja tärinöistä kannattaa ekaksi sulkea kaikki halvat viat pois. Eli lumi ja jää vanteista. Kardaanin pulttien kireys ja ylipäätään se että ne on siellä, sen jälkeen niiden laippujen keskimutterit jotka löytyy niiden kardaanin laippojen alta.

Ja kardaanin ristikot tietysti.

Ja tietysti pyöränmutterien kireys. Enkä ny pidä ketään niin hölmönä ettei näitä älyäisi tarkistella. Mutta kun kaikkia noita oireita on itellä ollu vuosien varrella niin...

Ja onko tärinä tärinää vai vatkausta?? Napalukot auki vai kiinni???

Sitten vielä että jos tuntuu ettei kone lämpene niin leikkaa jostain banaani laatikosta tms. sermi sinne keulaan jos 61 :sessä sitä ei enää vaikiona ole...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 25.01.2012 19:19
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.01.2012, 19:23
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Onko sun auto täristänyt siitä asti kun ostit, vai onko uus oire?

On uusi oire tärisee vaan niin helvetisti heti 70 km/h ohitettua eikä oo väliä onko 5 vai 4 vaihde... Tuli tossa mieleen että ennen kun tää oire ilmeni(siis tänään) niin tossa motarilla ja muutenkin kaasuvaijeri(ehkä) jumitti ja kaasutteli itekseen ja joka kerta kun nousi n. yli 1500 kierrokset niin taas jäi kaasu itsekseen päälle ja sai polkaista poljinta niin päästi irti tämä tapahtui muutaman kerran ja sen perään tuli tää tärinä onkelma !

Uskaltaako tolla nyt lähteä minnekkään aamulla jos jotain pikkuteitä pitkin etenis?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 25.01.2012, 19:33
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Noista vatkauksista ja tärinöistä kannattaa ekaksi sulkea kaikki halvat viat pois. Eli lumi ja jää vanteista. Kardaanin pulttien kireys ja ylipäätään se että ne on siellä, sen jälkeen niiden laippujen keskimutterit jotka löytyy niiden kardaanin laippojen alta.

Ja kardaanin ristikot tietysti.

Ja tietysti pyöränmutterien kireys. Enkä ny pidä ketään niin hölmönä ettei näitä älyäisi tarkistella. Mutta kun kaikkia noita oireita on itellä ollu vuosien varrella niin...

Ja onko tärinä tärinää vai vatkausta?? Napalukot auki vai kiinni???

Sitten vielä että jos tuntuu ettei kone lämpene niin leikkaa jostain banaani laatikosta tms. sermi sinne keulaan jos 61 :sessä sitä ei enää vaikiona ole...

Täytyy tarkistaa! tai no pajalle siis...

Napalukot on kiinni mutta se vittuilee niin taka kuin nelivetoïsena

Banaani laatikot vaikutus on aika pieni/huomaamaton...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 25.01.2012, 19:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Tarkista ny nuo edellä mainitut ja lisäksi ainakin takakselin U- pultit. Ja se ettei se akseli ole päässy pyörähtämään niiden jousipukkien lahottua sieltä välistä pois.

Jos sinne on tommonen selkeä mekaaninen vika ilmestytny niin aika pienellä todennäköisyydellä se itestään korjaantuu.

Jos tuo akseli on pääsee kääntymään niin kohta on pinjoni tai kardaani poikki. Ja tuho nopeudesta riippuen kohtuullisesta helvetilliseen.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 25.01.2012, 19:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Kokeile vielä ne napikset auki takavedolla koska silloin saa suljettua etukardaanin/ etuperän pois tai varmistettua että vaiva on juuri siellä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 25.01.2012, 20:22
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kokeile vielä ne napikset auki takavedolla koska silloin saa suljettua etukardaanin/ etuperän pois tai varmistettua että vaiva on juuri siellä.
Jep koitettu ja tärinä vain jatkuu?...
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 25.01.2012, 20:47
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Täristää ja kaasu jumittelee, tarkistappa moottorin kannakkeet eli kumit.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 25.01.2012, 21:02
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Täristää ja kaasu jumittelee, tarkistappa moottorin kannakkeet eli kumit.
Ehkä ei niin todennäköistä mutta tässä vaiheessa täysin mahdollista!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 lämpö ongelma hojo85 Tekniikka & Jutustelu 4 24.01.2012 22:00
HJ61 +xenon ongelma Tourinki Tekniikka & Jutustelu 25 12.12.2010 17:46
hj61 murros ongelma Tekniikka & Jutustelu 6 14.09.2005 14:04
Nissan KC:n lämpö ongelma Samppa Tekniikka & Jutustelu 2 28.07.2005 21:18
HJ61 vaihde ongelma... Tekniikka & Jutustelu 10 29.03.2005 09:50


Sivu luotu: 22:31 (GMT +2).