![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Retuperä Raisins presents Pikku-RunkkariNjoo, varsinaisen suunnistuskampeprojektin huikean etenemisen johdosta tulin veepeessä ollessani hankkineeksi "nopean väliprojektin", jolla ajattelin ajella duuniin talvella ![]() No se(kään) ei yllätyksellisesti toteutunut ![]() Raatohan on tää Kumikamelilta ostettu ruostekasa, josta kone oli poksahtanu jossain savitiimellyksessä Vanha kone nostettiin isä-ukon kanssa pois heti alkuun, ennekuin auto siirtyi tallille pajotettavaksi. Vanhassa koneessa oli kiertokannen liuskat ilmeisesti päällekkäin, koska yks mäntä oli alempana kuin muut. Paskin osa autoa löytyi tälläkin kertaa, Pajeron ollessa kyseessä takaosastosta En jaksanu ruveta palapelleilemään, vaan hain Saimaan käyttöteräksestä 60x100 ärhooässää ja pokkailin velimiehen kanssa autoon uudet runkoaisat. Tässä kuvassa näkyy mainiosti hyvät pohjatyöt ennen edellistä "maalausta" pinta irtosi paskalla painepesurilla ja kylmällä vedellä Siinähän se talvi meni kättä ruosteella ja raudalla kuntouttaessa ja vaipanvaihtoa harjoitellessa ![]()
Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 23.05.2012 07:14 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No totuuden tultua julki edellisten kuvien myötä, täytyy sanoa, että pyöränkaarissakin oli hiukan sanomista, joten motonetin kautta peltisiivuja hiplailemaan.
Vanhat paskat pois ja hiluihin pokkaus ja reikiä pistehitsuuttelua varten Täytyy tässä todeta, ettei nää aikataulutukset ole miun hommissa ikinä pitäneet. Aina löytyy jotain paskaa, niinku mädät jarru ja bensaputket tai jopa mätä tankki No sen sai onneksi helposti hitsattua tai sit ei, helvetin ohutta höttöä ns. pelti. Panin kannen sinkitystä Sit tulikin aika, jolloin edellisien omistajien kaiutinhelvetti oli purettu ja kaikenlaista pikkusäätöä viritelty mm. dgv kaasariin ei löydy ihan suoraan järkevää ilmansuodatinta, sen puuhailin pikapikaa pellistä. Vaimo muuten sano, että se oli tehny samannäkösiä purkkeja seiskaluokalla käsitöissä, kyllä tuli heti semmonen osaava fiilis ![]() ![]() ![]() ![]() Yks sellanen piilovika löyty tän auton sähköistä, mihin en oo ennen törmänny. Ihmettelin et miks äänimerkki antaa sillai tosi vaimeesti ääntä kun virtoja rumppaa avaimesta. Vika löyty täysin vahingossa, kun käsi osui saatanan kuumaan äänimerkkiin, joten töötin täyty jotenkin olla oikosessa ![]() Vedin piuhat irti ja nakkasin paskan mäjelle Vihdoinkin koitti hetki, että sai auton takas ranchille ja samantien ruuvaamaan pokkereita alle ![]() Että tällästä täällä, ekat koeajot suoritettu Worryn mainiossa ajomaastossa ja muutamia juttuja on viilailtava tulevaisuudessa... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Noiden pokkeri-kuvien ottamisen aikaan tosin etupyörät ei kääntyny kuin puol kierrosta perssuunta joten HOMMAilemaan.
Ensin etupuskin pois ja ylimääräsiä peltilärpäkkeitä pois sisäloksuista, ei paljoo auttanu Retuperän vanhin asukas oli mukana varaosa-runkkarin purkuhommissa Uutta etuloksuu ja come-uppia paikalleen, sisäloksut lekalla sisään Rullakita oli kiinni neljällä hepillä, arvaa kestikö ![]() Orkkis "panssarit" on jotain paskarautaa, jotain pitää keksiä tilalle. Worryn laavulla nyybeilemässä Allekirjoittanut, ipana ja serkkupoika |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jatketaan pätkä juttua
Pätkästäaikaa oli aikaa ajatella suunnistelua, siis Juukaan. Pikapajotus, muutamia muutoskohteita ennen ajeluja. Vaihettiin kitkalukollinen orkkisperä = ajanhukkaa. Levikkeet, sähköflekti, parit mittarit, läppäriteline (kiitos Anssille), lokasuojan levikkeet, eturungon lyhennys, vetopisteet, liukukita, rättikatto (kiitos mutsille) ja joitain muitakin erinäisiä huolto ja tarkasteluhommia. Pohjapanssarit meni uusiksi Huono puoli tolla mallilla on, että tukivarren etukannakkeet jää aika ottaviksi ja tämä tuli konkreettisesti huomattua Ruohosuon lenkillä ![]() Auto tankilla just lähdön jälkeen, farkuissakin on vielä pitkät lahkeet ![]() Jostain syystä en kyllä osaa pelätä noita pehmosia paikkoja yhtään... Velipojalle sattu tuhannennella kerralla arviontivirhe loikassa Reissu meni ihan kohtuullisesti yhdessä ojanylityksessä törmättiin joulukuuseen joka poisti laturin hihnan n. 2h recovery aikaa Jossain ajoin helman ruttuun, piti moskalla leipoa että sai oven toimimaan Vehje pelas just niin hyvin kuin pitikin, kuskiin kun vielä sais edes vähän järkeä ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Worrycrossin iltamissa käyty pari kierrosta ajelemassa, tankkaaminen tulee halvemmaksi kun tankki kutistui 40 litraseksi
![]() Laitan kuvan kunhan joudan... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ajoitte perkule sen verran myöhässä että ei kerinny näkemään
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pajerostakin näköjään saa Komian offipelin! Ruohosuolla vähän tätä vilkuilinkin
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pikku e? | -Timi- | Tekniikka & Jutustelu | 59 | 21.02.2013 18:16 |
Retuperä-Raisins, keskeytetty toistaiseksi... | Arska-tehtaalta | Maasturiprojektit | 60 | 21.10.2012 01:19 |
Pikku Jeeppi | Topi1982 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.11.2010 17:29 |
Pikku UAZ | AH-64D | Linkit | 7 | 23.09.2009 07:14 |
pikku G | Linkit | 12 | 10.11.2006 12:20 |