![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Vääntösauva jousien kiristäminen/säätäminen?Eli kuinka tollaset säädetään oikein,jottei renkáat kulu piloille? Auto -89 Chevy pikkis.
|
|
|||
|
|||
![]()
Eihän vääntösauvajouset vaikuta juurikaan renkaiden kulumiseen, muut kulmat kylläkin. Vääntösauvojen kiriminen vaikuttaa alustan "kovuuteen".
|
|
|||
|
|||
![]()
Jos nostaa etupäätä kiristämällä vääntösauvoja, camber-kulma muuttuu, jos sitä kysyit.
Ylätukivarressa prikat hitsattu runkoon. Prikat irti ja säätää camberin sopivaksi. http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=202946 |
|
||||
|
||||
![]()
Chevyistä en osaa sanoa sen tarkemmin, mutta vertailukohdaksi kuitenkin: minun Opel Fronteralleni suositellaan max 50 mm korotusta vääntövarsijousia kiristämällä ja tämä menee vielä ilman camber-kulmien korjailua. Tämä on varmaan aika automallikohtainen asia, pyörän ripustuksen geometria vaihtelee. Liioittelemaan ei joka tapauksessa kannata ruveta, seurauksena on äkkiä myös vetonivelien ennenaikainen kuluminen. Sitäkin voi käsittääkseni kompensoida pudottamalla etuperää pikkuisen alemmaksi, mutta se menee ehkä jo vähän säätämisen puolelle. En minä näistä mitään oikeasti tiedä, olen vain jostain lukenut juttua.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vääntösauva korotus? (king cab) | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.05.2022 16:13 |
Hiacen lukkoperän kiristäminen | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 19.11.2013 07:57 | |
vääntösauva | 2,4TD | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.01.2011 14:32 |
lukon kiristäminen.. | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.08.2004 19:55 | |
Vääntövarsijousituksen "kiristäminen" | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.05.2003 22:45 |