![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() BJ42 lopetti lataamisenLatauksen/veden erottimen valo alkoi palamaan, sammuu joskus hetkeksi mutta sitten syttyy taas eikä lataa. Katsoin ensin hiilet joissa oli reilusti pituutta jäljellä, latauksen säätimen koppa auki ja kärjet liikkuu/ehjän näköiset, kuskin puoleiset kärjet painaa yhteen niin valo sammuu mutta volttimittari näyttää edelleen 24,9volttia. Sama voltti määrä akuilta ja suoraan laturin plusliittimestä. Mistä tätä vian etsimistä kannattaa jatkaa, kävin jo kysymässä autosähkäliikkeestä mutta siellä olisivat myyneet vaan uuden laturin eivätkä olisi halunneet alkaa tutkimaan koko asiaa. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Iteltä oli männä viikolla tärissy siitä laturin päältä johto poikki sieltä kolmi napasesta ryhmäliittimestä.
Jos ei siinäkään ole vikaa eikä muualta päällepäin näy niin sitten käytä se laturi irti ja auki notta onko kenttäkäämi päässy irti diodi sillasta. Paljonko oisi uus laturi maksanu ja oisko siinä ollu alipainepumppu mukana??? Nii ja tietysti sulakkeet, ja siinä kuskin puolella konehuoneessa lokarin päällä oli jotain sulakkeita semmosessa johto rasiassa. En kyllä muista mihin ne vaikuttaa mutta voihan niitäkin ihailla. And one moore thing. Kerran oli hihnapyörä löystyny ja aiheutti latauksen puutetta ja sitäkin vikaa piti tovi ettiä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pitäisikö siihen kumihatun alla olevaan plussanapaan tulla akkujännitettä suurempi määrä voltteja jos laturi pelaa mutta vika on säätimessä tai johdoissa? Nythän siinä on sama jännite kuin akuissa. Voiko tuosta ajatella että vika on laturissa?
Pari johtoa naaras abikoilla heilui irtaallaan laturin pään seutuvilla, niille ei paikkoja löytynyt nopealla haeskelulla, liekkö näitä japsiautojen ylimääräisiä? Uuden laturin hinta ei selvinnyt kun liikkeestä ei sitten saanutkaan Bj,hin sopivaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Suunnilleen sama jännite siinä on kuin akussakin. Mutta tietysti nousee kun auton laittaa käyntiin.
Jos siinä on moottorin käydessä merkittävästi kovempi jännite kuin akun plus navassa niin silloin yhteys akkuun on poikki eli johto katki tms. Ja se taas saattaa käräyttää joko laturin tai säätimen tai molemmat. Siitä paukkuvirta navasta voisi laittaa lisäksi suoran johdon akun plussaan. Ei korjaa vikaa mutta suojaa laturia jos jostain syystä orkkis piuhanipusta joku pettää tai tärisee poikki. Voi se säädinkin olla tiensä päässä mutta olisi hyvä selvittää onko laturi muuten ehjä. Koska irronnu paukkuvirta johto tai kenttä diodisillasta saattaa polttaa sen säätimen ja kun haet uuden niin sekään ei elä montaa minuuttia. Näyttääkö se säädin ehjältä muuten???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niin siis se kolmen johdon nippu mikä menee sinne laturiin niin se on se mikä kannattaa tutkia ja heilutella koneen käydessä . Ja ottaa se liitin irti ja tarkastaa hapettumat ym.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tänäänkin sammuili latauksen valo pari kertaa työmatkalla, ei vaan ollut volttimittaria kiinni eli en tiedä alkoiko lataamaan kun valo sammui. Bj,ssä on taustamelua sen verran ettei puhaltimestakaan kuule nouseeko puhaltimen kierrokset kun lataus alkaa!
![]() Heiluttelin sitä johtonippua eilen auton käydessä ja mittasin samalla jännitettä laturin navasta, pikkuisen nousi, samaan kuin akun navasta, eli oli siellä huonoa kosketusta muttei laturi ei kumminkaan alkanut lataamaan. En tiedä säätimen ehjyydestä, näyttää aika siistiltä, vänkärin puoleiset kärjet sirisevät auton käydessä, käämeistä löytyy ohmeja ja kuskin puoleisen kärjen kun painaa kiinni niin latauksen valo sammuu muttei siltikään lataa. Pitää ottaa jonain päivänä laturi pöydälle ja purkaa se, laturin on muuten turbon paluuputkesta vuotaneesta öljystä märkä, autosähkömies väitti ettei öljy tee mitään laturille mutta mistäpä sen tietää. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No on siellä sitten jotain eloa.
käy ny vielä kerran kaikki llitokset läpi kone käynnissä ja siten että mittari on kiinni. Ja tee vaikka kokeeksi se suora kytkentä lsäksi siitä laturista suoraan akun plussaan. Eli valon sammuminen kertoo sen että joko se välilä lataa tai sitten se valo ei "maadoitu" eli ei löydä kontaktia sieltä laturista.Enkä ny muista ulkoa miten se virtanen siellä kulkee. Se öljykylpy kopottaa ne kaikki konehuoneen johdot ja sitten saattaa mennä tärinästä poikki. Se oma johto mikä oireili oli poikki sieltä liittimen juuresta ja paljastui kun pimeessä heiluttelin ja se läyhki kipinää. Jos ei vieläkään vika löydy niin sitten laturi ja säädin kainaloon ja autosähkö puljuun ja lelut testipenkkiin kiinni. Jos toimii siellä niin vika on sitten muualla ja jos ei niin sitten sekin varmistuu että milä sitä vaivaa, Uusi kenttäkäämi maksoi muistaakseni jotain 70 egee joten se ainakin kannattaa vaihtaa mutta jos alkaa mennä useampia osia niin sitten saattaa olla viisaampi hankkia uusi laturi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ42 | RJ70 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 24.08.2009 08:03 |
Etulämppäri lopetti lämpimän puhaltamisen HJ:ssa? | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.11.2007 18:50 |
BJ 40 ja BJ42 3B vai B? | Urbancityboy | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.09.2007 16:51 |
O : BJ42 Lehtijouset | tenhokippo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.07.2006 15:32 |
hojotin lopetti starttaamisen | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.04.2006 22:40 |