Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.12.2011, 11:14
V-8:n Avatar
V-8 V-8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 82
Perusasetus

Blazerin NP 208 kiukuttelee -> remonttia


PRKL..

Töihin lähtiessä rutinaa, sammutin laitteen ja hämmensin pikkutangolla, päästiin liikkeelle, noin kilometrin. Rohinaa ja jakis "välivapaalla" tai jotain. Kävin auton alta vääntämässä vivuista jakista jollekin pykälälle (onneks on taskulamppu yleensä mukana), mutta vain hidas neliveto pysyy päällä.

Joskus kuulin, että jakiksen sisällä nailoniset "liu'ut" vois olla finaalissa, koitan ehtiä työpäivän aikana googletteleen niitä. Tietääkö kukaan pitääkö koko jakolaatikko irrottaa vai pääseekö sinne järjellisen työn rajoissa kurkkimaan jotenkin? Vai onko koko pa$k@ laukeemassa? Mikä muu vois vaikuttaa?

Jakolaatikon vaihdekeppiä koitin/säädin pari viikkoa sitten, kun ennen hyppi tiukoissa jarrutuksissa kans pois päältä. Se auttoi ja kaikki toimikin, kunnes siis tänään...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71596&highlight=np+208+jakolaatik ko

Tuolla oli vastaavaa pulmaa 203:sen kanssa, mutta taitaa toi 208 olla aikalailla erilainen?

Kyl on hianoo tää ajelu harraste/käyttöautolla, pysyy elämä jännänä.

__________________
-FTW-

Viimeksi muokannut V-8 : 14.12.2011 10:32
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2011, 15:55
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja V-8 Näytä viesti
PRKL..

Töihin lähtiessä rutinaa, sammutin laitteen ja hämmensin pikkutangolla, päästiin liikkeelle, noin kilometrin. Rohinaa ja jakis "välivapaalla" tai jotain. Kävin auton alta vääntämässä vivuista jakista jollekin pykälälle (onneks on taskulamppu yleensä mukana), mutta vain hidas neliveto pysyy päällä.

Joskus kuulin, että jakiksen sisällä nailoniset "liu'ut" vois olla finaalissa, koitan ehtiä työpäivän aikana googletteleen niitä. Tietääkö kukaan pitääkö koko jakolaatikko irrottaa vai pääseekö sinne järjellisen työn rajoissa kurkkimaan jotenkin? Vai onko koko pa$k@ laukeemassa? Mikä muu vois vaikuttaa?

Jakolaatikon vaihdekeppiä koitin/säädin pari viikkoa sitten, kun ennen hyppi tiukoissa jarrutuksissa kans pois päältä. Se auttoi ja kaikki toimikin, kunnes siis tänään...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71596&highlight=np+208+jakolaatik ko

Tuolla oli vastaavaa pulmaa 203:sen kanssa, mutta taitaa toi 208 olla aikalailla erilainen?

Kyl on hianoo tää ajelu harraste/käyttöautolla, pysyy elämä jännänä.
Joo ei voi tuota 203 valurauta klunssia verrata amuliini 208:iin. Tai onhan ne jakolaatikoita kumpikin.
Kaverin Foordin 208:ia tullu pyöriteltyä lattialla useampaankin kertaan, mutta avattu sitä ei ole koskaan. Kokolailla varmana pitäsin, että kyllä joudut jakiksen ottaan pois paikaltaan ja avaan sen jos vika on pahempi. Voithan koittaa irroittaa tuon kepilta tulevan tangon jakiksen päästä ja sit sopivalla avaimella vääntää tuota jakiksen pään vipua. Näin ei ainakaan kepin liikevarat tule vastaan. Tuo 208 on ihanan köykänen verrattuna esim. 203:seen tahi 205:seen. Ite oon joskus tuon Foordin 208 ottanu pois paikaltaan ja laittanu paikalleen yksin, käsin nostamalla.

Tuolla kuva ilmisesti Jeepin 208:ista: http://www.bjsoffroad.com/prod-829.htm

Viimeksi muokannut pjtk : 12.12.2011 16:14 Perustelu: Lisätty räjäytyskuva
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.12.2011, 10:39
V-8:n Avatar
V-8 V-8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 82
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Kokolailla varmana pitäsin, että kyllä joudut jakiksen ottaan pois paikaltaan ja avaan sen jos vika on pahempi.
do dii. Kiitos rohkaisusta, nostin koko kikkareen pöydälle, enkä turhaan.

Jotain sieltä on hajonnu, koska pohjalla oli laakerin rullia ja metallimöhnää. Nyt oon sit purkanu tuonkin, katsotaan kuka kokoaa. Tänään taas illalla tutkimaan vahinkoja tarkemmin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jakis1.jpg‎
Views:	230
Size:	62,8 Kt
ID:	23624   Click image for larger version

Name:	jakis3.jpg‎
Views:	249
Size:	56,2 Kt
ID:	23625   Click image for larger version

Name:	jakis2.jpg‎
Views:	230
Size:	61,4 Kt
ID:	23626  
__________________
-FTW-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.12.2011, 11:06
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Tyyppivika, välitasoneulalaakeri rikki ja romua syntyy!! Tossa on uutta tasolaakeria ym: http://www.jamant.fi/laakeri-np20822...879-p-494.html
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.12.2011, 14:44
V-8:n Avatar
V-8 V-8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 82
Perusasetus

Hep, Kiitokset Jamantille!! Katsotaan mitä muuta menee tilaukseen...
__________________
-FTW-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Blazerissa pomppaa vapaalle töyssyissä tai voimakkaasti jarruttaessa (automaatti) slickjones Tekniikka & Jutustelu 3 16.08.2011 09:43
Rangen sähköinen nopesmittari kiukuttelee Junde Tekniikka & Jutustelu 1 18.10.2009 22:26
Blazerissa vihdoinkin 33" otteessa FinnDRZ Tekniikka & Jutustelu 19 02.05.2008 17:09
Blazerissa on vinssi EePee Tekniikka & Jutustelu 15 13.11.2004 20:56
Rangen takaovi kiukuttelee Sakke Tekniikka & Jutustelu 1 06.09.2004 22:46


Sivu luotu: 10:31 (GMT +2).