![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Ongelmia uuden 4x4maailma lehden kanssa??Oli aivan pakko laittaa uusi topikki pystöön, koska itseä alkaa jo aivan tosissaan juilimaan kaalista tuo keväällä 2011 ilmestyneen 4x4 maailma lehden toiminta. Olisi hienoa ja mukavaa jos voisitte kertoa omakohtaisesti/rehellisesti että onko teillä onnistunut kaikki lehden toimituksen kanssa, niinkuin pitäisi? Vain onko mennyt hänekseen. JUMA...TA NYT SAA RIITTÄÄ TÄMMÖNEN TOIMINTA!! Olen omakohtasesti erittäin innostunut off-roatti toiminnasta ja yritän kaikin keinoin tuoda sitä hyvällä maineella lisää suomeen ja hommata lisää kuskeja ja tapahtumia. Kun aikoinaan ilmeistyi 4WD lehti, niin ostin sen ja luin innolla lehdet läpi useaan kertaan ja välillä vissiin väärinkin päin. Mutta lehti lopetti toiminnan ja jouduimme lukemaan vanhoja numeroita ja harmittelimme suuressa kaveriporukassa kun suomessa ei ole enään suomalaista off-roaddi lehteä. Sitten ilmestyi 4x4 maailma ja innoissaan sitä hakemaan lähimmästä marketista heti ensinmäisenä päivänä kun lehti sai julkaisunsa kun posti-setä kantoi sen tänne pimeään pohjoiseen jossa ei (toistaiseksi) off-roaddi tapahtumia ole järjestetty kuin yksi ainut. Ostin keväällä ensinmäisen 4x4 lehden kun se julkaistiin ja ennen kun kerkesin lehden edes lukea niin laitoin kestotilaus lapun postiin jonka yhteydessä tilasin pipon. Pipo ja lasku tulivat jotka maksoin samantien MUTTA vielä tänäkään päivänä ei ole postiin kolahtanut yhtään lehteä. Pipon ja laskun postiin saapumisen jälkeen meni muutama kuukausi niin tuli taas lasku postiin,tietenkin laskutuslisineen, niinkun pitääkin. En maksanut laskua kun olin sen jo kerran maksanut. Kokeilin soittaa yhteen numeroon jonka olisin luullut menevän lehden perustajalle, mutta ei vastattu. Jätin asian siihen. Meni taas muttama kuukausi niin tuli lasku postiin. Olisin soittanut uudestaan mutta ei ollut kehdattu laittaa minkään laista puhelin-numeroa laskuun. Lasku joka ei muistuttanut edes laskua vaan paremminkin joltain ylä-asteen tietotekniikan tunilla tehdyltä harjoitukselta. No laskuun oli kuitenkin laitettu s-posti osoite jonne kirjoitin asiallisen kirjeen ja pyysin selvitystä asiaan. Siitä on kulunut noin puolitoista kuukautta ja vastausta en ole saanut. Maksoin viimeisen saapuneen laskun TOISEEN KERTAAN, kun ajattelin tympääntyneenä, että maksan vaikka ennemmin lehden tilauksen toiseen kertaan kuin alan värkkäämään ulosotto miesten kanssa. No mikäpä siinä hymy on korvissa, hyvä maine pukkaa lehden tekiälle, mulla meni rahat, mieli on semmoinen etten ikinä edes enään osta tuota lehteä, eikä moni muukaan tällä suunnassa ja vielä viimeiseksi tänään kolahti postilaatikkoon ulosottovirastosta kirje johon ei oltu edes osattu laittaa minun oikeaa nimeä. Kiitoksia tästä
|
|
||||
|
||||
![]() Onkelmia?
Eipä minulla tuon lehden kanssa muuta onkelmaa ole kun että tuntuu ilmestyvän aika harvakseen?? Okeestaan, kun sitä lehteä ei ole niin eihän sen kanssa voi olla onkelmia, vaan se menetetty raha on onkelma.
Itse teen FJDC:n kerho lehteä ja senkin tekeminen on aika ajoin työlästä, valmistuu myöhässä ja on jatkuvasti kirotus vireitä, vaan joka vuosi on 4 lehteä ilmestynyt. Joten uskon että ei ole helppoa isommankaan lehden värkkääminen. Jokainen vetää rajan oman sietokyvyn mukaan ja eiköhän se rupea pikkuhiljaa aika monella lähenemään. Puheet ei enään riitä vaan nyt on tekojen aika. Lehden on ilmetyttävä hetimiten tai tekijöiden on myönettävä että rahkeet eivät riitä. Tilaajista valtaosalla on jo varmaan tekijöiden rahkeista ko. kuva. Itsekkin olen harmikseni vuositilauksen maksanut ja jos ei lehti tänä vuonna ilmesty niin on aika perua tilaus ja pyytää rahat takaisin. t. Harmistunut lehden ilmestymättömyyteen? Ismo Ämmä
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 17.11.2011 00:48 |
|
||||
|
||||
![]()
Hyvää asiaa tukeakseni aikanaan tilasin lehden ja onhan nuo harvat ilmestyneet numerot postilaatikkoon päätyneet. Lehti sinänsä on hyvä, siitä ei ole kysymys. Eikä lehden hintakaan sinänsä tunnu missään, menee sitä rahaa turheempaankin.
Älkööt kukaan vetäkö herneitä nenään mutta kyllä tämän lehden tarina on ollut varsin amatöörimäistä. Kun tällaiseen hommaan lähtee niin asiaa pitää miettiä etukäteen ERITTÄIN huolellisesti. Nyt on vähän sellainen fiilis, että saunaillassa on päätetty pistää lehti pystyyn ja bueno sera. Ajankäytöstä ja henkilöresursseista tässä on kysymys. Kaiken projektitoiminnan lähtökohta on aikataulutus ja sen seuranta. Jokaiselle numerolle on laitettava tarkka ilmestymispäivä, josta pidetään kiinni kaikin mahdollisin keinoin. Toki mutkia saattaa aina tulla matkaan mutta niistä on selvittävä pikaisesti yli. Nyt lukijakunta ihmettelee lehden ilmestymistä / ilmestymättömyyttä epätiedon vallassa ja se eli todellakaan ole hyvä asia. Anteeksi kommentista mutta ei enempää tästä. Niin ja valitettavasti olen perunut lehden tilauksen ensi vuodelta.
|
|||
|
|||
![]()
Jos tekijät onkin päättäny lähtee eläkkeelle niinku eräässä toisessa tapauksessa...
![]() Olishan se tietysti reilua vähän ilmoitella niistä julkaisu ajankohdista vaikka eihän tässä nyt kiire kellään ole valmiissa maailmassa. |
|
|||
|
|||
![]()
Sitä toista lehteä tehtiin sentään useita vuosia ja se tuli silloin kun oli ilmoitettu.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tuskin pitäs tähänkään mitään sanoa mutta sanonpa silti. Itellä on kyllä asiat toimineet lehden toimituksen kanssa todella hyvin. Ei valittamista. Se mitä tulee edelliseen lehteen, on totta että sitä oli tehty vuosia ja lehdet tuli aikanaa - ja takuu varmasti rupeaa tämäkin lehti tulemaan ajallaan jahka homma lähtee kunnolla käyntiin. Eihän Roomaakaan päivässä rakennettu ja siks toisekseen ei kukaan ole seppä syntyessään. Itse henk.koht. arvosta aivan vitusti että joku edes viitsii yrittää. Mulla ollu kestotilaus sisällä jo siitä hetkestä kun asiasta ruvettiin puhumaan... ja sisällä se saa pysyäkin. Tähän asti tulleet numerot on ollu mun mielestä todella hyviä ja luettavaa on riittäny samoten kun kuviakin. Mulle se on ihan sama ilmestyykö Marraskuun 16pv vai Joulukuun 29pv. Hyvää kannattaa odottaa. Pitäshän sen varmaan tulla ilmotettuna päivänä mielellään juu mutta pitäs monen muunkin asian maailmas olla toisin kun miten nyt on.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Selväähän se on että jokaista potuttaa kun aikataulut ei pidä, mutta onko sillä OIKEESTI suurta merkitystä tuleeko lehti ajallaan vai muutaman viikon myöhässä kunhan lehdessä on vastinetta lehteen sijoitettuun pääomaan verrattuna?!?! Itse olen ollut tyytyväinen lehden sisältöön aikataulujen venymisestä huolimatta ja olen luottavainen, että ennemmin tai myöhemmin myös aikataululliset ongelmat tulee kuntoon muutoin hyvässä lehdessä. Siksi olen jopa ostanut palstatilaa ko. lehdestä pikku firmalleni, eli minua nuo aikatauluongelmat pitäisi potuttaa vielä kestotilaajaakin enemmän?? Elämässä on muutamia perussääntöjä ja yksi niistä on se, että kun toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää. Tässä on käynyt melkolailla juuri näin, eli lehteä on yritetty tehdä luettavaksi (paksuksi) suurella juttumäärällä. Silloin aikataulut saattaa venähtää. Pointti on siinä, että onko suurta merkitystä paskalla istumiseen jos saat joka kuukausi uuden 100 sivuisen lehden, vai joka toinen kuukausi 200 sivuisen pönttölukemisen? Aloittavalle lehdelle on varmasti etua siitä, että tekevät pari paksumpaa lehteä kuin se että tekevät 4 ohutta läpsykkää, kun painokustannukset pysyvät kurissa ja mainosmyyntikin onnistuu puolet helpommin. Itsellä riittää hermo odotella vielä ensi kausi, mutta jos sen aikana toimitus ei saa aikatauluasioita kuntoon, niin sitten alkaa olemaan hommelit huonolla tolalla. Sisältö on ollut kunnossa mielestäni koko ajan. Viimeksi muokannut jussa79 : 17.11.2011 23:30 |
|
|||
|
|||
![]() Odotellaan nyt, ei se (päätoimittaja)vielä luovutaLainaus:
Ensimäinen vuosi näyttää menevän vielä harjoittelun ja linjan etsinnän merkeissä, mutta kunhan toimitus (=päätoimittaja) selviää alkukankeudestaan eikä pyri joka jutussaan täydellisyyteen ja teknisiset vaikeudetkin helpottavat, niin eiköhän lehden aikataulutkin vähitellen ala pitämään. ![]() Tulevaa numeroa odoteleva ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ilmoitin jossakin kohtaa että perun kestotilauksen,
Palauttivat HETI loput rahat vaikka en niitä edes pyytänyt tai vaatinut..
|
|||
|
|||
![]()
Jaksatte te itkeä joka asiasta.
Kannattaisiko löysätä sitä pipoa pikkusen....? Mun mielestä on hyvä jos joku jaksaa tehdä lehteä ja jos tulee edes 2 nroa vuodessa vaikka jouluna ja jussina niin helevetin hyvä. Ihan sama jos joku ei nyt mene ihan oikeinkirjoitussääntöjen mukaan. Kenenkään talous ei kaadu siihen 40€ ![]() Ei tässä mitään tekniikan maailman veroista lehteä kannata näillä lukijamäärillä odottaa. Kun jätkät jaksaa vääntää talkoilla omien hommien lomassa lehteä niin iso käsi siitä. Tietysti tuollaiset laskutus/ulosotto asiat pitää ottaa vakavasti. Tehkää itte parempi! Eikä hymiöitä!!!
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Itse en ole lukenut kuin yhden lehden. Siitäkään en maksanut mitään kun lainasin sen. En edelleenkään ole nähnyt missään kaupassa sitä myytävän niin ei ole tullut ostettua. Enkä jaksa lähteä jossain tietyssä liikkeessä käymässä sen takia että sen saisi ostettua. Mutta oli kyllä ihan hyvin tehty ja jutut oli ihan mielenkiintoisia.
Melko marginaalinen on vaan tuo kohde ryhmä lehdelle, joten aika turha kuvitella että tuon lehden teko on joku kultakaivos. Ei kauheasti yllätä ettei aina aikataulussa pysytä. Ehkä sitä voisi näissä offitapahtumissa hieman mainostella? Tosin eipä niitäkään paljon mainostella.. |
|
||||
|
||||
![]()
Humalainen tyhmä ajatus mutta jos juttua ei meinaa löytyä niin olisi sitten vaikka tälläkin palstalla ilmoitettujen "pien-ajojen" asioista tehtäisiin juttu?
Valokuva siitä että hc-kilpuri on suossa jumissa kesken kilpailun ei välttämättä eroa siitä että aloitteleva harrastaja ensireissullaan saa auton liian pahaan paikkaan jumiin... Näissä pienissä tapahtumissa tapahtuu vaikka mitä ja ainakin itse haluaisin lukea näistä.....Samoin erikoiset projektit tai äärimmäisen huolellisesti tehdyt systeemit ... Tämä on sinänsä turha kommentti ja yhden ihmisen mielipide ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Tänne on lehti löytäny perille ja laskukin maksettu vaan yhden kerran, lehtihän on omasta mielestä hemmetin hyvä, tosin paremmastakaan kun ei tiedä
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Toisaalta jos on yritetty soittaa, ja asiallisesti kirjallisestikkin lähestytty, ni pitäs toimituksessa katella kovasti peiliin, jos hommaa ei saada hoidettua.
En ole toimittaja, en edes asiakaspalvelija. Mutta työnkuva on alihankinta (eli tuotan hyödykettä, josta toinen maksaa), ja kiire on arkipäivää, aikataulut kusee, muttei kohtuuttomasti. Kuitenki tavoitettavuus ja nopea viestin kulku maksavan osapuolen kanssa on ensiarvoisen tärkeää, ja siitä kuulee varmasti jos homma ei toimi. Negatiivinen kaikuhan kuuluu kauas... Lehdessä sinänsä ei ole moittimista, mutta kokonaisuutena homma ei vakuuta. Jos taas omaan työhön vertaa, niin päivää venytetään ja työ laitetaan etenemään jos tökkii. Varmasti soittaja on voittaja, mutta jos toimen kuva on lehden toimittaminen, niin nykyaikana kyllä atk-taitojen ja sitä myötä sähköpostin tavoitettavuuden pitäs olla hyvä? Ite olen myös lehet maksanu ja aviisin nopeasti ilmestymisen jälkeen aina postilaatikosta sen saanut noutaa, mutta jotenki mm. täältä palstalta sivusta seuraavana tuntuu, että: toivon parasta, pelkään pahinta. |
|
|||
|
|||
![]() Josko ehtisi ennen joulukuutaLainaus:
Mikään kommenttihan ei ole turha, mutta lehden päätoimittajan ongelma on ilmeisesti pikemminkin se, että omat jutut paisuvat liiaksi ja lisäksi muutkin jutut on laskettua laajempia ![]() Uskonpa, että jatkossa kun kisarintamalla on hiljaisempaa niin noita paikallisten ajotapahtumien juttujakin mahtuu mukaan. Erikoiset rakenteluprojektit taitavat jatkua jo seuraavassa lehdessä, mm kuluvan kauden Eurotrialin Protoluokan mestaruusauto on tiettävästi ohjelmassa. Tämä siis villinä arvauksena. Tulevaisuus näyttää miten lehden ja äijän käy. Niin ja kyllä se seuraava lehti tiettävästi on jo oikoluettu ja taitaa olla jo taitettukin ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
varsinaisesti itse lehden kanssa ei ola olla onkelmaa. jonku koe setin tilasin ja jotaki sielt on tullu. laatu ok ja jutut hyviä
![]() mut nuo tulemis ajat... on hienosti unohettu et se mikä luvataan kans pietään periaatteet mitkä pitäs olla itestäänselvyys. vai onko tekiät kenties tätä nykyajan pullamössö porukkaa..? 12 teinix liisoja? epäilen.. ja tuotakaan en ymmärrä et joku, kerran kaks lehteen oman nimesä saanu löpisiä puolustelee tääl palstalla myöhäsiä tulemisiä jollai ihme selityksillä. ei roomaakaan päivässä rakennettu, ei se helppoa oo, koita ite tehä parempi... ei se pointti tässä ollu. vaan se että vituiks menee vahvasti ja ihmisiä vituttaa! anaalista ja syvältä. sekin niinku eräs höpönassu miulle avautu jo toisessa topikissa et ota yhteyttä suoraan lehen tekiä pomoon. EI. ei se näin mene. jos joku homma kusee eiks tän rengin pitäs ottaa yhteyttä miuhun? maksavaan asiakkaaseen...kyseessä siis t-paitulit jotka emäntä voitti ohvi kisoista joita ei oo vieläkä tullu... ![]() miu puolesta tehkää vaa lehtiä ei siinä mitään mukavaa kakka lukemista mut jättäkää vaik sit tulemis ajat pois kokonaan ![]() ja joku varmaan veti herneet tästä. ei haittaa miuta. tärkeintähän on että saadaan palautetta tuoreelle lehdykälle eikös? T: lauri ja viel loppuun kiva hymiö: ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() =================================== Kolumni Kolumnissa kirjoittaja voi itse ottaa kantaa. Se on kirjoittajan henkilökohtaisesti värittämä teksti ja siinä kirjoittaja voi tuoda esiin omia subjektiivisia mielipiteitään. Sanomalehtien kolumneissa käsitellään usein ajankohtaisia kysymyksiä, vaikka kirjoittaja saakin itse päättää aiheen. Muissa kuin pääkirjoitussivun kolumneissa käsitellään usein myös kirjoittajan omiin kokemuksiin perustuvia havaintoja arkipäiväisistä asioista. Kolumneja voi olla monentyylisiä: hauskoja, analyyttisia ja pohdiskelevia. Kolumneja kirjoittavat sekä lehden omat toimittajat että ulkopuoliset vaikuttajat ja avustajat. Kolumnien yhteydessä mainitaan aina kirjoittajan nimi, usein julkaistaan myös tämän valokuva. Pakina Pakina on humoristinen ja hauska teksti, joka voi käsitellä lähes mitä tahansa, usein kuitenkin ajankohtaista aihetta. Pakinoitsija tarkastelee ympäröivää maailmaa huumorimielellä, sillä pakinan perimmäinen tarkoitus on huvittaa lukijaa. Pakinoitsija voi liikkua vapaasti tyylilajista toiseen. Pakina kirjoitetaan yleensä nimimerkillä. ========================================= Lehden teosta mitään ymmärtämättä ne jutut ei miun mielestä ollut kumpaakaan yllä olevista. Kolumniin olis vaadittu kyllä ihan oikee nimi ja mielellään vielä kuvakin ![]() Viimeksi muokannut 454SS : 18.11.2011 23:51 |
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Kuka luulee tietävänsä?
Eipä ole tämäkään lehdelle eduksi jotta muut täällä asiasta luulevat kirjoittelevat, eikä asiasta oikeasti tietävät?
Eli, informaatiota ainakin tunnutaan täällä kaivattavan ja asiasta tietävältä taholta! t. Ismo Ämmä
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 19.11.2011 00:25 |
|
||||
|
||||
![]()
Onneks tuloo Jeeepster ja taku kaakka! Edit: siis takuu kaakka
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On se toki myyvän näköinen, mutta mua häiritsi kovasti kuvassa että sekin oli lavastettu vai oliko vinssinnaru unohtunut johonkin puuhun kiinni vahingossa. No joka tapauksessa luulisi että kesän/syksyn tapahtumista olis saanu lehden tehtyä nopeemminkin. Pieni lahjuskin rauhoittaisi varmasti Tilaajia mutta Ei! Ei edes kälystä tarraa ole sujautettu mukaan, tosin kun ne muut "paska" lehdet joilla on niitä onnettomia "läpsyjä" heillä toki on varaakin lähetellä niitä kun eivät romaania yritäkkään tehdä. Ei herneitä kellekkään mutta alkaa jurppia toi p.puhuminen kuluttajille ja nyt voi taas muut puolustella toimitusta, jospa lehti pitää saunaillan sitten teille kun oikeen kehutte! |
|
||||
|
||||
![]()
Tässä uusimpia selityksiä. Olen vähän pisimpiä leikkaillut, alkuperäiset löytyy linkeistä.
22.09.2011 - #550 Lainaus:
23.10.2011 - #557 Lainaus:
Lainaus:
![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkö ongelmia hdj 80 kanssa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.04.2009 07:42 |
ongelmia opelin kanssa | talli-paallikko | Chit-Chat | 10 | 04.11.2007 18:43 |
Ongelmia tietokoneen kanssa | vesku.r | Chit-Chat | 19 | 24.06.2006 18:20 |
Ongelmia netin kanssa | ¤Offi-Osku¤ | Chit-Chat | 9 | 03.03.2006 09:53 |
Ongelmia IE:n kanssa | PaJeRo | Chit-Chat | 6 | 29.12.2005 20:50 |