![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() hj61 tankit letkut. mitkä voi jättää pois?voiko sen tankkiin menävän letku helvetin jättää pois mätä hommien yhteydessä ![]() täyttöputken vois laittaa ![]() mutta sitten on niitten lisäks muistaakseni neljä jotka menee hantin takakulmaan johki muovi käikäleeseen. voiko ne jättää pois? vai onko niillä joku hieno tehtävä? niin jä näitten lisäksi on VIELÄ yksi putki ![]() eli tämä: ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
paluunki voi jättää pois jos haluu T haara vaan tuloputkee
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Määhän en näistä muutenkaan mitään tajua, mutta pikkasen oon opiskellu käytännön kautta.
Itellä oli melko hapan tuosta 77209 Connector kohdasta, en oikein ymmärtänyt perästäkään ton helvetin 77022 Separatorin funktiota... Mutta eläkkeellä olevalla isäukolla ei ole kuin aikaa ja päätti sit turata siihen "uuden" suht. vastaavan systeemin. Niin ja tuohonhan liittyy korin alla poikittain oleva, mitä ilmeisemmin ilmanottoon liittyvä putkihässäkkä. Koko systeemiä ei tietty voi tukkia, teki yllättäen alipaineen tankkiin. Voisko joku fiksumpi valaista kyseisen systeemin tarkoitusta? Viimeksi muokannut mjoona : 16.11.2011 22:17 Perustelu: Tarkennusta |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai sillä putki hässäkällä muuta virkaa oo kun estää polttoaineen valuminen maahan jos auto kaatuu ja taishan siellä sen mustan muovikäikäleen yhteydessä olla sitte huohotin ja huohotinsuodatin siellä auton sisällä. Ne putket voi kyllä tukkiakkin, mutta sitte pitää porata tankin korkkiin pieni reikä mistä se saa korvausilmaa.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Väkevä veikkaus että liittyy oleellisesti FJ-mallisarjaan eli hiilikannu bensahöyryille.
Diesel tarvitsee menon, paluun ja huohotuksen eli kolme putkea riittää. Huohotus vain tankin yläosaan, meno&paluu olisi hyvä mennä pohjalle asti. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli tollanen vastaava haara anturin yhteydessä ja se oli tehty webastoa varten.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ulkomuistista: ne pikkuset putket menee tankin yläkulmiin, siis niitä pitkin ilma poistuu tankatessa, toki se 15mm putki päästää suurimman osan pois.
jos nuo pikkuputket puuttuu niin voi "pulautella", eikä täyty täyteen muuten kuin täysin vaakatasossa. Tuo muovinen muurahaispesä siellä takakyljessä on vaahdon erotin, siis kerää vaahtoa tankkauksen yhteydessä ja antaa sen tiivistyaä takaisin dieseliksi ja päästää valumaan takaisin tankkiin. Se yläreunasta lähtevä letku on tankin huohotin. Paluuta en jättäis pois, sillä ilmat pistuvat tuota kautta, ja pumppu kierrättää ainetta tankissa -> siis aine sekoo ja suodattuu koko ajan. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
nooh ehkä on paras laittaa ne kaikki takas. kivahan se on uuteen peltiin reikiä tehdä
![]() mutta mikäs toi kuvassa näkyvä lähtö on anturin kaa samas? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
pienensin sitä tankkia läjään ja sisältä raksin ylimäärisen parimetrisen tuota 4mm teräsputkee pois ja kaikki pikkulähdöt vedin tukkoon. pariviikkoisen onnessani ajelin ja sitten huomsin että huohotin putki hiukan tihmi juuresta. noh klemmari kunnolla ja kireelle, sitten alkoi mystiset parin sekunnin pitemmät sahaukset, viikon sitä ihmettelin ja laitoin hehkujen piikkin, kunnes yksi aamu tuli ahaa elämys kun pistin autoa tulille ennen töihinmenoa, auto tulille ja äkkiä korkkia raottamaan, suhahdushan sieltä kuului, ja sahaus tipotiessään. Myös erikoisen ongelman teki tuo tiivis tankki, kun auton sai käyntiin, meni noin 15sek ja auto tiputi kieroksia 100rpm 10sekunniksi ja alkoi taas sen jälkeen pyörimään normaalisti. mutta nyt on ongelma onneksi ratkaistu ja avaimen hipaisu startti taas takaisin. se on mieleen.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#10
|
||||
|
||||
![]()
nii kukaa ei tiiä tästä lähdöstä
![]() voiko tukkia kun kaikki muut tulee nyt takas? |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Siin on luultavasti se webaston lähtö ollu aikoinaan, ei noita monessa tankissa ole.
eli tukkoon vaan! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Joku jälkiasennuslähtöhän tuo on. Varmaan siksi tehty tuohon, kun tuohon anturin luukulle pääsee tankkia purkamatta takakontin pohjassa olevasta huoltoluukusta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
GR patrol jättää virrat päälle | Heegi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.12.2010 18:00 |
Ostetaan hj61 ohjaustehotimen+turbon letkut, ei tarvitse olla ehjät | VonLeka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.05.2010 10:34 |
HJ61 Ohjaustehostimen letkut/putket? | mikkohen | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.02.2008 10:34 |
hj61 hidaspuoli ei mene pois päältä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 21.06.2007 22:12 | |
HJ61:sen neliveto ei kytkeydy pois. | ugly_hj | Chit-Chat | 4 | 29.01.2006 22:41 |