![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Suikkelin korvikehttp://www.motorpower.fi/autot/gsmoon_2wd.php Tuossa ois perin vinkee peli suikkelin tilalle. Tilaa ja kokoa yhtä paljon. Ois vaan huomattavasti tuoreempi. Harmi ettei tuota 4-veto mallia saa vielä liikenteeseen. Vähän nihkeesti kerrotaan tietoja tuolla sivuilla. Mutta neliveto eroaa hieman takapotkusta. Muilta sivuilta löytyi vähän enemmän tietoa 4-veto pelistä. 4-vedossa on 5-vaihdetta sähköisellä 4-vedon kytkennällä. Manuaaliset lukot edessä ja takana. Maavaraa 350mm ja painoa 650kg. Vaikka tuo rekisteröidäänkin L7-kulkineeksi niin koon puolestahan tuo menisi suikasta. Jos tuolla haluaa kisoihin niin meneekö tuo mönkijästä vai autosta? Tuohan ei ole variaattorivetoinen vaan ihan kiinteällä laatikolla varustettu. Pitää ihan piruuttain tänään käydä katsomassa tuollaista. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aika vinkeä lelu tuo olisi. Sääli vaan kun lompakossa ei paksuus riitä
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pitääkö olla kypärä päässä kun tuollaisella kurvaa jäätelökioskin pihaan?
Olisi kyllä hieno. Tuollaiset renkaat voisivat olla suikissa hyvät...
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tuossakin pelissä se kypärä on melko turha, koska onhan tuossa turvakaaret ympärillä jos sattuu kippaan laitteen. Mutta jos ei ole tuulilasia ja sivuovia niin ehkä se kypärä kannattaa olla ihan jo sen takia ettei kaikki paska lennä suoraan naamaan. Ja tämä siis tieliikenne käyttöä ajatellen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Käväsin tuollaista katsomassa motorpowerissa. Vantaalla ei ollut, mutta myyjän mukaan ne yrittää saada nelivedon kilpiin. Ongelmana on kuulemma paino. Painaa liian paljon L7 ajoneuvoksi. Seuraavaksi suunta kävi Espoon myymälään. Siellä taas myyjä sanoi että 4-vetoa edes yritetä kilpiin. Ostat takavedon ja sulle myydään 2000€:lla mukaan nelivedon kilkkeet. Asennat ne itse ja leimaa varten otat ne aina pois. Kuulemma nelivetoa ei hyväksytä L7 luokkaan. Tosin nuo mönkijät käsittääkseni on L7-luokan laitteita.
Neliveto on toteutettu jakolaatikolla. Nämä mallit mitä nuo myi eivät eroa toisistaan millään tavalla. Oli sitten takaveto tai neliveto. Ainoa ero on tuo etupään veto toisessa. Eli maavara on vakiona tuo 270mm ja 4-lovinen laatikko. Myyjä sanoi että gps:n mukaan laite kulkee 100 vauhtia. Donitsia polttelee iloisesti. Moottori on 3-pyttynen 800cc ruiskukone. Taka-akselin päällä. Etuakselin päällä on bensasäiliö, syyläri, pesunestesäiliö ja jarrutehostin. Ohjaustehostin tuntuu tuossa aika turhalle. Ainakin paikallaan se tuntui aika helpolla kääntyvän. Koe-ajoa ei voinut tehdä kun akku oli zippi. Moottoriin pääsy on tehty vähän vaikeaksi. Ensin otat vararenkaan pois, sitten vararenkaan telineen ja sitten pääset "konepellin" ottaan pois. Hieman yllättäen tuo peli ei ole tehty muovista vaan pellistä. Levikkeet on muovia. Koko laite on rungon päällä. Joten jos haluu tehdä wannabee korotuksen niin koppaa on todella helppo nostaa rungolta. Pohja on myös rungon alta ihan tasainen, joten panssari on todella helppo tehdä. Yllättäen kiinalaiset on myös tunkenut rasvanippoja joka paikkaan, mikä on ihan positiivinen yllätys. Iskarit on helppo vaihtaa parempiin. Alusta tuntui vähän jäykältä, mitä siinä paikan päällä sitä kokeili. Jostain pitäisi kehittää lämmityslaite tuohon. Siinä ei ollut minkäänlaisia ilmakanavia tuulilasiin. Voi vähän mennä huuruun jos rättikatto päällä ajelee. Tuon vois varmaan toteuttaa jollain Pajeron lisälämppärillä? Kuitenkin nestejäähdytteinen laite niin tuollaisen lisälämppärin saa siihen kytkettyä ja siitä tekee vaan ilmakanavat lasille ja puhallin päälle. Mut oli kyllä ihan pirun magee laite. Pitää vielä loppuviikosta käydä koe-ajamassa tuo. Niin ja tuo ei tarvi kypärää ajossa. Kuulemma tuo kiinteä kylki on sen verran korkea, että se täyttää jotkin kriteerin ja katon päällä on turvakaari. Tämän selvityksen oli jotkun viranomaiset antanut. Tosin itse haluaisin saman selvityksen kirjallisena, ennen kuin lähden ajeleen. Myyjän mukaan tuo pysäytetään melkein aina liikenteessä ja ihan vaan sen takia kun poliiseja kiinnostaa tietää mikä ihmeen laite on kyseessä. Jos kevääseen jaksaisi odotella niin vois ostella tuollaisen ![]() Viimeksi muokannut Nerd-O : 18.10.2011 18:28 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Voi perse minkä teit!
Nyt on pakko saada tuollainen. Tuollahan huristelisi töihin ja kauppaan ja suohon. Onko tuossa minkäänlaisia lukkoja akseleissa? Hmm.. tonni käsirahaa ja pari sataa kuussa... ![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Voe vattu.... hieno peli, mutta kun se on vain 2-paikkainen. Saakos tuohon vaikka lisäpenkin 1 hlö:lle niin olisihan tuo ihan ehta peli viedä kersat hoitoon...
Varmaan vaimokin ilosta kiljuen antaisi luvan tuollaisen hankkimiseen. ![]() ![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=DhWVRKtjoqs
http://www.youtube.com/watch?v=_cyFZbzK9xs Kuume vain nousee...
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse tosiaan suunnittelin että tuon voisi ostella keväällä. Mikäs tuollaisella avopelillä on kesällä duuniin ajella ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
580kg? Kuvat hämää kokoa tai sitten kiinalaiset on tehnyt tuon kohtuu tuhdisti. Vertailuna Polaris RZR painaa 454kg. Tuota pitää kyllä käydä vakoilemassa.
Onko koneesta missään kuvaa? |
#12
|
|||
|
|||
![]()
RZR on muovikoppanen. Tuo on ihan peltiä. Sen takia se on painavampi. En tie onko RZR:ssä ihan runko, minkä päälle koko laite on kasattu? Jos tuota käy loppuviikosta vielä testaamassa niin pitää pyytää että nostetaan vinssillä keula ilmaan niin saa pohjasta kuvaa. Koneesta en oikeen saanut mitään kuvaa. Kyllä se siellä ihan esillä on, mutta oli niin pienet luukut sinne, ettei oikeen hyvää kuvaa saanut. Konehuoneeseen pääsy on taas tehty vähän vaikeeksi niin ei siellä liikkeessä saanut sitäkään auki. 550kg tuo motorpower on ilmoittanut painoksi?
Hitto kun ei tullut otettua hienoa kuvaa kiinalaisten hitsaussaumoista. Ne nimittäin näytti vähän siltä kuin meikäläinen olisi niitä räkinyt sinne ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on käyty koeajaan tuollainen. On muuten melkoinen kinneri kulkemaan. Kytkin ottaa melko ylhäällä vasta kiinni. Kone on suoraan autosta ja samaten vaihdelaatikko. Laturi on 75 amppeerin, joten latauksen suhteen tuskin tulee ongelmia. Hieman ihmeteltiin miten tuohon takapotkuun meinataan soveltaa neliveto, kun etujouset on suoraan pyörän navan edessä ja pohjassa ei ole minkäänlaisia valmiita reittejä nelivedolle. Joutuu varmaan hieman porailemaan reittejä.
Taka-akselin veto on mallia jäykkä. Eli ei saa vapautettua mistään. Sinällään harmi kun se kuluttaa todennäköisesti melko nopeesti takanakit. Hieman ihmetytti siinä kojelaudassa hätävilkun vieressä oleva nappi, mutta siitä kun painoi niin kone sammui. En tiedä miksi siinä tuollainen pitää olla? Se sammui kuitenkin kun avaimesta käänsi virrat pois. Samaten ihmetytti miksi kojelaudassa on valonappulat kun viiksestä voi kääntää valoja päälle. Kiinalaiset oli sitten jättänyt ne viikset piuhat kytkemättä ja valoja varten pitää olla omat napit. Tosi kätevää. Pitkät kuitenkin toimi normaalisti viiksestä. Samaten vilkut. Kaikki huoltokohteet on helposti esillä. Pitää vielä joku viikonloppu käydä tampesterissa tutustumassa nelivetomalliin. Ei oikeen myyjät tiedä yhtään mitään koko laitteesta. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Myydäänhän noita Suitsia edelleen ihan uusinakin. Ja yhtä muovisilla helmoilla kuin tuota Kiinan kummajaista. Ei sillä etteikö tuommoinen halvatun lysti lelu olisi...
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa kiinan pelissä ei vaan helmat ole muovia vaan ihan peltiä. Muovia löytyi tuosta keulan nautaraudasta, ohjaamosta sisältä, tuosta kattoraudasta (tosin veikkaan että se on vaan päällystetty muovilla), sekä tuolta takaa vetopisteiden kohdalta (se hopeinen osa). Muutoin tuo oli ihan pellistä väännetty.
Ja uusi Jimny on niin pirun kallis. 21k€ on aika paljon sen kokoisesta kinneristä. Tuon kiinan pelin myötä jää 10k€ rahaa rakenteluun ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Huomenna pitäisi mennä tutkimaan 4-veto mallia ja vähän kokeileen myös. Saas nähdä jos laittaa tilaukseen sellaisen samantien
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Perjantaina tuota tuli tutkittua. Tuo takapotku ja neliveto on kyllä ihan eri laitos. Etuiskareiden tuenta erilainen, runko erilainen, moottorin nelivedossa pitkittäin kun takavedossa se on poikittain. Eri imusarjat, vaihdelaatikot erilaiset, 4-vedossa 5-vaihdetta, takaperässä on oma kytkettävä lukko, sama homma etuperässä, ei alennusvaihteita. 4-vedon valinta sähköisesti. Takapotkussa oli kiinteä perä kun tuossa on siis vapautettavissa.
Eli ei onnistu idea missä takavetoon lähtee viritteleen nelivetoa. Joutuu tekeen aikamoisia muutoksia. Nelivedossa tuo runko on vahvistettu palkeilla muutamasta lisäkohdasta ja se on muutenkin vähän erilailla tehty. Huoltotyöt koneen osalta paljon hankalammat kun kone katoaa osittain tuon laitteen sisään ja missään ei ole mitään aukkoa mistä pääsisi niitä kohtia räpelteleen. Tuota pitää vielä vähän selvitellä jos ostaisi nelivedon, mistä poistaa ne nelivedon kilkkeet ja sitä kautta saisi sen kilpiin. Sit kun kilvet on saatu niin laittaa ne takaisin paikalleen. Lähti kyllä rouheet äänet kun äänenvaimentajat oli vaihdettu vähän parempiin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mönkkärin korvike | mitsford | Maasturiprojektit | 110 | 31.12.2021 17:15 |
Leathermanin korvike | Joske | Linkit | 2 | 29.01.2008 03:03 |
Dieselille korvike? | Jukka4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.07.2007 16:35 |
Teltan korvike | landy | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.12.2003 04:59 |
korvike | bono | Jokes | 0 | 27.11.2002 09:49 |