![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() mikähän vika tuli patroliin?mikä vois hajota, ku parkit ei toimi ja kaikki sulakkeet on ehjät, meni pimeeks ku vahingossa virtajohto otti maihin ku asensin pikku simassa takavaloja Nissan Patrol x2, Nissan Bluebird, Nissan Laurel. Saatana mullahan on nissaneita 4 ![]()
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mites ne pääsulakkeet (johdot) akun jälkeen?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
sain toimimaan!
Nissan Patrol x2, Nissan Bluebird, Nissan Laurel. Saatana mullahan on nissaneita 4 ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mikä oli vikana?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
ei toimikaan vieläkään ne valot saatrna
Nissan Patrol x2, Nissan Bluebird, Nissan Laurel. Saatana mullahan on nissaneita 4 ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla itsellä reistailee yksi rele joka (ehkä) kytkee valot päälle kun auto käynnistyy. Joskus rele jää surisemaan ja ajovalot ovat todella himmeät. Ilman relettä ei toimi parkit, mittarinvalot ja takavalot. Ajovalot toimivat kun ne erikseen laittaa päälle. Pieni relee koputtelu auttoi ja toistaiseksi on valot ainakin toimineet. Metsässä tulee pidettyä pelkkiä parkkeja päällä. En tiedä että onko kyseistä relettä vanhemmissa patukoissa mutta joku idiootti ratsunin tehtaalla on sellaisen keksinyt laittaa tuohon mun autoon.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
samaa vikaa mulla -82 patussa, ja varsinkin pakkasella menee kauan ennenkuin valot näyttää normaalisti. Sama juttu kun sammutat valot katkaisijasta niin alkaa pikkuhiljaa himmenemään ja jostain kuuluu surinaa ja voi kestää kymmenisen sekunttia ennenkö valot on kokonaan pois mutta ei se minua oo haitannu, oikeastaan ne ihan hyvät tuolleen kunhan on vaan palovakuutus kunnossa.
Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
vanhoissa patukoissa ei ole ollenkaan valojen relettä ja valojen ohjaus toimii ainoastaan "viiksen" kautta.
näin ollen usein viiksen kosketus pinnat kuluu/hapettuu ja sitten alkaa valot vittuilemaan. usein auttaa kun purkaa viiksen ja putsaa huolella kosketuspinnat sieltä niin toimii taas vuosia moitteetta. ___________________ www.pahama.com ___________________ |
#9
|
||||
|
||||
![]()
onkohan tähän jo löytynyt vastausta?? kytkin etuparkkeja parkit päällä ja otti vähän maihin, ilmeisesti riittävästi, niin lakkas takavalot pelaamasta... sulakkeet on ehjät repsikan jalkatilassa, viiksi katkoo ihan normisti mut parkeille ja takavaloille ei tuu virtaa...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mulla patrollissa ainakin juuri valojen sulakkeissa oli joskus käytetty ilmeisesti vähän turhan suurta sulaketta ja sulakepesän pohja oli sulanut, oireena oli se että parkit ja mittarinvalot sammuivat. Uudet sulakerasiat niin VOLA.
Onkos noissa patrolleissa muuten vika vai ominaisuus että parkit sammuu kun laittaa oikein ajovalot päälle? En kyllä epäilis yhtään että on vika kun joku fiksu on joskus repinyt johtosarjan läpiviennistä suojakumin nevadaan ja sehän tunnetusti on turha että johdot pääsee hinkkaamaan tulipeltiä vasten |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Nyt alko mun patrollin valot temppuilemaan.
Kävin eilen kaverin kanssa kahvilla ja kun sitten käynistin auton ni parkit olivat kadonneet? Tänää kokeilin toisia releitä ja sulakkeet kävin läpi.(sulakepesä oli ehjä) Ja varaosaautosta otin toisen viiksen mutta ei auttanut... Onko kellään vinkkejä mistä seuraavaks kannattais katsoa? Eli ajo,vilkut ja vissiin jarruvalot toimii. Ideoita!? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
valoautomatiiikan ohjaus boksi ,apparin puolella tulipellissä sininen laatikko se vois hävittää noi parkit kanssa.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pitää kattoa kun pääsee töistä. Onko mitään muita juttuja mitä kannattais katsoa? |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Taas olis patrollissa valo huolia.
Ajoin töihin tuossa noin viikko sitten niin hävis ajovalot/pitkät,pyyhkijät ja lämppärinpuhallin. Tutkiessa sulakepesästä oli yks sulake "hitsautunut" sen korvasin irtonaisella sulakepesällä. Ja sen jälkeen alko kaikki muut paitsi valot pelaamaan. Kaikki sulakkeet vaihdoin uusiin ja kokeilin toista automatiikkapoksia ja vilkunviiksen vaihdoin myös toiseen. Mutta näillä ei ollut mitään vaikutusta. Ideoita? Voisiko joku rele olla paska? |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Eikö kellään ole mitään ideoita?
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
2kpl vihreitä releitä 1kpl kummalakin puolella konehuonetta katso ne.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
-84 patrolli ja 2 vuotta seistyään sähkölaitteet aivan pimeänä, akut on kunnossa mutta ei edes mittarivalot syty kun avaimesta kääntää, onko siellä joku päävirtarele jossain? sammutin on ilmeisesti päällä virrattomana? Autakee! metsään tekis mieli!
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
2kpl valkosia johtoja "sulakejohdot" kuskinpuolen akusta katso liittimet miten on hapettunut ja kokeile uusilla piuhoilla onko sulakkeet kunnossa ?1 sulake ovelta päin sammutin hehkut pakkivalot .
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
kuskinpuolen vihreä rele liittyy minunmielestä starttaukseen.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
no saa myös starttaamaan valo automatiikan boksin kautta mulla kyrvähti kuskin puolen rele niin hävis myös valot ei noista jeesuksen vanhoista japseista tiedä ja sähköistä varsinkaan mut hyvää vian etsisintää.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikähän tämä mahtaapi olla? | RR82 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 10.11.2006 16:56 |
Mikähän meni pieleen | roof | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 25.09.2006 15:21 |
Mikähän etuperä??? | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 22.09.2006 18:33 | |
Mikähän Mersun voimansiirrossa jyrähtää? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 09.11.2005 21:12 | |
MIKÄHÄN tää sitten on | sjeeppi | Chit-Chat | 10 | 25.08.2005 01:32 |