![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mersun automaattiin kardaanin laippaa, rättinivel pois!Onkos ideaa miten tuohon mersun automaattiin saisi laipan että saa kardaanin siihen hyvin kiinni? Meinaan olisko jossain mersussa tms sellaista laippaa joka sopisi suoraan tuohon laatikkoon? Nythän siinä lootassa möllöttää se kolmio sakara. Tarkoituksena siis heittää se rättinivel naapurin perunamaalle. Karpaasi tulee Unimogin jakiksen ja tuon automaatin välille. Pitäisikö tuollaiseen kardaaninpätkään tehdä liuku? Tuskin se kone/ laatikko paketti nyt kauheesti kulkee edestakas?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mutteri auki, vanha laippa Kuubaan, uusi laippa paikalleen, mutteri kiinni
eli vaikkapa Geen laippa passaa booreille ![]() joku jousto vois olla ihan hyvä, alkup välikardaanissa on liuku, kun jakis on tanakasti rungossa puslilla, ja laatikko eri kiinnityksissä...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 16.09.2011 07:38 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No hitto. Ei tullu edes mieleen tuo G.
Oliskohan jossain parissa vastaava laippa joka sopii booreille? Vois olla saatavuus parempi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siis pakussa ei parissa
![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kyllä wanhoissa mb pakuissa oli joku 4 pulttijakonenkin, liekö sitä sen helpompi löytää ??? uskoakseni pooritus on mb lodjuissa sama kaikissa
sitä rättiniveltä mun mielestä kammotaan vähän turhaankin, ei se nyt ihan pa.ka ole uutena...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sitä rättiä ei välttämättä kannata poistaa ku se kestää ihän julmetusti ja pehmentää vetolaitteille tulevaa "iskua".Mersupassa kesti alusta loppuun eikä ollu edes suorassa ku välikardaanissa oli vaan yks nivel ja jakis oli ns takakenossa.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Se kestää vallan hyvin kun ei hommaa sitä halvinta mahdollista motonetin paskaa polkupyörän sisäkumista tehtyä laippaa.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
ja jos -murkula- innostuu alkup kolmoilaitan hyödyntämisessä, niin mulla erilaisia 124 ja 202 sarjan kardaaneja joista saa hyviä lähtökohtia, ja alkup kardaanin pultteja ym.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mersulaisia karpaaseita on mullakin ja päätin koettaa paljonko se rätti kestää.
Suunnitelma kardaanista olis jo valmiina ja tänään piti tuo kone ja loota naittaa yhteen että pääsisi suunnittelemaan kardaanin mittaa mutta taas on osia hukassa. Se hiton levy joka tulee starttikehän ja turbiinin väliin ( jolla saadaan turbiini kiinni vetolevyyn ) Helvett* tästä tuu taas yhtään mitään!! Taas menee viikko että saa jostain semmosen hallittua ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
sj410 ohjauksen rättinivel, mistä saaja uusi? | tume22 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.11.2009 14:08 |
Ostettu G mersun vaihdelaatikkoon kardaanin kiinnityslaippa. Kestääkö hitsaamalla muutetut? | M.M | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 09.03.2009 08:50 |
Weber DGV: "Vapaavirtaussuodatin laippaa" | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.11.2006 00:05 |
O: Vetolevy Rangen 3.5 EFI automaattiin | Ahosensetä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 10.11.2006 18:34 |
Blazerin manuaalista automaattiin | nappe74 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 15.05.2005 15:12 |