Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.09.2011, 20:51
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Volvon akselista alipainekellon pohja?


Kuinkas se nyt sitten lähteekään se kellon pohja pois volvoporttaalista?

On jäätynyt ihan uskomattoman piukkaan enkä viittis alkaa enempiä tuhoja tekee ennen ku tietää kierteen kätisyyden ja sen semmosta tarkaks.
siel on muntteri jonka avain koko olis muistaakseni 28 mut ei mihkää... kaippa se jääs sitte on.. auttakaa jos voitte!
Kiitos!

__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.09.2011, 21:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Sepä on vissiin liimalla alunperin, ja allansa kuparitiivisterengas

Pulttipyssyllä purkailin joku viikko sitten kolme irti ja hyvin läks, anna terävä kolaus kiertosuuntaan (norm vastapäivään) jollei oo pneumatiikkaa apuna, mutteri on senverta matala, että pidä avainta / hylsyä tukevasti ettei nuljaa

(jos hajoaa, täält löytyy korvaavia osasia, eli o4o 728 27 26 päiväsaikaan)
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.09.2011, 17:09
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Joo, ir:n 1/2 pyssyllä koetin ampua, täytyy varmaa koettaa momentin muuntimella niin ei mälvää sitä mudua. kiitos, selvisi se että se on ihan kierteellä normaalisti niin riittää mulle
pitää saada poijes se kun muutan paineilma toimiseksi lukot.
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.09.2011, 20:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Jep

Laitahan kuvallista kertomusta hommasta, kunhan kasaat pneumatiikkaa paikalle, kiinnostaa kun täällä samoja ajatuksia...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.09.2011, 20:25
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jammu Näytä viesti
Joo, ir:n 1/2 pyssyllä koetin ampua, täytyy varmaa koettaa momentin muuntimella niin ei mälvää sitä mudua. kiitos, selvisi se että se on ihan kierteellä normaalisti niin riittää mulle
pitää saada poijes se kun muutan paineilma toimiseksi lukot.
Miten meinasit toteuttaa ns raja stoppari ruuvit siirtohaarukalle ettei kulu haarukka ja kytkentäholkki vituiks.

Ihan mielenkiinnosta kyselen. eikö alipaine oo hyvä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.09.2011, 22:00
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Laitan kuvia kuhan tulee uus sylinteri ku tilattu oliki vääränmallinen.
Meinasin rajottaa sitä silläviisii että sylinteri nostaa aina ittensä tappiin ja sylkkyä nostamalla ja laskemalla säädetään, näette asennus idean kuvista kun net tänne saisin.
Alipaineiden kanssa ei ole ollu ku ongelmia mulla, kaikki mahollinen ja mahoton tehty ja aina joku sieltä sitten porsii tai ei muuten vaa pelaa. risoohan sellanen!
ainoo ongelma mulla toi jeepin runkopalkki ku on porttaalin kans niin pirun likellä ;/
Saa ja pitää kommentoida ja antaa ideoita, eli ampua mun idea heti alas kun näkee et mettään mennää ja lujaa
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.09.2011, 22:29
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jammu Näytä viesti
Laitan kuvia kuhan tulee uus sylinteri ku tilattu oliki vääränmallinen.
Meinasin rajottaa sitä silläviisii että sylinteri nostaa aina ittensä tappiin ja sylkkyä nostamalla ja laskemalla säädetään, näette asennus idean kuvista kun net tänne saisin.
Alipaineiden kanssa ei ole ollu ku ongelmia mulla, kaikki mahollinen ja mahoton tehty ja aina joku sieltä sitten porsii tai ei muuten vaa pelaa. risoohan sellanen!
ainoo ongelma mulla toi jeepin runkopalkki ku on porttaalin kans niin pirun likellä ;/
Saa ja pitää kommentoida ja antaa ideoita, eli ampua mun idea heti alas kun näkee et mettään mennää ja lujaa
No jos se kello on säädetty oikeen ja kalvo kunnossa ja ei silti toimi alipaineella orkkis systeemi niin kyllä mä ettisin vikaa sitten sieltä "hardparts" osastolta akselin sisältä. On saattanu ottaa kipeetä jos on omiaan pakkunu auki tms.

Liikettähän olis syytä rajottaa kumpaankin suuntaan ettei harrukka työnnä kytkentäholkki lukon ollessa auki ei kiinni. eli voimaa tarjotaan kytkentä holkille vain ja ainoastaan sillon kun holkkia liikutetaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.09.2011, 22:36
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Kyllä siellä kaikki on ok. aina vaan joku kello tai joku vääntyy eikä pelaa. ja muutenkaan, en vaan tykkää siitä. juu ja kyllä liikettä on tarkotus kumpaankin suuntaan rajoittaa, lukon mennessä kiinni olis toivomusluun päällä akselin päältä porailtu top ruuvi joka rajoittaa sen suunnan, palautus onkin helppo säätää sylkyllä, vähällä oli unohtua koko rajoitus hommasta
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ

Viimeksi muokannut Jammu : 23.09.2011 22:45
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.09.2011, 22:39
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.09.2011, 22:39
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus



Jotain ton suuntasta systeemiä rupesin siihen pohtimaan.
Yksi vaihtoehto on että laittaa saranan akselin päälle jonka sylkky vain työntää ylös. mutta näin on tiivistys hoidettu, ja aika vähän mitään ylimäärästä hajoavaa akselilla, jos tohon viellä putkea sitten suojaksi, edellyttäen että runkoaisaa saisi sopivasti muokattu tieltä pois. tohon tulee siis sylkky jonka jousi työntää ulos eli lukon poijes, ja paineella sisää eli lukko kiinni.
Ton sylkyn varsi on tarkotus laittaa suoraan toivomusluuhun kiinni, samalla systeemillä kun alkuperäinen tappi joka nostaa toivomusluun kärkeä.
Kierrehän sattui tuurilla oleen sama, en kattonu ees mikä
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ

Viimeksi muokannut Jammu : 23.09.2011 23:02
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Ostettu virtalukon pohja Russel O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 03.04.2011 09:07
hj:n akselista Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 8 31.10.2008 23:55
o: hiluxin 2l koneen ö-pohja Hharri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.02.2007 20:54
C10 pohja panssaria suunnitteilla.. Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2005 20:25
BJ 40 pohja panssari Tekniikka & Jutustelu 4 16.03.2004 18:35


Sivu luotu: 22:46 (GMT +2).