Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2011, 01:02
jeepi ukko jeepi ukko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.10
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 37
Perusasetus

Tarkoitus aloitella harrastusta


terve tuli ostettua 95xj 4.0 autom. nyt sitte poltelee rakentelu 2 tuuma korotus odotaa asenusta, kaaria leviettety, renkaat tulis olemaan 31 bfg all terrainit. ni kannataaks tommosella lähtee vielä safarille ? ketrokaa mite jeepi kestää "offroad" käyttöä mite kannataa paranella ja jne

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.09.2011, 01:13
jeepi ukko jeepi ukko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.10
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 37
Perusasetus

paratelulla tarkotan lähinnä niin sanotuja "home made" virityksiä mitkä tehdään raa'al voimal rälläkää ja mikkiä käytäen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.09.2011, 02:24
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Rengastuksen vaihtasin safarointiinkin jo karkeempaan, muuten raakaa voimaa ja miggiä, jatko opettaa loput...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.09.2011, 07:50
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Kyllä sillä safarille voi ja kannattaa lähteä. Maaston vaativuus ja kavereiden autojen taso kannattaa tietenkin olla jossain suhteessa niin että ajaminen säilyy mielekkäänä. Liian helpot maastot on tylsää ja liian vaikeat taas aiheuttaa mielipahaa ja teknisiä ongelmia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.09.2011, 09:53
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Emt missä maastoissa omistajalla on tarkotus ajella, mutta ehkäpä AT renkailla pääsee aika pitkälle missä hyvänsä muualla paitsi kuravellissä ja irtosannalla. Omassa samanikäsessä XJ:ssä kanssa parin tuuman mieto korotus ja etenee Kulmakorven kivikkopoluilla ihan mainiosti jopa Kumhon katurenkailla.

Tankkia ja jakolaatikkoa ainakin pitää panssaroida suojampaan ja ei se pako-osastokaan rakasta maastokosketuksia. Tiedä vaikka hermostuessaan nykis pakosarjasta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.09.2011, 11:17
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Halpoja ja helppoja kysyjän kategoriaan meneviä parannuksia mitä itekkin tullu tehtyä tämmösessä alottelijakategoriassa missä ite liikuskelen:

-helmpalkit, uskaltaa yrittää kivien/kantojen yli vaikka ei ois ihan 100% varma maavaran riittävyydestä
-bensatankille ZJ:n vakiopanssari, menee "heittämällä" paikalleen ja saa purkaamolta muutamalla kympillä
-iskarin kannakkeet takaa ylemmäs, ei töki niin kantoihin ja saattaa tulla ulosjoustoa lisää
-takaa kallistuksenvakaaja metallinkeräykseen
-eteen kallistuksenvakajan "pikalukitukset" (esim JKS tai tekee itse)
-joustonrajotukset kohilleen niin ei tartte arkailla millon ottaa renkaat kiinni minnekin

Kokeneempien harrastajien safareilla antamien kommenttien mukaan XJ:llä kyllä pääsee yllättävän hyvin lähes vakionakin.

Jakista pitäs vielä suojailla, teräslevyä on jo hankittuna.

Itellä renkaat 31" Kumho KL71:t. Vähän kokemusta myös noista BFG altsikoista, Kumhot hakkaa ne mennen tullen kaikilla rintamilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2011, 13:25
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Halpoja ja helppoja kysyjän kategoriaan meneviä parannuksia mitä itekkin tullu tehtyä tämmösessä alottelijakategoriassa missä ite liikuskelen:

-helmpalkit, uskaltaa yrittää kivien/kantojen yli vaikka ei ois ihan 100% varma maavaran riittävyydestä
-bensatankille ZJ:n vakiopanssari, menee "heittämällä" paikalleen ja saa purkaamolta muutamalla kympillä
-iskarin kannakkeet takaa ylemmäs, ei töki niin kantoihin ja saattaa tulla ulosjoustoa lisää
-takaa kallistuksenvakaaja metallinkeräykseen
-eteen kallistuksenvakajan "pikalukitukset" (esim JKS tai tekee itse)
-joustonrajotukset kohilleen niin ei tartte arkailla millon ottaa renkaat kiinni minnekin

Kokeneempien harrastajien safareilla antamien kommenttien mukaan XJ:llä kyllä pääsee yllättävän hyvin lähes vakionakin.

Jakista pitäs vielä suojailla, teräslevyä on jo hankittuna.

Itellä renkaat 31" Kumho KL71:t. Vähän kokemusta myös noista BFG altsikoista, Kumhot hakkaa ne mennen tullen kaikilla rintamilla.
Toi kokeneempien neuvo on myös ajotapahtumassa ihan kullan arvonen juttu, niin helpolta homma tuntuu heti kun on spottaamassa ja neuvomassa joku konkari.

Tosta ZJ:n tankkipanssarin sopivuudesta en tiennykään, erinomainen vinkki. Pannaan hakuseen heti kun muistetaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.09.2011, 11:37
jeepi ukko jeepi ukko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.10
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 37
Perusasetus

kiitoksia kaikille vinkeistä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Liikennemerkin tarkoitus jappe Tekniikka & Jutustelu 5 19.05.2008 06:39
Harrastusta aloittamassa, auton valinta. Tekniikka & Jutustelu 48 22.10.2006 06:51
O: Auto harrastusta aloittelevalle SJ, BJ tms O/M/V Ajoneuvot 1 23.01.2006 22:56
mikä on vinssin tarkoitus???? Tekniikka & Jutustelu 27 17.07.2005 19:44
Foorumin tarkoitus Lars School & Education 16 27.03.2003 19:48


Sivu luotu: 17:17 (GMT +2).