![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ranka/tukkikärry maasturin peräänAjattelin kasata jostain jämistä jonkun näköisen ranka/tukkikärryn. Onkos kukaan tollasta tehnyt? Vois noutaa rangat pois metsästä ihan ite, eikä tarvis aina vaivata naapurin äijää traktoreineen. Tossa on jotain kuvia mistä vois alkaa hahmotteleen, noi kärryt on kait jotain mönkkärin perään laitettavia. ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jaahas, kuvien sommittelu on onnistunut oikeen hyvin.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ![]() Tämmöinen on hyvä, ja puhun kokemuksesta. Huono puoli on vain hinta, vaikka siitä nyt saikin alvin pois.... Tälläinen kulkee metsässä nisun(ja polaris 400 sportsman:in) perässä täydellä rankakuormalla kivasti, katsoo vain ettei kaada kärryä niin ei tartte samaa kuormaa purkaa ja kasata moneen kertaa. Metsäkeikalle etusessa näkyvä lepuutusjalka vain pois kokonaan, turhaan raapimassa joka paikkaan, ja pankkotappeihin kunnon sokat. Onhan nuo mönkkäreiden perään tarkoitettuja mutta vetopää on ihan tavan ympäripyörivää mallia joten kiinnitys onnistuu ihan auton vetokuokkuun. Lueppas tämä juttu omavalmiste metsäkärrystä, on muuten hyvä juttu ja katso myös "wilpon" kuvat kärrystä. Etusermi muuten on "pakkovaruste", sieltä jos ranka tulee niskaan niin se on oma nahka johon sattuupi. -- Wannabe OFF-roader -- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No sieltähän löyty tällänen.
![]() Toi on juuri sitä mitä oon hakenu. Onnistuukohan Nato-koukkuun kiinnitys ja sitte sellanen akselinsa ympäri pyörivä aisanpää. Toi etusermi on todellakin oltava joo. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos maasturilla vetelee, niin ei se sentään niskaan satu ilman sermiä, mutta kannattaa se sermi olla niin ei tartte oikoa aina perälautaa.
Semmosta oon miettiny, itelle kans jonku tuommosen tekoa, että saako tuota siirtää tiellä auton perässä, vai täytyykö se nostaa peräkärryn päälle? Miesten lelut on kookkaita. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitenköhän tosiaan menee toi laillisuus? Ite ajattelin siirtää paikasta A paikkaan B peräkärryn päällä, matkaa kuitenkin tonne kesämökin savotalle on n. 200km. Kai siinä ainakin joku nopeusrajotus tulee vastaan esim 40 km/h.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Veikkaisin, että jos saat alle tehdastekoiset akselit ja jarrut, saatat hyvin saada omavalmisteena tuon leimalle peräkärryksi. Peräkärryjen rengaspolitiikasta ei ole mitään havaintoa, muuta kuin että kantavuutta täytyy tietysti olla tarpeeksi. Jotkut vanhat ja kovettuneet Swamperit saisivat varmaan hyvän uuden elämän tuollaisen alla.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo jotkut vanhat nahat oli tarkotus asentaa alle. Noi kuvissa olevat renkaat maksaa varmaan kappaleelta yhtä paljo ku on mun budjetti tähän kikottimeen.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ja valot tarvii jos peräkärryksi rekisteröi. On ollu mielessä seki että tekis "tavallisen" mallisen peräkärryn, joka olis sen verran korkea (vaikka tuosta tojosta tuommoset 33x12,5 A/T:t alle ja tojoon karkeammat) että kulkis hyvin metsässä. Sillä sais puut metsästä tielle ja saman tien kotipihaan asti. Tarkotus on kuitenki modifioida semmonen pikairrotuskoukku tojon perään, että sen saa lailliselle korkeudelle ja maastokorkeudelle.
Miesten lelut on kookkaita. Edited by - HJ60 on 20/02/2005 18:08:53 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ja jarrut kans ja vetävät pyörät ja nostopuomi ja tukkikoura, eihei ku vaan yksinkertainen kärry isoilla renkailla millä saa puut pihaan pilkottavaksi.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Se on hinattava laite. Eikun koukkuun ja menoksi, vetää saa 60km/h edellyttäen että rakenne sallii (renkaat,akselit/navat).
Jos peittää auton heijastimet ja valot niin semmoset tarttee siihen ripustaa. Magneetti tuikkusarja ei kyllä paljon maksa niin varmaan ois hyvä hommata semmonen niin eipähän tarvi käräjöidä kenenkään kanssa että näkyikö auton omat valot vai kun persiiseen ajoi. Muistin varaisesti karkeesti noin. Jossain tapauksessa hinattavassa laitteessa vaadittiin valmistenumero mutta en muista missä, ei kuitenkaan rankakärryssä. Finlexistä löytyy kyllä kaikki nuo tai Aku Ankan taskukirjasta (pokkarikokoinen tieliikennelaki, sama mistä poliisi ehtii aina lain numeron mitä taas rikottiin) Itse en jaksanut etsiä. Koukussa voi vetää vaikka anoppia kunhan valot pelaa eikä ylitä kuuttakymppiä, siis nopeutta, anoppi saa olla vaikka satavuotiaas, eikä mene painot yli, myöskään anopilla... -Kunnon projekti ei valmistu koskaan!- |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miesten lelut on kookkaita. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mites sattukaa, appiukon kärry makaa pihassa ja oon luvannu korjailla siitä vähä valoja. Sitähän voiski vähä modifioida...
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tuu mun pihasta hakemaan appiukkos vanha kärry ja modifioi sitä. Ni ei tartte mun hitsailla...
No siihenhän tulee sitte renkaat kaupanpäälle. Ootko luvannu hitsata sitä vai? |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Jaahas mites toi quote oikeen toimiikaa?
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edited by - IironSika on 20/02/2005 21:58:44 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tos isäukon kans väsättyä supermajorin perään pari suvee sitte sellanen viritys joka kyllä toimis hyvin maasturin peräskin kun vaan olis SA-koukku.
Eli siinä on majorin etuakseli ja sehän on "porttaali" niin saa maavaraa kohtalaisesti vrt. esim johonkin kuorma-auton taka-aksulaan joita näkee paljon käytetyn, runko on kotoisin jostain lava-autosta (kai) mutta ei tietoo mistä sillä runkopalkki on profiililtaan pyöreä ja täysin suora siis ei mitään mutkia takapyörän kohdalla. Eikä ollu kallis, kaikki tarvittavat osat kotoisin rautaromunkeräys paikoilta. kuvakin järjestyy jos jotakuta kiinnostaa -mitä hyötyä on maasturista jossei sitä koskaan käytä?- -86 HJ 61 |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miesten lelut on kookkaita. |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa vaikka tarkkailla mökkikäyttöön kaikenmualiman myyntipalstoilta vanhoja traktorin ropsikärrejä. Vois löytyä aika edullisestikin kun sattuu. Voipihan niissä painoa vähän enempi olla kun noissa yllä kuvatuissa vempeleissä ja teliäkään niissä ei oo mut varmasti kulkee maasturin perässä. Ompa kuulemma työmoottorikelkoillakin niitä vetäneet.
- Miehän sanoin! - - Oppinut oluen juo, oppimaton oksentaa! - |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Pistäs Jollapaku tosiaan kuvia sun kärrystä tänne niin saadaan arvostella sun tekele. Ei sen kummallinen tarvi olla kunhan vaan toimii.
|
#24
|
||||
|
||||
![]()
Kuvia saatta lauantaina, siihen asti pidetään hulluja jännitykses
![]() -mitä hyötyä on maasturista jossei sitä koskaan käytä?- -86 HJ 61 |
#25
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Juu semmonen peli se o, jos joku tunnistaa minkä vehkeen toi runko on niin vois rohkeesti kertoo kiinnostais ittiäki tiätää. No pannaan nyt loppukevennyksenä vielä kuva tuunatusta vetovehkeestä ![]() -mitä hyötyä on maasturista jossei sitä koskaan käytä?- -86 HJ 61 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MYYTY: Mönkijän ranka/ tukki kärry | Lehis | O/M/V Muut | 3 | 11.04.2007 07:22 |
M: Mönkijän tukkikärry | O/M/V Muut | 3 | 04.05.2006 21:27 | |
LR overdriven perään PTO? | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.03.2005 22:26 |
HJ-61 perään shimmejä? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.03.2005 13:32 |
Korotuspalikkaa perään | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 26.08.2004 00:48 |