Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.05.2011, 15:45
V.Kylmälehto V.Kylmälehto ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 58
Perusasetus

2,5 td pajeroon 2,8td moottori?


Elikkäs tuollainen kysymys askarruttaa... Miten laatikot, koneenkorvat yms passaa? Millaisiin muutoksiin tulisi varautua?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.05.2011, 20:23
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

No heti kättelyssä, meinaatko vaihtaa tuon 2,8:n ekakoppaiseen (pyöreälamppuinen) malliin vai vaihtaa gen2 mallisarjan sisällä mottia?

Jos pyöreälamppuiseen meinaat 2,8:a ja leimalle niin veikkaan etteipä onnistu kun ei ole sarjaan tyypitetty motti.

Jos taasen meinaat pysyä gen2 sarjassa niin.... miksi vaihtaa kun helpompaa on myydä 2,5:lla oleva paje ja ostaa 2,8 tilalle.
Säästyy aikaa, vaivaa, turhaa työtä ja hermot, mosan vaihdolla et varmasti säästä yhtään rahaa paitis jos sulla on tilat ja ilmaiset romppeet käytössä ja aikaa iso repullinen mukana....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.05.2011, 21:24
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
No heti kättelyssä, meinaatko vaihtaa tuon 2,8:n ekakoppaiseen (pyöreälamppuinen) malliin vai vaihtaa gen2 mallisarjan sisällä mottia?

Jos pyöreälamppuiseen meinaat 2,8:a ja leimalle niin veikkaan etteipä onnistu kun ei ole sarjaan tyypitetty motti.

Jos taasen meinaat pysyä gen2 sarjassa niin.... miksi vaihtaa kun helpompaa on myydä 2,5:lla oleva paje ja ostaa 2,8 tilalle.
Säästyy aikaa, vaivaa, turhaa työtä ja hermot, mosan vaihdolla et varmasti säästä yhtään rahaa paitis jos sulla on tilat ja ilmaiset romppeet käytössä ja aikaa iso repullinen mukana....
Eikat sen tarvii olla millään tavalla tyypitetty,riittää vaan ettei teho ja tiöavuus nouse yli sallittujen. Ja 1gen pitkässä suurin moottori on 3.0 V6 joka on samalla myös tehokkain.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.05.2011, 23:36
Matti-
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuota, mistään mitään tietämättä, tässä olisi hyvä rojekti topikki, josta saa jotain hajua:

http://www.4x4community.co.za/forum/...ad.php?t=30425

Tuossa ei laiteta 2,8:ia(4m40), vaan sen sijaan 3,2:n DI-D (4m41) Gen1 Pajeroon.

Tietääkseni nuo on ainakin vähän samantyylisiä nuo koneet. Tai sitten ei, mutta tuosta saa kuitenkin jotain kuvaa siitä mitä osia voi olla samoja.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.05.2011, 07:19
V.Kylmälehto V.Kylmälehto ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 58
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
No heti kättelyssä, meinaatko vaihtaa tuon 2,8:n ekakoppaiseen (pyöreälamppuinen) malliin vai vaihtaa gen2 mallisarjan sisällä mottia?

Jos pyöreälamppuiseen meinaat 2,8:a ja leimalle niin veikkaan etteipä onnistu kun ei ole sarjaan tyypitetty motti.

Jos taasen meinaat pysyä gen2 sarjassa niin.... miksi vaihtaa kun helpompaa on myydä 2,5:lla oleva paje ja ostaa 2,8 tilalle.
Säästyy aikaa, vaivaa, turhaa työtä ja hermot, mosan vaihdolla et varmasti säästä yhtään rahaa paitis jos sulla on tilat ja ilmaiset romppeet käytössä ja aikaa iso repullinen mukana....
Kiitos hyvistä kommenteista. Eli lähtökohta on sellainen, että pihassa makaa gen2:n 2,5td raato ja hyllyssä on tehdasuusi 2,8td motti. Lähinnä tuo tuleva muutostyön määrä arveluttaa, eli kannattaako alkaa hommaan vaan myydä tuo moottori suosiolla eteenpäin. Jos laatikot yms ei sovi, niin silloin tulee halvalla myyntiin tuo 2,8td:n kiuvas.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.05.2011, 15:53
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Vaihteisto ei passaa... Yhdelle tarjosin Gen2-koriseen ja siihen 2,5TD:seen alakertaa ku oli lohko halki... Oma on lähtösin vm. -91 ja IC:nä ollut alkujaankin... Niin selvittelyt tuotti tuloksen, että ei passaa alakerta mitenkään... Kuulemma startti eri kantilla moottoria sit...
Mut tutkailua ja mittailua kehiin... Kytkinkopan kiinnityspulttien väli voi olla eniten hankaluutta tuottava asia...
Ja saahan sen vaihtaa, jos tehorajoissa pysytään. Kysytty konttorilta, kun mielessä oli et heitän ton Mitsun 4D56 kiukaan mäkeen, ja pistän kilpailevalta sin 2.7TD:nä ja vaihteiston kera... Ja kilpailevassa valurautakansi jne...


Mut mitäs siin raadossa on kii, ja missä kunnossa se muuten on? Pistä vaik yv:tä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.05.2011, 20:38
V.Kylmälehto V.Kylmälehto ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 58
Perusasetus

Heitin yv:tä... , tuliko perille?


Mut mitäs siin raadossa on kii, ja missä kunnossa se muuten on? Pistä vaik yv:tä...[/QUOTE]

Viimeksi muokannut V.Kylmälehto : 24.05.2011 20:46
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu O: 4D56T moottori Pajeroon Imperio O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 02.08.2010 14:17
Ostetaan O: Pätkä pajeroon moottori! nekzu O/M/V Ajoneuvot 0 15.06.2010 20:46
Ostetaan 92:seen pajeroon takalasi & puhaltimen moottori Heipu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.01.2010 19:42
Toyotan moottori pajeroon? offipete Tekniikka & Jutustelu 11 24.08.2006 22:07
Ostetaan moottori (tai koko auto) Pajeroon Dunkel O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.05.2006 10:02


Sivu luotu: 23:06 (GMT +2).