Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.07.2011, 23:08
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Vety-muutossarja


Onko kenellekään kantautunut korviin tai silmiin mitään kokemuksia/näkemyksiä vety-muutossarjasta, jolloin siis ympätään ilmeisesti imusarjaan suutin joka suhuuttaa vetyä sekaan jolloin kulutus pienenee 10-35% !!!

Autoon tankataan siis muutama desi vettä silloin tällöin.

Tossa linkki, vajaan tonnin maksais: http://www.flexfuel-company.fi/Vety-muutossarjat.php



Overdrivella on toki asiaa jo puitu: http://www.overdrive.fi/forum/viewto...er=asc&start=0

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.07.2011, 23:20
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

Kuulostaa humpuukilta!!! Jos tuo on niin hyvä idea, niin miksi sitä ei ole jo kaikilla käytössä?

Terv nimim 15 vuotta diesel moottori tehtaassa töissä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.07.2011, 23:23
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Kuis toimii toi sydeemi -30 pakkasella
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 23.07.2011 23:24 Perustelu: kilhootusvilheitä poitottu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.07.2011, 23:27
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Kuis toimii toi sydeemi -30 pakkasella
Tuskin paremmin toimii +30 helteilläkään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.07.2011, 23:31
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Tuskin paremmin toimii +30 helteilläkään.
..juu aattelin vaan jos siinä pönikässä on jääpala...
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.07.2011, 23:42
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

vetygeneraattori joka autoon ja maailma pelastuu
kantsii lukea toi linkki vaikka vähän harppomalla, nimimerkki -vety- joka ilmeisesti kaupittelee näitä ei oikein tunnu tietävän asiasta yhtään mitään.

ite ostaisin sillä tonnilla vaan pensaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.07.2011, 23:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Kuis toimii toi sydeemi -30 pakkasella
Jos tuulilasinpesunestettä heittäis sekaan?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.07.2011, 23:45
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jos tuulilasinpesunestettä heittäis sekaan?
lady lasolia, niin haisisko pakokaasut paremmalle
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.07.2011, 23:55
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

Viritetyssä moottorissa vesiruiskutus ei ole huono idea.

Vuosia sitten pulling-valmetissa oli painepesurin pumppu, joka syötti vettä öljypolttimen suuttimista (6 kpl) imusarjaan. Vettä ja dieseliä kului yhtä paljon, kun annettiin koneelle mailaa.

Nykyään voipi olla hienostuneemmat systeemit. Kesäkuussa katselin kyllä Doris-valtran pellin alle, muttei tullut vesi-systeemiä syynättyä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.07.2011, 02:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Viritetyssä moottorissa vesiruiskutus ei ole huono idea.

Vuosia sitten pulling-valmetissa oli painepesurin pumppu, joka syötti vettä öljypolttimen suuttimista (6 kpl) imusarjaan. Vettä ja dieseliä kului yhtä paljon, kun annettiin koneelle mailaa.

Nykyään voipi olla hienostuneemmat systeemit. Kesäkuussa katselin kyllä Doris-valtran pellin alle, muttei tullut vesi-systeemiä syynättyä.
Eikös edelleen ole vastaavat systeemit isoissa koneissa, ainakin laivadieseleissä on ymmärtääkseni ihan tavallisia nuo vesiruutat? Parantaen tehoa, vähentäen päästöjä ja kulutusta.. Vai joko ne on keksinyt jotain uutta ja parempaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.07.2011, 05:24
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikös edelleen ole vastaavat systeemit isoissa koneissa, ainakin laivadieseleissä on ymmärtääkseni ihan tavallisia nuo vesiruutat? Parantaen tehoa, vähentäen päästöjä ja kulutusta.. Vai joko ne on keksinyt jotain uutta ja parempaa?
Vesiruiskutus on vanha kikka nostaa ottomoottorin tehoa, tosin omat ongelmansa siinäkin on.

Mutta tämä vety-ruiskutus onkin taas ihan oma juttunsa. Muistuu mieleen noista lupauksista vanha kunnon motor-up ja muut ihmeaineet, joilla polttoaineen kulutus pienenee ja tehot nousee.

Mutta lyhyesti sanottuna, ei toimi tuo vetyjuttu. Ja JOS tuo tonnin systeemi ihan oikeasti vähentäisi polttoaineen kulutusta vaikka 20 %, niin kyseinen mokkula olisi jokaisessa uudessa autossa jo tehdasasennuksena.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.07.2011, 08:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Eipä ole myyjä hirveästi sivuihinsa faktaa markkinointinsa tueksi väsännyt. Kun TM aikoinaan testasi Motor-Upin tehoja, niin silloin ainakin oli faktaa siitä, että humpuukia mikä humpuukia.

Jos tuota sarjaa oikeasti aikoo markkinoida, niin olisi syytä testauttaa vekottimensa ulkopuolisella labralla ja laittaa testirapsa näkyviin. Mutta ainahan sitä joku höynäytettävä löytyy, joka ei rapsoja kaipaa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.07.2011, 08:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Tässäkin teho perustunee samaan asiaan kun noissa tehomagneeteissa ym. Eli hyväuskoinen hölmö joka on rahansa laittanut humpuukiin , alkaa uskoa siihen ja se taas ohjaa ajotapaa taloudellisemmaksi.

Eli tavallaan toimii...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.07.2011, 08:40
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.732
Perusasetus

Idea ois loistava, mutta tuo menee vähän väärinpäin?

Vesi eli H2O on vetyä, joka on jo yhdistynyt happeen, eli energia on jo otettu pois tuosta lopputuotteesta. Jotta se vety saadaan uudestaan irti, sinne pitää tavalla tai toisella saada energia takaisin ja niinkuin kaikki tietää se ei ihan lämmittämällä onnistu.

Sitten kun joku keksii miten vedestä tehdään vetyä (ja happea) siten, että siitä saadaan edes 10% enemmän tehoa irti kuin mitä sinne laitetaan, niin voidaan lopettaa kaikkien muiden energialähteiden käyttö.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.07.2011, 09:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Ite oon funtsinu että koska suomessa on vielä muutamia pieniä vesivoimaloita joilla ei välttämättä rikastu tukkusähköä tekemällä (1 snt/kwh) niin voisiko niillä tuottaa liikennevetyä ? Samalla tulisi happea kaikkeen harrastamiseen tms.

Vai saako siitä sähköstä vieläkin niin paljon enemmän ettei sekään kannata???

Mutta selväähän on että jos ei neste tai forttumi saa kymmenyksiään niin eihän se silloin onnistu.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.07.2011, 12:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.058
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Idea ois loistava, mutta tuo menee vähän väärinpäin?

Vesi eli H2O on vetyä, joka on jo yhdistynyt happeen, eli energia on jo otettu pois tuosta lopputuotteesta. Jotta se vety saadaan uudestaan irti, sinne pitää tavalla tai toisella saada energia takaisin ja niinkuin kaikki tietää se ei ihan lämmittämällä onnistu.

Sitten kun joku keksii miten vedestä tehdään vetyä (ja happea) siten, että siitä saadaan edes 10% enemmän tehoa irti kuin mitä sinne laitetaan, niin voidaan lopettaa kaikkien muiden energialähteiden käyttö.
Elektrolyysillähän tuo vety vedestä tuolla laitteella erotetaan. Vetyhän on räjähtävä kaasu ja happeahan ja tulta saadaan moottorin sisälle joka tapauksessa, niin miksipä se ei voisi palotapahtumaa tehostaa. Mutta, iso mutta, prosessi jolla saataisiin tuotettua oikeesti riittävästi kaasua menon parantamiseksi ottaisi semmosen määrän energiaa että hyötysuhde ei siitä parane. Nämä tän tapaset laitteet tekee jotain litrasta-kolmeen vetyä tunnissa, joten suhteessa sillä aikaa imettyyn ilmaan, se ei ole käytännössä yhtään mitään.

Tällanen juttu löytyi: http://www.tiede.fi/keskustelut/tekn...at-t13444.html

Eli huuhaata ja kusetusta koko vety-touhu tällä tasolla. Onhan sitä oikeita toimiviakin vetyautoja, mutta ne kulkee polttokennosta saatavan sähkön avulla sähkömoottorilla eikä suoraan vedystä polttomoottorilla.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.07.2011, 14:44
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

no mitäs ..ttua toi saman myyjän etanolipurkki sitten tekee

Viimeksi muokannut Rytari : 24.07.2011 15:06
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 24.07.2011, 15:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
no mitäs ..tta toi saman myyjän etanolipurkki sitten tekee
Hajottaa moottorin?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 24.07.2011, 16:16
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onko kenellekään kantautunut korviin tai silmiin mitään kokemuksia/näkemyksiä vety-muutossarjasta, jolloin siis ympätään ilmeisesti imusarjaan suutin joka suhuuttaa vetyä sekaan jolloin kulutus pienenee 10-35% !!!

Autoon tankataan siis muutama desi vettä silloin tällöin.

Tossa linkki, vajaan tonnin maksais
Joo tutustuttu on. Pönttöautoihin aikanaan laitettiin katkaisija kaasupolkimn alle ja kusijussin säiliöstä valonpesimen moottori + suutin kaasareille vettä antamaan.
Makso muistaakseni joku viiatin sarja 20mk ja kyyti lisäänty aika infernaalisesti, varsinkin alkukiihdytys!!!

Mutta taitaa tuo OIKEA "hydrogen"-sarja olla hieman vaativampi ja kalliimpi...

Mutta paremmin toimii tuo NO2-kaasu kuin vety....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 24.07.2011, 20:40
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Ja noissa oikeasti tehokkaissa diisseleissähän tuota vesiruiskua käytetään alentamaan palotilan lämpötilaa, tulee siinä sivussa hieman happea mukaan...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 24.07.2011, 21:22
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

heh tuleehan siinä puristuksia lisää kun vesi on täysin joustamaton elementti eli toimii yhtä hyvin ku kannen höyläys... en tiedä mutta jotenkin jättäisin veden pois sieltä minne se ei kuuulu... vähän niinku pistäs vettä kalja tölkkiin "ITSENSÄ KUSETTAMISTA"
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 25.07.2011, 09:34
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Veden ruuttaaminen moottoriin on ihan poikaa, kuten kaikki tiedämme ja se on vanha ja käytetty menetelmä. Sen hyöty perustuu sitten jo ihan johonkin muuhun kuin vedyn tuottamiseen.

Mutta VEDYN valmistaminen elektrolyysillä vedestä syö takuulla enemmän energiaa kuin mitä se pystyy takaisin antamaan. Vety on vesimolekyylissä niin vahvassa sidoksessa, että ajoneuvosähköillä sitä ei erkanemaan saa sellaisia määriä, että tehonlisäystä saataisiin. Vetymäärä pitäisi olla sen verran iso, että ei tuo kusipojallinen pitkälle riitä ja sähkötehoa tarvitaan hiukan normilaturia enempi.

Periaatteessa toimii mutta ei varmasti toimi!

TT
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 25.07.2011, 09:52
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Ovat nykyään häkäpönttöhommissa oppineet hyödyntämään polttoaineen sisältämän kosteuden, eli veden.

Turosteamin kehittelemä puukaasutuslaitteiston hyötysuhde perinteisellä energiatasemittauksella on noin 130%.
http://www.turosteam.fi/details.php?group=3&id=1

Tuotekaasun vetypitoisuus on parhaillaan ollut lähes 40%.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 25.07.2011, 19:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Nyt mennään jo ot:ksi mutta jo n. Kymmemen vuotta sittem jututin yhtä häkäpönttö ukkoa , oisko ollu joku Häkä Heikkinen . Se ukkeli selitteli jo silloin että kun pönttöön saa jotain 900(?) astetta lämpöä niin silloin alkaa vetyä kehittymään ja kulku on sen mukaista. Ongelma oli vaan se ettei ne pöntöt kestäneet niitä lämpöjä joita siihen vety prosessiin tarvitaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 25.07.2011, 20:59
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Kyllä noissa energia-asioissa on paljon pellepelottomilla pelkkää puhdasta mututietoa. Osa on ihan todistettua totta, mutta kyllä moni "kyläseppä" ikiliikkujia keksiessään tahtoo vähän laskea Jouleja ja kaloreita väärillä oletuksilla ja hihatuntumalla. Joskus ihan unohtuu fysiikan ja kemian perusasiatkin. Poikkeuksia toki löytyy, mutta niin valitettavaa kuin se on, on lähes kaikki keksinnöt jo keksitty - niiden uudelleen sovaltaminen lienee enemmänkin nykypäivän keksimistä.

Energiaa ei tyhjästä nyhjäistä. Silkka mahdottomuus on myös tässä VETY-apparaatissa se, että 12V/6A sähköllä saataisiin tuotettua kymmeniä kilowatteja tehoa!

TT
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
vety


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Pajeron "IC-muutossarja" Haamu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 13.11.2011 10:54
Myydään Xenon muutossarja H3 12v 35W 6000K -Jyki- O/M/V Muut 9 17.02.2011 08:36
Myydään xenon muutossarja oska80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 18.02.2009 17:28
Myydään HId työvaloja + muutossarja Scout O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 17.10.2008 16:38
M: H3 6000k 35w Xenon-muutossarja + varapolttimot. -JR- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.01.2008 11:26


Sivu luotu: 22:40 (GMT +2).