![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vety-muutossarjaOnko kenellekään kantautunut korviin tai silmiin mitään kokemuksia/näkemyksiä vety-muutossarjasta, jolloin siis ympätään ilmeisesti imusarjaan suutin joka suhuuttaa vetyä sekaan jolloin kulutus pienenee 10-35% !!! Autoon tankataan siis muutama desi vettä silloin tällöin. Tossa linkki, vajaan tonnin maksais: http://www.flexfuel-company.fi/Vety-muutossarjat.php ![]() Overdrivella on toki asiaa jo puitu: http://www.overdrive.fi/forum/viewto...er=asc&start=0
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kuulostaa humpuukilta!!! Jos tuo on niin hyvä idea, niin miksi sitä ei ole jo kaikilla käytössä?
Terv nimim 15 vuotta diesel moottori tehtaassa töissä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuis toimii toi sydeemi -30 pakkasella
![]()
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 23.07.2011 23:24 Perustelu: kilhootusvilheitä poitottu |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuskin paremmin toimii +30 helteilläkään.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
..juu aattelin vaan jos siinä pönikässä on jääpala...
__________________
Jeep ISORY |
#6
|
|||
|
|||
![]()
vetygeneraattori joka autoon ja maailma pelastuu
![]() kantsii lukea toi linkki vaikka vähän harppomalla, nimimerkki -vety- joka ilmeisesti kaupittelee näitä ei oikein tunnu tietävän asiasta yhtään mitään. ite ostaisin sillä tonnilla vaan pensaa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos tuulilasinpesunestettä heittäis sekaan?
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
lady lasolia, niin haisisko pakokaasut paremmalle
![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep ISORY |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Viritetyssä moottorissa vesiruiskutus ei ole huono idea.
Vuosia sitten pulling-valmetissa oli painepesurin pumppu, joka syötti vettä öljypolttimen suuttimista (6 kpl) imusarjaan. Vettä ja dieseliä kului yhtä paljon, kun annettiin koneelle mailaa. Nykyään voipi olla hienostuneemmat systeemit. Kesäkuussa katselin kyllä Doris-valtran pellin alle, muttei tullut vesi-systeemiä syynättyä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta tämä vety-ruiskutus onkin taas ihan oma juttunsa. Muistuu mieleen noista lupauksista vanha kunnon motor-up ja muut ihmeaineet, joilla polttoaineen kulutus pienenee ja tehot nousee. Mutta lyhyesti sanottuna, ei toimi tuo vetyjuttu. Ja JOS tuo tonnin systeemi ihan oikeasti vähentäisi polttoaineen kulutusta vaikka 20 %, niin kyseinen mokkula olisi jokaisessa uudessa autossa jo tehdasasennuksena.
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ole myyjä hirveästi sivuihinsa faktaa markkinointinsa tueksi väsännyt. Kun TM aikoinaan testasi Motor-Upin tehoja, niin silloin ainakin oli faktaa siitä, että humpuukia mikä humpuukia.
Jos tuota sarjaa oikeasti aikoo markkinoida, niin olisi syytä testauttaa vekottimensa ulkopuolisella labralla ja laittaa testirapsa näkyviin. Mutta ainahan sitä joku höynäytettävä löytyy, joka ei rapsoja kaipaa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tässäkin teho perustunee samaan asiaan kun noissa tehomagneeteissa ym. Eli hyväuskoinen hölmö joka on rahansa laittanut humpuukiin , alkaa uskoa siihen ja se taas ohjaa ajotapaa taloudellisemmaksi.
Eli tavallaan toimii...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Idea ois loistava, mutta tuo menee vähän väärinpäin?
Vesi eli H2O on vetyä, joka on jo yhdistynyt happeen, eli energia on jo otettu pois tuosta lopputuotteesta. Jotta se vety saadaan uudestaan irti, sinne pitää tavalla tai toisella saada energia takaisin ja niinkuin kaikki tietää se ei ihan lämmittämällä onnistu. Sitten kun joku keksii miten vedestä tehdään vetyä (ja happea) siten, että siitä saadaan edes 10% enemmän tehoa irti kuin mitä sinne laitetaan, niin voidaan lopettaa kaikkien muiden energialähteiden käyttö. ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ite oon funtsinu että koska suomessa on vielä muutamia pieniä vesivoimaloita joilla ei välttämättä rikastu tukkusähköä tekemällä (1 snt/kwh) niin voisiko niillä tuottaa liikennevetyä ? Samalla tulisi happea kaikkeen harrastamiseen tms.
Vai saako siitä sähköstä vieläkin niin paljon enemmän ettei sekään kannata??? Mutta selväähän on että jos ei neste tai forttumi saa kymmenyksiään niin eihän se silloin onnistu.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tällanen juttu löytyi: http://www.tiede.fi/keskustelut/tekn...at-t13444.html Eli huuhaata ja kusetusta koko vety-touhu tällä tasolla. Onhan sitä oikeita toimiviakin vetyautoja, mutta ne kulkee polttokennosta saatavan sähkön avulla sähkömoottorilla eikä suoraan vedystä polttomoottorilla. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
no mitäs ..ttua toi saman myyjän etanolipurkki sitten tekee
Viimeksi muokannut Rytari : 24.07.2011 15:06 |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Hajottaa moottorin?
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Makso muistaakseni joku viiatin sarja 20mk ja kyyti lisäänty aika infernaalisesti, varsinkin alkukiihdytys!!! Mutta taitaa tuo OIKEA "hydrogen"-sarja olla hieman vaativampi ja kalliimpi... Mutta paremmin toimii tuo NO2-kaasu kuin vety.... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Ja noissa oikeasti tehokkaissa diisseleissähän tuota vesiruiskua käytetään alentamaan palotilan lämpötilaa, tulee siinä sivussa hieman happea mukaan...
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
heh tuleehan siinä puristuksia lisää kun vesi on täysin joustamaton elementti eli toimii yhtä hyvin ku kannen höyläys... en tiedä mutta jotenkin jättäisin veden pois sieltä minne se ei kuuulu... vähän niinku pistäs vettä kalja tölkkiin "ITSENSÄ KUSETTAMISTA"
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Veden ruuttaaminen moottoriin on ihan poikaa, kuten kaikki tiedämme ja se on vanha ja käytetty menetelmä. Sen hyöty perustuu sitten jo ihan johonkin muuhun kuin vedyn tuottamiseen. Mutta VEDYN valmistaminen elektrolyysillä vedestä syö takuulla enemmän energiaa kuin mitä se pystyy takaisin antamaan. Vety on vesimolekyylissä niin vahvassa sidoksessa, että ajoneuvosähköillä sitä ei erkanemaan saa sellaisia määriä, että tehonlisäystä saataisiin. Vetymäärä pitäisi olla sen verran iso, että ei tuo kusipojallinen pitkälle riitä ja sähkötehoa tarvitaan hiukan normilaturia enempi. Periaatteessa toimii mutta ei varmasti toimi! TT |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Ovat nykyään häkäpönttöhommissa oppineet hyödyntämään polttoaineen sisältämän kosteuden, eli veden.
Turosteamin kehittelemä puukaasutuslaitteiston hyötysuhde perinteisellä energiatasemittauksella on noin 130%. http://www.turosteam.fi/details.php?group=3&id=1 Tuotekaasun vetypitoisuus on parhaillaan ollut lähes 40%. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Nyt mennään jo ot:ksi mutta jo n. Kymmemen vuotta sittem jututin yhtä häkäpönttö ukkoa , oisko ollu joku Häkä Heikkinen . Se ukkeli selitteli jo silloin että kun pönttöön saa jotain 900(?) astetta lämpöä niin silloin alkaa vetyä kehittymään ja kulku on sen mukaista. Ongelma oli vaan se ettei ne pöntöt kestäneet niitä lämpöjä joita siihen vety prosessiin tarvitaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä noissa energia-asioissa on paljon pellepelottomilla pelkkää puhdasta mututietoa. Osa on ihan todistettua totta, mutta kyllä moni "kyläseppä" ikiliikkujia keksiessään tahtoo vähän laskea Jouleja ja kaloreita väärillä oletuksilla ja hihatuntumalla. Joskus ihan unohtuu fysiikan ja kemian perusasiatkin. Poikkeuksia toki löytyy, mutta niin valitettavaa kuin se on, on lähes kaikki keksinnöt jo keksitty - niiden uudelleen sovaltaminen lienee enemmänkin nykypäivän keksimistä.
Energiaa ei tyhjästä nyhjäistä. Silkka mahdottomuus on myös tässä VETY-apparaatissa se, että 12V/6A sähköllä saataisiin tuotettua kymmeniä kilowatteja tehoa! TT |
![]() |
Luokat |
vety |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Pajeron "IC-muutossarja" | Haamu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 13.11.2011 10:54 |
Myydään Xenon muutossarja H3 12v 35W 6000K | -Jyki- | O/M/V Muut | 9 | 17.02.2011 08:36 |
Myydään xenon muutossarja | oska80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 18.02.2009 17:28 |
Myydään HId työvaloja + muutossarja | Scout | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.10.2008 16:38 |
M: H3 6000k 35w Xenon-muutossarja + varapolttimot. | -JR- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.01.2008 11:26 |