![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Koneenosien pesupaikka?Pitäis pestä öljyisiä koneen osia (koko kone) sisältä ja päältä. Onko jollakulla höyrypesuria ja öljynsietävää kaivoa. Tai tietoa missä voisi kemikaaleilla ja painarilla rauhassa suhuutella. TI-hallit liian hätäisiä ja kalliita. aikaa menisi pari tuntia. - Jari Vee -
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#2
|
|||
|
|||
![]()
laitas Jari pesukoneeseen, vaimo tykkää ja sit pääsee ulkohoitoon...
"ei ollu mikään amerikan temppu" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Astianpesukone vissii toimii,
olen kuullut... A-P Kotimainen diesel on jees!!! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
mie otin vanhan astian pesukoneen ja laitoin siihen ison säiliön (25l) mihin astianpesuainetta ja vettä,(siis täyttö ja poisto letkut samaan pönttöön)
koneeseen vaan caddyn koneen osat. puhdasta tuli osan pesulaite toimi vuosia, ainoa huonopuoli oli veden likantuminen äkkiä,olis pitäny olla 200l säiliö missä suodatin ja saostus tila.mutta puhdasta tuli pakko mahtua ku on vihitty |
#5
|
|||
|
|||
![]()
parhaita härveleitä on teollisuuskeittiöissä käytettävät astianpesukoneet ja ne kun täytää naftalla ni johan tulee puhdasta.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
missäpäin osat on? Pesukone vantaalla...
-Bogger rules ok!- |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Aika monessa moottorikoneistamossa voi käydä pesettään osia kohtuuhinalla, tulee puhasta ja selviää vähemällä sotkulla mikäli kyse on satunnaisesta osien pesutarpeesta..
Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos vihjeistä. Tämä pesuasia on jo vuosia kummitellut mielessä kun on noita öljykökköosia hyllyt täynnänsä. Tästä kun nyt lähden pesemään niin Opel getout huutaa leipää muutaman sadan kilon rautamassan alla... tietty kuskikin on silkkaa Rautaa
![]() Meinaan tuo V6, GM;n 4,3L kone on "voideltu" jollain hirmuisella jankilla ja tuloksena ollut kanavien tukkeutuminen ja koneen kiinni kilkkaus. Purin koneen ja kaikki lähti kiltisti irti. Sylinterit hyvässä kuosissa, nokka OK, männät ja kiertokanget OK, Kannet OK jne... Osin rikki on kampiakselin juttu johon tulee kiertokanki kiinni. eli se jossa liukulaakerit. Öljykanavan kautta on tullut sinne sitten metallia ja uurtanut ojaa. Toinen havaittava rikko on sitten kampuran laakerisillan kiinnityspultti joka katkennut kierteistä lohkon sisään. kukahan sen irroittas? Enivei. jos pultinjämät saa jotenkin irti niin on hyvä lohko käytössä ja jos sais jostain kampuran mallia ehjä niin hyvä ois. Pitäisköhän tuo porauttaa? Renkaistaa? vai mitä. Sylintereissä on pienet kynnet yläreunassa. Ja mitenhän uskaltais Tbi konetta virittää nokilla ja rullilla jne?? ilman että tietsikka menis het sekasin. niin joo... pitäis sille koneelle sitten löytää majakin joskus. Tavoite ja unelma ja jne. olis duunata Suunnistuskelpoinen härpäke siihen 3-luokkaan. perusauto vois olla joku lyhkänen ja kaponen. Esim scramplerisuikkeli volvon porttaaleilla ja 39" kumppareilla. - Jari Vee - |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- Jari Vee - |
#10
|
||||
|
||||
![]()
http://www.usacarclub.net/forum/view...df2f5ec48bff82
Tuosson juttua katkenneen kannenpultin irrottamisesta. Käynee vinkit varmaan tähänkin tapaukseen!? - Miehän sanoin! - - Oppinut oluen juo, oppimaton oksentaa! - |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Suht helposti ne pultin jämät yleensä lähtee lohkosta kun lämpöä antaa. Ennemmin tunti tuumausta kuin vartti räpellystä, niin ei mene lohko pilalle (kokemuksella).
-Kunnon projekti ei valmistu koskaan!- |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Toki TBI konetta voi virittää, ei se tietokone huonoa tykkää, se oikeastaan sopeutuu (oppii tietyissä rajoissa) uusiin palikoihin aika hyvin. Monikin (käsittääkseni) on näin tehnyt. Ei kun Googlettamaan, kyllä niitä esimerkkejä löytyy.
On se aika hurjia kokenu jos raamilaakerin pultti on poikki ja kaulassa uria... |
#13
|
||||
|
||||
![]()
joo. voisin ottaa kuvan esim öljypumpusta jonka tosin tunnisti pumpuksi siitä kun se törötti ylempänä... ja öljyä tuli valutettua öljypropun kautta 2 pv ulos. oli kuin hyytynyttä vanukasta. ja hais ihan kärynneelle.
Jankki oli niin sitkasta et kun alunperin yritti metrin varrella vääntää kanmesta nii ei tapahtunut mitään. Mutta kuten todettu, irti osat lähtivät kiltisti ja ei ollut leikannut sylintereistään kines. - Jari Vee - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Alustan pesupaikka? | Junnu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.02.2005 09:27 |