Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 03.04.2011, 17:17
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Tee-se-itse henkilöiden tohtorointeja?

Tuli mieleen tuossa nähtyäni tuon tikkienpoistokeskustelun, että millaisia omatoimisia tohtorointeja on kirjoittajat tehneet ja kuinka ovat onnistuneet?

Itsellä ollut aina sellainen ajatus, että voihan noita yksinkertaisia hommia itekin tehdä...

- Murtuneen nenän voi oikaista itse ja aika suora siitä tuli vielä.
- Polvi piti punkteerata itse, kun ei se turvotus muuten laskenut ollenkaan. Sujui hyvin, paremmin kuin mulle ainoa lääkärin tekemä sellainen.
- Jotain luomien poistoja, jotka mennyt ihan hyvin.

Tuossa nyt alkuun omalle kohdalle sattuneita ja ekana mieleen tulleita. Mukava olisi lukea, mitä muille on juolahtanut mieleen itse hoitaa turhaan yhteiskunnan resursseja kuormittamatta ja millä menestyksellä.

Vastaa lainaten
Vanha 03.04.2011, 21:07
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tuli mieleen tuossa nähtyäni tuon tikkienpoistokeskustelun, että millaisia omatoimisia tohtorointeja on kirjoittajat tehneet ja kuinka ovat onnistuneet?

Itsellä ollut aina sellainen ajatus, että voihan noita yksinkertaisia hommia itekin tehdä...

- Murtuneen nenän voi oikaista itse ja aika suora siitä tuli vielä.
- Polvi piti punkteerata itse, kun ei se turvotus muuten laskenut ollenkaan. Sujui hyvin, paremmin kuin mulle ainoa lääkärin tekemä sellainen.
- Jotain luomien poistoja, jotka mennyt ihan hyvin.

Tuossa nyt alkuun omalle kohdalle sattuneita ja ekana mieleen tulleita. Mukava olisi lukea, mitä muille on juolahtanut mieleen itse hoitaa turhaan yhteiskunnan resursseja kuormittamatta ja millä menestyksellä.
kaveri joskus baariin lähtiessä halus eroon jalkakipsistä, varmaan janos parketille laittaan jalalla koreesti. toisen kaverin avustuksella talliin, pikkurälläkkään katkasulaikka ja hyttysen nussimis fiiliksellä laikkaa upottamaan. sitte tuli kaverin äitemuori väliin ja lopetti poikien hoitsuleikit. oli kuulemma lääkäri hetken kattonu kipsiä ku oli menny poistattaan sitä?
Vanha 04.04.2011, 13:26
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Perusasetus

Nykyiset lasikuitukipsit saa kätevästi auki peltisaksilla. Voi ottaa pois vaikkapa saunomisen ajaksi, mikäli ei nahka satu olemaan puhki jostain syystä. Sitten taas teipillä kasaan saunan päälle.
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2011, 14:39
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Perusasetus

Aika syviäki haavoja paikkailtu mm.nippuside/rätti tai ilmastointiteipillä/mopon satulantäytteellä että saa kaverin tai ittesä jatkohoitoo ammattilaisien taitaviin käsiin. Yks aploodin saanu taidonnäyte tuli keksittyä kun kaveri tempasi fillarilla jalat kädet pää ja selkä ruvelle, jalkaan tuli aika iso ventti ni ei ollu kun paalinarua ja tollo trasselia, voitte kuvitella lopputuloksen.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2011, 21:04
r2ree:n Avatar
r2ree r2ree ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 10.01.06
Sijainti: Kangasala, .
Perusasetus

Joskus nöösinä löin kirveellä etusormen päästä palan pois.
Ei muuta kun itkua pidätellen pitelin seuraavan viikon peukalolla päätä paikoillaan ja uittelin vetyperoksidilla iltaisin. Ja nappas kiinni.

Tuntokin palas joskus vuosien päästä.
Vastaa lainaten
Vanha 05.04.2011, 07:40
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Perusasetus

Pikaliima (mallia Würth) on kova sana jos tulee läpireikä nahkaan, muutaman kerran välttänyt parin kolmen tikin tikkausreissut. Kovettuu veren seassakin ja pitää haavan pitkään kiinni. Tiedä miten myrkyllistä sitten syanoakrylaatti on mutta mm. nestemäisissä laastareissa on samaa tavaraa seassa. Vielä ainakin hengissä ollaan.

Sormenpää voi kasvaa takaisin sormenjälkeä myöten vaikka lähtis luuta myöten pois.

Viimeksi muokannut Reisrdok : 05.04.2011 07:51
Vastaa lainaten
Vanha 05.04.2011, 08:01
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti

Sormenpää voi kasvaa takaisin sormenjälkeä myöten vaikka lähtis luuta myöten pois.
Näköjään, joskus pikkupoekana jätin peukalon tiilien väliin. Luita myöten lähti sormenpäästä nahkat ja kyllä tuossa jotain joka muistuttaa sormen jälkeä on tullut takas Mutta itse aiheeseen, tässä kun on vähän semmonen että kun jotain olevinaan tekee, yleensä lopputuloksena on verenvuotoa Olen siis itteltäni polven kääntänyt useasti takaisin paikalleen, kun tahtoi lonksahdella sijoiltaan. Tikkejä on varmaan reilut kymmenen ommeltu itteensä!

Ihan vinkkinä muutes, apteekeista ainakin saa semmosta viiltohaavateippi nimistä laastaria, 3-12mm leveetä josta voi leikata sopivia paloja. Tällä kun orkoset paikkaa niin ei tartte tikkejä ja haavastakin tuleepi yllättävän siisti (tällä paikkasin otsasta n2cm pituisen vekin, päänahka on pehmeämpää kuin räikkä jatkovarrella)

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tee-se-itse Lamborghini! j1s Chit-Chat 7 30.06.2010 08:54
Jarrupääsylinteri -> tee se itse? SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 10 27.07.2006 23:35
Tee se itse - Range vm-84 Epeli Tekniikka & Jutustelu 1 14.10.2004 19:40
tee se itse ajonesto ! Epeli Tekniikka & Jutustelu 13 21.09.2004 07:33
tee-se- itse snorkkeli -juhani- Tekniikka & Jutustelu 20 02.05.2004 01:07

Sivu luotu: 15:39 (GMT +2).