![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Uusi aarre, uudet ongelmat (Patrol Y60)Jossain viisauden puuskassa käsiin tuli jonkunasteinen kiertopalkinto, eli 1991 vuosimallin GR patukka. Pahin ongelma: Vetelee liukkaalla kelillä hervottomasti motarillakin, perä heittelee myös tien kallistuksen vastaisesti. Kulkee, kuin vainukoira, miltä on haju hukassa. Ei väliä onko tiessä uria vai ei, hommassa ei tunnu olevan mitään järkeä eikä nelikko auta asiaan paljoakaan. Kuivalla asfaltilla menee täysin suoraan eikä ole ohjauksessa väljää. Ohjauskulmat muka säädetty äskettäin. Takana vasen pyöränlaakeri on leikannut äskettäin kiinni, mutta on muka vaihdettu. Silti tuntuis jokin takeltelevan, sen verran mielenkiintonen ajaa. Ja jos se nyt tohon yhtään liittyy, niin perä rutisee käännöksissä, varsinkin oikealle kääntäessä. Alkaa ikään kuin paukkumaan, tai pienemmällä käännöksellä kuuluu jotain hiljaista vinkumista. Eli olisko seuraavaks sitten joku poskilaakeri tms. perästä, kun alkaa noi sivuäänet vasta kun autoa käännetään. Suoraan ajettaessa perä on hiljaa. Muut pikkujutut: - Keula jyrisee maantiellä, jos napalukot on "auki". Kovemmassa vauhdissa töksähtelee kai napalukot auki välillä nelikolla ajettaessa, kun tulee semmosia tymäyksiä. - Penkin päällys on lässähtänyt jonkun läskiperseen ansiosta, eli minkä kaikkien vehkeiden penkit kävis tohon heittämällä? - Käynnistyy kylmänä ihan OK muuten, paitsi että pikkusen pätkii eikä ota oikeen kierroksia ennenkun vähän lämmittää konetta. Merkkivalo ei ainakaan välkähtele käynnistyksen jälkeen, että heittelis jälkihehkua, enkä ole tarkistanut vielä hehkuja että toimiiko kaikki. Ei ainakaan tule mitään erikosempia savuja, että olis ilmaa joukossa. Vehjehän on edellisen varsinaisen omistajan toimesta leimattu äskettäin pitkälle leimalle, eli katsastaja on ollut autuaan tietämätön tosta isosta ohjattavuuden pulmasta, eikä jarrujen puollotkaan ole kuin max. 7%. Nyt jotain arvauksia, että mitä kaikkea kannattaa purkaa (vai puretaanko koko auto, olis hyvät pellit ![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Oisko kellään mitään ideoita ton perän suhteen?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onkos tuota korotettu? Meillä 4" korotettu 35" renkailla (10"vanteet, et-44) oli aivan hirveä ajettava. Säädin etuset auraamaan ja nyt sillä viitsii jo ajella. Auton leveyden takia vetelyitä tuskin saa koskaan kokonaan pois. Oikein urautuneet paikat on vieläkin pahoja.
Jos osiin laitat, niin paljon huutelet moottorista ja laatikosta ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vakio korkunen patukka. Ei kai toi vielä niin kauheen levee oo et pitäis alkaa urissa vetelemää, kuitenki 2 tonnia omamassaa ja normaalit maantierenkaat.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onko edessä automaattinapalukot?
Jos on niin ne saattavat tehdä tuota pauketta. Mikä viittaa siihen että ne ovat rikki/menossa rikki. Sit onko takapäässä kaikki puslat ok? Laahaako jarrut? Kuormantunnistin? Ja kannattaa varmaa katsoa laakereiden välykset. Varsinkin jos sinne on vasta vaihdettu laakeri... Löytyykö kuvia "helmestä". ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta ajettavuudesta.. Kyllä sun kannattais ottaa se auto nosturille ja katsoa kaikki paikat uudestaan.
Mun muistaakseni jälkihehkun ei kuulu vilkutella mitään jos on kunnossa. Mulla huono kylmäkäynnistys johtui nostajista, löpöhuuhtelu auttoi hieman. Oikeasti paha on sanoa näin etänä mitään enempää. Helpoin/halvin ehkä olis hankkia ehjä kokonainen taka-akseli jos siinä nyt ilmenee vikaa. Ja napalukot kannattais ehkä laittaa kiinni-asentoon talveksi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Noniin, auto oli ajamatta pari viikkoa kunnes käväsin sillä taas töissä. Nyt kun isot tiet alkaa olla kuivana niin tuntuu kuin joku heiluttelis autoa sivulta ja varsinkin töyssyissä ohjauspyörä kääntyilee itekseen. Tiiä sitten että voisko aurausta olla liikaakin kun tuntuu maantienopeuksissakin aika jäykältä toi ohjaus.
Tänään nostin taka-akselin pukkien päälle ja rullailin siinä sitten vaihteella niin äkkiseltään näyttäis pyörivän aika lailla normaalisti, vitoselta kun laskee kytkimen pohjaan pyörät pysähtyy silleen hiljakseen niinku vois kuvitella normaalisti käyvän. Kohtuu jäykkä on vaan käsin kääntää pyöriä ja kitkalukosta on kitkat aika lailla hävinneet kun toinen pyörä maassa pystyy kääntämään ilmassa olevaa rengasta samalla vaivalla kun kokonaan ilmassa olevaa akselia. Eli voisiko toi perän rutina varsinkin oikealle käännettäessä kuulua päreinä olevasta kitkalukosta vai voisko olla jotain syvällisempää?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Olisko niin että kaikki on väljää ja kulahtanutta
![]() Ei toi hyvä koskaan ole mutta ei pitäisi ihan noin kehnokaan olla, eli puslat ja iskarit vaihtoon. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n ohjaustehostimen ongelmat | Kuuno | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.10.2008 17:25 |
Myyty Patrol GR:n 100mm korotusjouset UUDET | peraaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 29.09.2008 11:33 |
Hj 61 kytkin ongelmat? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.11.2007 15:52 | |
OZI:n ongelmat | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 21.02.2007 06:00 | |
Uusi vuosi, uudet kujeet | bono | This And That | 4 | 14.01.2003 22:28 |