![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Pajeron käyntilämpö?Ostin tossa toissaviikolla enimmäisen maasturini, jota olen himoinnut viimeset 10 vuotta. Auto on -90 pitkä 2.5tdi ic pajero, kun on tota perhettä ja kuljetettavaa... Ihmettelin ajellessani lämpömittarin matalaa lukemaa, noin 2mm yli sen alhaalla olevan viivan, eli asteikossa alle 1/4. Veikkasin että termostaattihan se on vaihdettava. Uusiks vaan, vakiomallinen termari tilalle ja kas, edelleen näyttävi mittari matalaa lämpöä. Tarkastin sitte että mittari pelittää, eli oikosulussa nousee viisari tappiinsaakka, anturi vaikutti ehjältä. Pahvia puolen syylärin verran, ei vaikuttanu asiaan, ainakaan sanottavasti. Lämppäristä tulee kyllä lämpöä, kun laittaa täysille lämmön ja puhalluksen puolelle teholle, autossa tarkenee. Kun ei oo kauheesti kokemuksia diesel-moottoreista, niin kysyin paikallisessa mitsu-liikkeessä asiasta. Siellä sanoivat että mittarit näyttää vääriä lukemia, jos oikein ymmärsin, usein. Täällä kun tiedetään ihan varmasti oikein tosihyvin, niin mikä se oikea käyntilämpö on näillä -2-10 asteen pakkasilla. Nii, ja onks 2kg passeli öljynpaine lämpimällä koneella? Kiios jo etukätöseen -okkiM
__________________
Seuraava voit olla sinä |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Noin yleisesti antureista; Ajan kanssa ne rupee näyttään pikkasen pieleen, vaikka muuten toimivatkin ihan hyvin. Mutta ite henk koht en oo törmänny ihan hirveesti pieleen näyttävään anturiin...
Mulla ei oo pajeroo, mutta turbo diesel kylläkin, eikä mullakaan lämmöt pakkasella nouse oikeen mihinkään. Aluks aattelin, jotta termostaatti vanha. Vaan kun kokeilin kovan ajon jälkeen ylävesiputkea, se olikin kylmä. Eli termari pitää. Tulin siihen tulokseen, että ei tommonen dieseli vaan anna hukkalämpöö niin kauheesti... Jos pääset kuormittamaan konetta lämpimässä, niin sillähän se selviäis, vaan ei oikeen talvella onnistu. Eli hanaa vaan. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
laita viestiä www.mitsubishiclubfinland.fi pajero aiheiselle forumilkle, niin eiköhänn siellä joku tiedä... T pasi puolihumalassa -- T: Pasi & Pajero -89 3.0V6 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
OFFROAD is my life Edited by - Hammer__ on 29/01/2005 10:57:02 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
moi, kyllä se mittari näyttää oikein, meillä Pajerossa -86 mittarin neula nousee hiukan yli alaviivan, vaikka syylarista puuttuu alareunasta kaikki jäähdytys rivat, ja öljypainemittari Pajerossa on vähän kuin huono vitsi, siintä näet vain että öljynpainetta on koneessa. Meillä paine kykylmällä moottorilla näyttää noin 3kg ja sitten kuin kone lämpenee niin tyhjä käynnillä mittari näyttää melkein nollaa. Eräässä traktorikorjaamossa mitattiin mekaanisella painemittarilla ja öp-paineet olivat siellä missä pitääkin
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo, oikeessa taidatte olla. Autossa on ollu joskus lähiaikoina eberi. Kaikki letkut ym. sälä on paikoillaan, itte palikka vaan puuttuu. Eberin vesiletkut tulee syylärin eteen, jossa palikka on majaillut. Eberin riiston yhteydessä letkut on kytketty toisiinsa. Taidanpa vielä kokeilla ottaa mokomat letkut huit hittoon ja liittää ne toisiinsa lähempää jako kohtaa, jääpä sitte tämäkin hukkalenkki syömästä vähiä lämpöjä. Ja huomenna selviää jotain kun käy mittaamassa infrapunaisella lämmöt lämpösen koneen termarinkannen päältä.
Tänää onkii jo tullu väännettyä riittävästi. Vaihteiston ja jakolootan panssarointi nimittäin. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
samasta asiasta aikoinaan olin ihmeissäni ja värkkäsin ihan tollasen oikean lämpömittarin natsan kannen lähdön tienoille mittaamaan todellista kannen vesilämpötilaa ja kyllä siellä koneessa on lämmöt ihan ok, vaikka kojelaudan mittari ei juuri nousekaan, pari milliä siitä viivasta.
eli vaihtoehdot taitaa olla tottua näyttöön tai väännellä viisaria, mut ei siellä mitään lämpöongelmia ole. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
muistelen että vuosia sitten mul oli haperossa sama ilmiö,ei tullu kuumaa.vaihdoin ekaks tarvike termarin,ei tullu silti lämpöö.sit vaihdoin mitsu kaupan termarin jo parani.siin termarissa on muistaakseni semmonen hattu joka sulki termarin auetessa jonkun kanavan en muista minkä mut siin tarvike termarissa se lätkä oli liian pieni.mittari näytti silti perunoita.kannattaa purkaa hanttarin jalkatilasta seneliön mallinen haitariputki puhaltimelta kennolle pois ja putsata lämp.kenno imurilla ja paineilmalla,autta sit tosi pal.ja kennon letkut kun heität ristiin(pitäis yltää)rinta pellistä niin sitten sinulla on kuuma talviauto.aikuisten oikeesti...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos, taas helepottaa!
Tarvii juu laittaa ne letkut alkuperäseen malliin. Sainkin tänää neuvoa oikein kädestäpitäen, että menee sitte oikein. Senverran kauan on ollu p***a opel, jota ei oo kiinnostanu ku korkeintaa tankata, että on päässy vähä rassaustaidot ruosteesee (niinku se opelikin). No nyt taas huvittaa rassailla kun on ihan oikee auto, eli maastoauto. Lämppärinhanuritöttörö on juu tarkotus putsata, samalla kun vaihtaa hiilet ko. vehkeen puhaltimenmoottoriin. Tuli ostettua peräti se korjausopas, niin onnistuu homma jopa minulta. (vaikkei se nyt NIIN vaikeaa ole, enkä mä ihan NIIN toivoton poropeukalo ole, enhän) Joo, ja tiistaina pääseeki montulle vaihtelee kaikki öljyt. Ostin robinhoodin vaihteistoöljyhyllyn lähes tyhjäks. Kattelin oppaasta että about 9litraa menis. Oli muuten Teboilin GL5 lootaöljyllä hintaeroa: Autotarvikeliikkeessä vähäsen vajaa 10e litra ja robbarissa 4.25e/l että semmosta. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
mulla on presiis samanlainen pajero ja siinä kyllä
tällä ilmalla on lämpömitsku melkein puolessa välissä... öljynpaine mittari näyttää kylmänä noin 5,5 kiloo ja lämpösenä vähän yli kahta(tyhjäkäynnillä) mutta onks sillä mitään väliä jos lämmintä tulee ja paineita on koneessa mitä ne mittarit näyttää!!?? Note! This message was posted anonymously! |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Normaaliajo öljynpaine on noin 2 kiloa. Ja jos viitsii aina katella sitä s****nan mittaria niin ei siinä mitään.Ite en viitsinyt. Ite suosittelen vaihtamaan öljynpaineanturin siihen uudempaan malliin. Muuten nämä kaikki tiedot löytyy mitsun huolto/käyttöohjekirjasta. http://murobbs.muropaketti.com/ http://www.4x4wire.com/mitsubishi/ http://personal.inet.fi/koti/timo.virtanen/ http://www.pocuk.com/forums/ |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:Pajeron U-pultit | vepele | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 18.01.2007 21:43 |
Pajeron räjäytyskuvat | Bruno | Chit-Chat | 5 | 16.01.2007 23:18 |
M: Pajeron laatikko, yms. | KIM | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 30.08.2006 06:45 |
M: Pajeron takalehtijouset | RHR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.07.2006 12:37 |
Pajeron 3l V6 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 20.06.2005 12:04 |