![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() HDJ80 lisää voimaaTerve kaikki. Mikä olisi hyvä resepti, jolla saisi lisää potkua koneeseen? Lähinnä mikä turbo olisi passeli, että saa lisää voimaa, myös lakierroksille. Lähinnä kärryn vetoa ajatellen, kun pyörinä 35". Ja pysytään ihan kohtuullisissa lukemissa, 2-300 hv? Sen kai arvaa huoletta ottaa ulos? Tietysti cuuleri tulee kanssa. Ja onko jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon? Auto siis HDJ80 -91, manuaali.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kiertokangen laakerit.
Jos et tiedä missä kunnossa ovat niin öljypohja auki ennen virittelyjä. Holset hx40 /garret gt37 vois olla sopiva tuolle koneelle. hx35 holsetti toimii alhaalta mainiosti mutta voi olla ettei sillä sinne 300hv saakka pääse tuossa koneessa. Joku 250hv vois olla realistinen lukema tuolla 35lla. Kytkin menee myös uusiksi. Niin ja tottakai syöttöpumpulla pitää käydä. ![]() Viimeksi muokannut Mika_T : 20.02.2011 14:15 |
|
||||
|
||||
![]()
koitapa (omalla vastuulla) huvikses:
lukkopihdeillä ahtimelta hukkaportille menevä letku luttuun, käy polkasemassa tiellä, ja sitten pihdit pois sitten kannatta miettiä, mitä haluaa / tarvii...
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja tässä näkyy si virityksen lopputulos... ![]()
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot Viimeksi muokannut Rompe1 : 21.02.2011 09:58 |
|
|||
|
|||
![]()
hx40 superi vois olla aika namu. hx35 piisaa n. 250 heppaan järkevillä ahdoilla mun kokemusten perusteella pikku pakopesällä (12). Toimi alhaalla hyvin, mutta puutuu sitten ylempänä...
hx40 esim. 17 pakopesällä sopiva tuolle padalle. mulla 18 pakopesällä oleva hx40 käytössä ja se on mun mielestä ihan sopiva hyrrä pikku piristämiseen... |
|
|||
|
|||
![]()
Sillä vakio paskalla ei todellakaan kannata alkaa ahtojen kanssa leikkimään.
|
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tolla lukkopihti kokeilu käy aika paljon ton turbon päälle, vai kestäiskö jos kävis VAAN kokeilee?
Tai no eikai siitä muuta iloo edes olis, ku et tekis vaa heti lisää voimaa... Joo, eli pitää alkaa ettiskelee hx35 tai hx40 Holsettia. Riittääkö jos pakoröörin tekee 3":sesta? Entäs miten pitkälle syöttöpumppu riittää? Tarviiko lähettää jonnekki, vai saako kotikonstein tarpeeks ruokaa jos tavote olis se 250hv? |
|
||||
|
||||
![]()
Onhan noita hx35:sia saatavana eri mitoilla, 56/60mm on isommasta päästä ja 12# pakopesä pelais varmaan hyvin tuolla tavoitteella.
Pumpussa tulee rajat vastaan ennen tuota ahdinta...niin lähetä se pumppu vain Mynädieselille jos haluat parasta.
|
|||
|
|||
![]()
3" pakoputki riittää kyllä.
Pumpusta saa aika kivasti irti ihan syöttöä säätämällä. Pumpussa on 12mm nestepää. Tekeekö mynädiiseli jakajapumppuja? Ainakin Ylivieskassa HP-diesel on rapannut jakajapumppuja onnistuneesti. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
mun hx35 oli 56/59 . eli niitä isompia. tuo vaan ahdistaa sitten ylhäällä aika lailla, hx40 kun vaihdoin tilalle oli ero huomattava... tuo hx35 piisaa 250 hv, ehkä ylikin, mutta ei siihen mihin tuo pumppu riittää. Mun pumppu kävi hp dieselissä rempassa ja siitä samalla kutiteltiin riittävästi evästä ulos. pumpun pitäs riittää lähelle 400hv tehoa, jos suuttimet ei ahdistaisi... ne ei mun persdynon mukaan riitä 300 hv ylitykseen... pitäs penkittää niin näkis mihin ne riittää... mutta hx40w:tä suosittelen edelleen niin ei jää kaivelemaan, miksi sitä ei tullut heti laitettua. Itse laittaisn superin 17 pesällä tai normin 16 pesällä niin varmasti herää alhaalta... ja ei ahdista ja tapa konetta kun sitä kuitenkin "vähän" joskus herkutellaan sen lisätehon kanssa... |
|
|||
|
|||
![]()
mäkin oon ajatellu ahtimen vaihtoo jossain välissä. itsellä on toi auto metsä käytössä ni täytyis saada heräilee mahdollisimman alhaalta ni voiskohan joku nyt sit kertoo kokemuksia tosta hx 35:sta ja 40:stä et missä heräilee ja missä täydet paineet.
|
|
||||
|
||||
![]()
Täähän alkaa kuullostaa jo mielenkiintoselta.
![]() Nii mites pitkälle toi vakio pumppu riittää ilman, et sitä tarvii kiikuttaa mihinkää laitettavaks? Ja kannattaako edes harkita hx40:stä(esim. sillä 16# pesällä) ite räplättyy "vakio"pumppuu, vai alkaako olla liian suuri?
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
sitten tuo hx40 isolla pakopesällä herää 1600 kierroksen maissa ja vastaavasti max ahdot tulee tuolla 2300-2500 kierroksen maissa. 1800 kierroksella körötellessä tuolla hx40: pillä on pieni viime matkaan lähtemisessä, eli kun käskytetään niin ei hyökkää ihan heti kuten hx35 , mutta rokkaa sitten paljon lujemmin ja pesee kyllä tuon pikkuveliahtimen kun ei ala ahdistamaan. viiveellä ei ole mun mielestä merkitystä, se on niin pieni, mutta eron huomaa jos on molemmilla ajanut. Autohan on mulla automaatti ja nämä äskeiset pätee manuaaliin varmaan kuin ajais kokoajan 5 vaihteella. sitten jos käskee niin , että aski pudottaa yhden pykälän ei viivettä ole havaittavissa,silloin hx35 tuntui puutuvan yli 2500 kierroksen mentäessä mitä tämä hx40 ei tee. se ahtaa iloisesti yli 3000 mitä tuolla tomaatilla tulee huudatettua. mun kokemusten perusteella nämä molemmat holsetit herää yhtälailla kuin vakioturbokin, syöttöä kun isontaa niin siinähän ne heräilee aina alempaa. Mutta tuon paremmin niitä ei saa vakiosuuttimilla heräämään, en tiedä tarviikokaan? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" Viimeksi muokannut kippo86 : 22.02.2011 08:24 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
mutta pumpulle ei tarvi tehdä kotona muuta kuin avata se paineenalaista syöttöä säätävä kalvorasia ja katsoa onko siellä nailon rajoitinrengas joka estää karan max liikkeen ja jos se on siellä poista se, sitten karaa muokataan rälläkällä niin, että tappi pääsee kunnolla esille ahtojen noustessa eli rälläkällä muotoilua kehiin. Noin soppa piisaa sitten jo aika pitkälle varmaan +300hv:tä, pumppumiehet tietäs paremmin. Lisäksi siinä on säätö millä se saadaan pelaamaan mieliksi eli jousivoimaa säätämällä saadaan pelattua paineen ja syötönlisäyksen kanssa niin ei tule savupommia. tuossa kuva traktorin muokatusta karasta http://img.photobucket.com/albums/v6...6042009001.jpg http://img.photobucket.com/albums/v6...s/06042009.jpg |
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset tästä tietopaketista. On varmasti iloa
![]() Nyt vaa ahdin kauppaa...
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L200/Pajero Lisää voimaa? | Givelä | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 30.08.2010 19:54 |
Suzuki voimaa | Rotta-Racing | Linkit | 0 | 19.08.2008 20:49 |
RäikkäWarniin voimaa! | Arska | Linkit | 7 | 12.02.2007 23:44 |
m:voimaa kaasareilla | ARSKA77 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.08.2006 09:29 |
Voimaa?? | Linkit | 3 | 22.04.2005 07:43 |