Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2011, 22:06
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

2L kannen pultin pituus


pyöriikö jollain 2L koneen kannen pultteja taskuissa että pituuden voisi mitata, kierre oli m12x1.25 . huomenna pitäisi lähtee hakemaan pulttiliikkeestä uudet pultit että saa hiukan rohkeemmin vetää ylimomenttiin uudella tiivisteellä, hiukan vainoharha iski niin tilasin samalla kun jako irti orkkis tiivisteen että varmasti kestää. mikähän kovuss hyvä 8 taitaa olla liian pehmyt ja 12 mene3e jo varmaan liian kovaski. eli pitäisikö suosia kultaista keskitietä?? ehdotuksia raadilla

__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2011, 22:33
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Kieroxi?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
pyöriikö jollain 2L koneen kannen pultteja taskuissa että pituuden voisi mitata, kierre oli m12x1.25 . huomenna pitäisi lähtee hakemaan pulttiliikkeestä uudet pultit että saa hiukan rohkeemmin vetää ylimomenttiin uudella tiivisteellä, hiukan vainoharha iski niin tilasin samalla kun jako irti orkkis tiivisteen että varmasti kestää. mikähän kovuss hyvä 8 taitaa olla liian pehmyt ja 12 mene3e jo varmaan liian kovaski. eli pitäisikö suosia kultaista keskitietä?? ehdotuksia raadilla
Mul on niit tallissa. En vaa nyt viitti mennä mittaamaan mut huomen voin mitata jos on viel ajankohtasta. Jossai pergamentis aikanaan ilmotettiin jotai tietoi noista,koivusen kataloogissa. Semmonen pointti kyl tossa kans et 2l lohkoki menee joskus hieman kieroon,itellä on 2LT kone jossa oli kieroutta runkolaakeri linjassa. Se oikaistiin koneistuksen yhteydessä ja koneistamon ukko sano et on melko yleistä,ei oo kuulemma haittaa muuten kun laakeroinnin yhteydessä. Laakeroitaessa kierous on oikaistava muuten uudet laakerit pahimmillaan narahtavat. Kierous johtuu kai ylikuumenemisesta,pahvihan ei 2L koneessa oo millänsäkään vaik kiehuis pahastikin,vaikka kuivaks asti ja 25c pakkasessa. Ja pultit kestää,kokemusta on. 2l2 on kannestaan heikompi,kuulin esson vai olikohan seon paarissa. Mut jostain syystä se lohkokin vääntyy,ja kannen liiallinen ylikiristäminen ei luulis auttavan asiaa.Toki hieman yläkanttiin ei oo kai paha,mut pahvi tosiaan ei oo mun kokemusten mukaan ollenkaan herkkä vuotamaan. Koneistamon ukko suositteli painokkaasti alkuperäistä kannen tiivistettä,tiesi tarvike tiivisteiden pettäneen. Eli siis en suosittelis vahvempia pultteja koska orkkis pultitkin on hyvin vahvoja,kannen momentti oli muistaakseen 118nm joten joku 125 luulis hyvin riittävän. Ja sen pitäs pultit kestää koska ovat ainakin 8.8 ja luultavasti vahvemmatkin,lohkon kierteet enneminkin luulis korkkaavan. Omaa juuri rempattua 2lt pataa en ooviel edes koekäyttäny mut edellä mainittua tuli pähkäiltyä ja tutkittua.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2011, 22:42
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

kierouteen en usko kun parituhatta kilometriä sitten laakeroin alakerran niin kampi pyöri nätisti kahdella sormella kjun pyöritti. tuli vaan hölmöyksissään laitettua juurikin tuo ei orkkis kansipahvi, niin siksi voisi sen vaihtaa kun auto seisoo muutenkin hallilla. joku 125-130 newtonia oli tarkoitus vääntääkiin tuohon momenttiin, mitenköhän jos tohon kansipahviin vielä suihkuttas jonkun kuparispräyn molemmille puolin yms? vjoskun nähny kun isot pojat sillä kikkailee kovavetoisissa dieseleissä

ja Ripax kyllä on ajankohtainen vielä huomenna, puolenpäivän jälkeen pääsen vasta tiivisteen ja pultit hakee. ja jos vielä jostain tuohon kovuuten varmistuksen sais niin ois kyllä jees
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2011, 23:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Nummero.


No perskeles. Mää laitan tekstarina sen pituuden sulle,mä meen ny sit heti kattoo etten aamul unohda. Me on kai ennenki jotai kauppaa tehty mut emmää sitä numeroo enää löydä ni laita numeros tekstinä nol nel nol5317570 ni saat sen pituuden.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2011, 07:28
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

eikös se vanha sanonta mee niin, jos laittaa paremman kannentiivisteen uusilla pulteilla ylimomenttiin niin eikös sitä ruuvista syöttöö ja tangosta ahtoja sitten
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2011, 11:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
mikähän kovuss hyvä 8 taitaa olla liian pehmyt ja 12 mene3e jo varmaan liian kovaski. eli pitäisikö suosia kultaista keskitietä?? ehdotuksia raadilla
Eiköhän kannenpultit oo suunniteltu kannenpulteiks, pulttikaupan laarista ostetut samanpituiset tuskin on yhtä hyvät ylimomentillakaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2011, 14:00
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

no oma mielipide on vähintään yhtä hyvät, kun kyseessä kuitenkin venymätön pultti alkuperäisenäkin, ja kyseiselle pultille momentin kesto mikä taataan on 137Nm(siis pulttikaupan) ja momentti mihin kirin oli 124Nm. ja eniten tässä vaikuttaaa juurikin tuo alkuperäinen tojotan kansipahvi mitä ylistetty paineenkestolla
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Liukulevy/U-pultin suojat timmy Tekniikka & Jutustelu 2 23.06.2010 15:16
hj61 kannen kiristys ja kannen pulttien paksuus? 0ltzi Tekniikka & Jutustelu 4 07.05.2010 17:17
Pultin lujuusluokka merkintä? -Jyki- Tekniikka & Jutustelu 9 21.12.2008 22:49
Beadlockin pultin pituus? -Jyki- Tekniikka & Jutustelu 17 19.12.2008 10:04
Ideoita jousen pultin irroitukseen? Tekniikka & Jutustelu 15 13.05.2006 20:54


Sivu luotu: 19:06 (GMT +2).