Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2011, 22:05
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

4Runner tietoutta?


Oon offiharrastusta pikkuhiljaa alottelemassa ja aattelin ekaks metsäkiesiks hommata 4Runnerin. Käsittääkseni siihen ei kuulu tehdasasenteisia lukkoja, vaan joku kitkapakka (visko?) keskitasauspyörästössä?
Tekeekö tuollaisella mitään maastossa?

Kilometrejä noilla näkyy noilla ajellun melkoisestikin, ei varmaan tartte säikähtää ostellessa yli 300k lukemia.
-Mutta mihin sitten kannattaa kiinnittää huomiota?!?

Tarve olis saada samalla luotettava työmatka-auto ja suht mukavaa ajoa maantiellä. Suzukeja hiukan kaihdan pienen moottorin voimavarojen takia maantiellä, vaikka maastossa ilmeisesti kulkeekin erinomaisesti.

Eroaako 4Runner ja Pajero tekniikoiltaan kovasti toisistaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2011, 22:26
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
vaan joku kitkapakka (visko?) keskitasauspyörästössä?
Tekeekö tuollaisella mitään maastossa?

Kilometrejä noilla näkyy noilla ajellun melkoisestikin, ei varmaan tartte säikähtää ostellessa yli 300k lukemia.
-Mutta mihin sitten kannattaa kiinnittää huomiota?!?

Tarve olis saada samalla luotettava työmatka-auto ja suht mukavaa ajoa maantiellä. Suzukeja hiukan kaihdan pienen moottorin voimavarojen takia maantiellä, vaikka maastossa ilmeisesti kulkeekin erinomaisesti.
Takaperässä kitkalukko ainakin dieselissä, mutta en nyt laskisi sen varaan oikeastaan missään tilanteessa. Ei se tahdo toimia kuin silloin kun justiin ei pitäisi.
2,4 td on melko laiska (ja kuluttaa tehoonsa nähden niin paljon, että ihmetellä sopii. Alta kympin ei tunnu millään pääsevän), mutta jos ei kiirettä pidä, niin ehtii sillä huristella. Vähän säätöä pellin alle, niin vähän parempi jo ajella.
Mulla on jäykkäakselisia ollut aiemmin ja jos vähän meinaa tieltä poistua, niin runnerissa minusta huonoa retkukeula. Lumihangessakin se tuntuu olevan ihme pulkka, joka nostaa keulaa justiin sen verran hangen päälle, että siihen jäi. Maantiellä olen tykännyt ajella. Itseasiassa yllättävän miellyttävä meikäläisen makuun ja hyvät penkit vähän pidemmällekin keholle.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2011, 22:38
Venom:n Avatar
Venom Venom ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 65
Perusasetus

Meillä on -91 diesel, ajettu 465tkm. Hyvä peli ajella varsinkin pitkää matkaa eikä tuo kympin kulutus satkulla mun mielestä oo paha, varsinkaan kun se on diisseliä.

Jos ostat niin tarkista ruostevauriot:
Ovien alareunat
lokarit
takaluukku
pohja
rungon takaosa
Helmojen takaosat
(viime kesä meni hitsaillessa..)

Takaluukun lasi on noissa aika ongelmallinen, Fintoys.net:in kirjastosta löytyy korjausohjeet allekirjoittaneen kirjoittamana.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.02.2011, 17:27
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Oon offiharrastusta pikkuhiljaa alottelemassa ja aattelin ekaks metsäkiesiks hommata 4Runnerin. Käsittääkseni siihen ei kuulu tehdasasenteisia lukkoja, vaan joku kitkapakka (visko?) keskitasauspyörästössä?
Keskitasauspyörästöä ei ole. Lukko on kitkapakka taka-akselilla. Rakenne on samantyyppinen kuin samanikäisessä hiluxissa, erona taka-jousitus joka runnerissa on kierteillä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.02.2011, 20:24
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Juu, Pajerossa sekakäyttöön (en siis tarkoita niitä pillerihörhöjä) monipuolisempii jakolaatikko,kuin runnerissa. siis 2.korisista lähtien.
Eli takaveto, nopea neliveto tasauspyörästöllä, nopea nelikko tasuri lukossa, ja hidas nelikko keski-tasuri lukossa.
Kahden ensin mainitun (nopea taka-nopea nelikko) välillä voi hyppiä lennosta, alle satasen vauhdissa.

Lisäksi löytyy taka tasauspyörästön 100% lukko napilla, joten ainaskii 3-pyörää ruapii...
Huom. nämä siis jos ko.laitteessa Super-Select jakis.

Isojen poikien mielestä Pajerolla ei pitäs mettään mennä, mutta semmoinen yleispätevä kulkine,
erittäin mukava maantiellä, voi ajaa nelikolla (tarvittaessa) kesät, talvet, ja kyllä sillä nyt vähän pääsee tuolla metässäkin. (siis kokemuksia vain uudempikoriseta: -92 :eteenpäin)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tietoutta hdj80:stä Anadeus Tekniikka & Jutustelu 0 25.01.2010 19:53
4Runner tietoutta kiitos.. OffBeast Tekniikka & Jutustelu 2 20.09.2006 11:52
Hinta tietoutta... Nemi Linkit 7 24.03.2006 17:37
Tietoutta Amsterdamista? Donut Chit-Chat 6 31.10.2005 07:46
Dakar 4x4 tietoutta Pasi Tekniikka & Jutustelu 0 04.10.2005 12:02


Sivu luotu: 14:29 (GMT +2).