![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() 4Runner tietoutta?Oon offiharrastusta pikkuhiljaa alottelemassa ja aattelin ekaks metsäkiesiks hommata 4Runnerin. Käsittääkseni siihen ei kuulu tehdasasenteisia lukkoja, vaan joku kitkapakka (visko?) keskitasauspyörästössä? Tekeekö tuollaisella mitään maastossa? Kilometrejä noilla näkyy noilla ajellun melkoisestikin, ei varmaan tartte säikähtää ostellessa yli 300k lukemia. -Mutta mihin sitten kannattaa kiinnittää huomiota?!? Tarve olis saada samalla luotettava työmatka-auto ja suht mukavaa ajoa maantiellä. Suzukeja hiukan kaihdan pienen moottorin voimavarojen takia maantiellä, vaikka maastossa ilmeisesti kulkeekin erinomaisesti. Eroaako 4Runner ja Pajero tekniikoiltaan kovasti toisistaan?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() 2,4 td on melko laiska (ja kuluttaa tehoonsa nähden niin paljon, että ihmetellä sopii. Alta kympin ei tunnu millään pääsevän), mutta jos ei kiirettä pidä, niin ehtii sillä huristella. Vähän säätöä pellin alle, niin vähän parempi jo ajella. Mulla on jäykkäakselisia ollut aiemmin ja jos vähän meinaa tieltä poistua, niin runnerissa minusta huonoa retkukeula. Lumihangessakin se tuntuu olevan ihme pulkka, joka nostaa keulaa justiin sen verran hangen päälle, että siihen jäi. Maantiellä olen tykännyt ajella. Itseasiassa yllättävän miellyttävä meikäläisen makuun ja hyvät penkit vähän pidemmällekin keholle.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Meillä on -91 diesel, ajettu 465tkm. Hyvä peli ajella varsinkin pitkää matkaa eikä tuo kympin kulutus satkulla mun mielestä oo paha, varsinkaan kun se on diisseliä.
![]() Jos ostat niin tarkista ruostevauriot: Ovien alareunat lokarit takaluukku pohja rungon takaosa Helmojen takaosat (viime kesä meni hitsaillessa..) Takaluukun lasi on noissa aika ongelmallinen, Fintoys.net:in kirjastosta löytyy korjausohjeet allekirjoittaneen kirjoittamana. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Keskitasauspyörästöä ei ole. Lukko on kitkapakka taka-akselilla. Rakenne on samantyyppinen kuin samanikäisessä hiluxissa, erona taka-jousitus joka runnerissa on kierteillä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu, Pajerossa sekakäyttöön (en siis tarkoita niitä pillerihörhöjä
![]() Eli takaveto, nopea neliveto tasauspyörästöllä, nopea nelikko tasuri lukossa, ja hidas nelikko keski-tasuri lukossa. Kahden ensin mainitun (nopea taka-nopea nelikko) välillä voi hyppiä lennosta, alle satasen vauhdissa. Lisäksi löytyy taka tasauspyörästön 100% lukko napilla, joten ainaskii 3-pyörää ruapii... ![]() Huom. nämä siis jos ko.laitteessa Super-Select jakis. Isojen poikien mielestä Pajerolla ei pitäs mettään mennä ![]() erittäin mukava maantiellä, voi ajaa nelikolla (tarvittaessa) kesät, talvet, ja kyllä sillä nyt vähän pääsee tuolla metässäkin ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tietoutta hdj80:stä | Anadeus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.01.2010 19:53 |
4Runner tietoutta kiitos.. | OffBeast | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.09.2006 11:52 |
Hinta tietoutta... | Nemi | Linkit | 7 | 24.03.2006 17:37 |
Tietoutta Amsterdamista? | Donut | Chit-Chat | 6 | 31.10.2005 07:46 |
Dakar 4x4 tietoutta | Pasi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.10.2005 12:02 |