![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() jimnyn tukivarretMahtaiskohan kestää susukin etutukivarret xj takapäässä ois vaan niin hyvän mittaset ja malliset että sais omiin lehtijousenkorviin kii. ja oisko kellään semmosia ylimääräsiä nurkis.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tukivarret ovat kohtalaisen pehmeät ja hennot, mutta jos joustovarat ovat pienet eli tukivarret eivät joudu kiertymään, kestävät ne ihan mainiosti ainakin suzukin alla.
Jos joustoa tulee paljon ja käytät puslia niin todennäköisesti tukivarret vääntyvät heti, eli eivät kestä kiertämistä. Alkuperäisillä kumipuslilla saa joustoa olla suzukiin jo aika paljon ennenkuin vääntyvät, polyuretaanipuslilla vääntyvät tukivarret varmaan jo melkein suzukin alkuperäisilläkin joustoilla. Jimnyn tarviketukivarsiahan on monenlaisia saatavilla ja varmaan kestävätkin ainakin suzukin painoilla. Alkuperäistukivarretkin varmaan kestäisivät jos eliminoi kiertorasituksen vaikka uniball-virityksellä tms. En tiedä saiko tästä mitään selvää mutta koska tukivarret ovat aika lyhyet eivät ne salli kovin suurta "ristikiikkua" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kestäskö tommonen: http://www.porlanpaja.net/tuotteet.h...3&back=history
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän nuo jimnyn varret on maailmalla todettu melko heikoiksi jos aletaan oikeasti ajamaan maastossa. Turhan lyhyet ja heikot jo ihan jimnynkin alle, joten katselisin suosiolla jotain kestävämpää vartta...
__________________
-Pauli- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Viitsisikö Pauli pistää jotain linkki vinkkiä aiheesta?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
mulla olis land roverin ja patrollin tukivarsia, kestää maasto ajoa
040-7256789 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Noitten pituudesta en tiedä, mutta aika yleispätevä sääntö (ala)tukivarren pituudelle maastureissa on jossain 80-100cm väliltä suunnilleen. Pysyy tukivarren kulmat loivempana vähän korotetummassakin autossa, alusta toimii paremmin, ja on myös mukavemmat tien päällä.
Ei ole kovin paha homma laittaa XJ:ssä korin päähän uutta kiinnikettä johonkin pidemmälle siellä koripalkissa; leikkaat ja liimaat sopivasta u- palkista vahvikelaput koripalkin ympäri mihin tukivarsi tulee. Teet vielä fiksusti siihen paksuseinäisestä putkesta reiän koripalkin läpi, niin on helppo pultata tukivarsi kiinni sieltä palkin "sisältä". Vähän hankala selittää, pitäis tehdä paintissa kuva ![]() edit: niin ja taka-akselin kiinnikkeet on helppo tehdä itekkin, laitat vaikka 6mm matsuksta niin kestää. Korin panhardin kiinnikkeen voit tehdä vähän vastaavalla tavalla kuin nuo tukivarren kiinnikkeet, kunnon vahvikelappu koripalkin "ympäri"; itse tekisin kaikkiin noihin vielä tulppahitsit varmistamaan. Pieni vakuutus siitä että kestää paremmin. XJ:n palkit on niin ohkaista tavaraa että ne on helppo saada rikki. Ja akseliputket saattaisin hitsata banjokoppaan kiinni, tuollaiset tukivarret aiheuttaa aika paljon vääntöä akseliputkiin metsäkäytössä. Viimeksi muokannut Timo_L : 19.01.2011 13:25 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan jimnyn vetokoukku | tomni | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.10.2009 19:22 |
Jimnyn etunavat | riude | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.05.2009 12:37 |
Ostetaan Jimnyn takaakseli | greensj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.12.2008 08:00 |
Jimnyn sisälokarit | riude | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.11.2008 12:35 |
Ostetaan Jimnyn ARB vinssipuskuri | greensj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.07.2008 22:13 |