Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.01.2011, 12:55
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

jimnyn tukivarret


Mahtaiskohan kestää susukin etutukivarret xj takapäässä ois vaan niin hyvän mittaset ja malliset että sais omiin lehtijousenkorviin kii. ja oisko kellään semmosia ylimääräsiä nurkis.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2011, 14:00
coilyzuk:n Avatar
coilyzuk coilyzuk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.11.07
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 247
Perusasetus

Tukivarret ovat kohtalaisen pehmeät ja hennot, mutta jos joustovarat ovat pienet eli tukivarret eivät joudu kiertymään, kestävät ne ihan mainiosti ainakin suzukin alla.
Jos joustoa tulee paljon ja käytät puslia niin todennäköisesti tukivarret vääntyvät heti, eli eivät kestä kiertämistä. Alkuperäisillä kumipuslilla saa joustoa olla suzukiin jo aika paljon ennenkuin vääntyvät, polyuretaanipuslilla vääntyvät tukivarret varmaan jo melkein suzukin alkuperäisilläkin joustoilla. Jimnyn tarviketukivarsiahan on monenlaisia saatavilla ja varmaan kestävätkin ainakin suzukin painoilla. Alkuperäistukivarretkin varmaan kestäisivät jos eliminoi kiertorasituksen vaikka uniball-virityksellä tms.
En tiedä saiko tästä mitään selvää mutta koska tukivarret ovat aika lyhyet eivät ne salli kovin suurta "ristikiikkua"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.01.2011, 14:03
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Kestäskö tommonen: http://www.porlanpaja.net/tuotteet.h...3&back=history
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2011, 15:41
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Kyllähän nuo jimnyn varret on maailmalla todettu melko heikoiksi jos aletaan oikeasti ajamaan maastossa. Turhan lyhyet ja heikot jo ihan jimnynkin alle, joten katselisin suosiolla jotain kestävämpää vartta...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2011, 00:12
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Viitsisikö Pauli pistää jotain linkki vinkkiä aiheesta?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2011, 08:09
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

mulla olis land roverin ja patrollin tukivarsia, kestää maasto ajoa

040-7256789
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2011, 13:13
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
saako näillä katsastettua ja minkä mittaset noi on.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.01.2011, 13:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Noitten pituudesta en tiedä, mutta aika yleispätevä sääntö (ala)tukivarren pituudelle maastureissa on jossain 80-100cm väliltä suunnilleen. Pysyy tukivarren kulmat loivempana vähän korotetummassakin autossa, alusta toimii paremmin, ja on myös mukavemmat tien päällä.

Ei ole kovin paha homma laittaa XJ:ssä korin päähän uutta kiinnikettä johonkin pidemmälle siellä koripalkissa; leikkaat ja liimaat sopivasta u- palkista vahvikelaput koripalkin ympäri mihin tukivarsi tulee. Teet vielä fiksusti siihen paksuseinäisestä putkesta reiän koripalkin läpi, niin on helppo pultata tukivarsi kiinni sieltä palkin "sisältä". Vähän hankala selittää, pitäis tehdä paintissa kuva Sitten vain joku samantyyppinen kiinnike auton ohjaan/ vahvikelappuun kiinni kuin alkuperäinen lehtijousen etummainen kiinnike on.

edit: niin ja taka-akselin kiinnikkeet on helppo tehdä itekkin, laitat vaikka 6mm matsuksta niin kestää. Korin panhardin kiinnikkeen voit tehdä vähän vastaavalla tavalla kuin nuo tukivarren kiinnikkeet, kunnon vahvikelappu koripalkin "ympäri"; itse tekisin kaikkiin noihin vielä tulppahitsit varmistamaan. Pieni vakuutus siitä että kestää paremmin. XJ:n palkit on niin ohkaista tavaraa että ne on helppo saada rikki. Ja akseliputket saattaisin hitsata banjokoppaan kiinni, tuollaiset tukivarret aiheuttaa aika paljon vääntöä akseliputkiin metsäkäytössä.

Viimeksi muokannut Timo_L : 19.01.2011 13:25
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan jimnyn vetokoukku tomni O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.10.2009 19:22
Jimnyn etunavat riude Tekniikka & Jutustelu 3 16.05.2009 12:37
Ostetaan Jimnyn takaakseli greensj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 08.12.2008 08:00
Jimnyn sisälokarit riude Tekniikka & Jutustelu 0 06.11.2008 12:35
Ostetaan Jimnyn ARB vinssipuskuri greensj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.07.2008 22:13


Sivu luotu: 18:35 (GMT +2).