Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2010, 23:13
jatre jatre ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.02.10
Sijainti: ORIMATTILA
Viestit: 27
Perusasetus

VOI POISTAA!!!!!!!!


Voi poistaa!!!!!!!!


Viimeksi muokannut jatre : 28.12.2013 15:04
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2010, 19:09
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Terseppä terse!


Etupäähän voi soveltaa lehtiä takapakoista, jotka ovat reippaasti käyrempiä kuin etupakat. Omassa vehkeessä on etujouset toteutettu niin, että kaksi ylintä lehteä ovat alkuperäisistä etupakoista, loput nelivedon ja takavedon takapakkojen lehtiä sopiviin mittoihin pätkittynä, jolloin korotusta tuli ~60mm ja ulosjousto parani toiseen potenssiin. Tällöin eteen kannattaa laittaa pidemmät iskarit, vaikka Motonetin HJ60 iskarit (44-4078) jotka ovat saman mittaiset kuin hiluxin 3" korotusiskarit eikä hinta päätä huimaa (~30e/kpl).

Takapakkoihin voi olla vaikeampi löytää käyrempiä lateja muista vehkeistä, joten jos halvalla haluaa päästä niin jousia voi koittaa takoa ja laittaa pidempää riipuketta. Iskareiksi voi takanakin soveltaa HJ:n iskareita ( motonetin tuotekoodi 44-4012). Hinta sama ~30e/kpl ja pituus ??cm hiluxin iskareita pidempi. Jos mitta ei vieläkään riitä niin kiinnityspisteitä voi muuttaa aavistuksen lähemmäksi toisiaan.

Noista voi ainakin aloittaa...

EDIT: Eipä nuo takaiskarit ollutkaan sen pidemmät kuin mitkä tuossa omassa kikkareessa oli jo valmiina paikallaan...?
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan

Viimeksi muokannut Jopo_ : 15.04.2010 08:20
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.04.2010, 21:13
ZwA ZwA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.09.07
Sijainti: Pietarsaari, Pohjanmaa
Viestit: 92
Perusasetus

Jos halua pitkiä lehti pakkoja niin pisin on 63" tuuman chevy. Nämä on paljon käytetty USA:ssa. Saa varmasti jostain autoromulta edullisesti.
Tässä on yks linkki: http://forum.ih8mud.com/79-95-toyota...ring-swap.html
Toinen: http://www.pirate4x4.com/forum/showt...threadid=20665

Viimeksi muokannut ZwA : 13.04.2010 21:20
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.01.2011, 20:10
Hek0 Hek0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 136
Perusasetus

Ilmeisesti noita on siis ollu Chevyn ja Gmc:n 1/2- ja 3/4ton lava-auton alla, entäs onko noita ollu maastureiden alla? Eivät ole Suomen purkamoilla niin yleisiä, jotta uusienkin ostopaikat olisi kiinnostavia kuulla?

Viimeksi muokannut Hek0 : 12.01.2011 20:15
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2011, 23:59
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Uudet?


Ittellä on omen pakat 110 hiluksissa. On suht vetreät ja kivasti progressiiviset kuormallakin,on ollu jonkun vuoden ja ei oo kuoleentunut juuri lainkaan. Huonona puolena akselin kiertymis ilmiö kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Neli veto päällä ongelmaa ei oo ku etupää on jäykkä kiertymisen suhteen ja sama 65 hilussaku siin on se reaktiotanko edessä. Periaatteessa rasittaa periä kun takapää on vetelä ja etupää ei anna periksi,pitäs olla se reaktio tanko takanakin. Mut jos tekee tangot ja hommaa uudet pakat tai yhdistelee ne jostain ja tekee uudet korvat ni eikös olis jo helpompi vaihtaa kierrejousiin? itse laitan taakse kiertarit ja tietenki tukivarret ni poistuu moni ongelma. Vai onko jokin erikoinen syy pysyä lehtipakoissa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2011, 01:28
Hek0 Hek0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 136
Perusasetus

Kustannukset lähinnä rajoittaa kierrejousiin siirtymistä. Jos pelkillä parinsadan lehtijousilla ja motonetin satasen iskaripaketilla selviäisi niin vielä rakentelubudjetti voisi venyä korottamiseen, mutta ei kyllä paljoa enempi tähän palaan saisi maksaa.

Ei kyllä ole oikein tarkkaa käryä noihin sopivista jousista/niiden hinnoista? Varmaan samoja Hj60 iskareita voisi vieterienkin kanssa käyttää, vai pitäiskö siihen sitten jo olla jotain Ranchero vai mikä se merkki oli pitempi-iskuisia iskareita laittamassa? Tukivarsien rakentaminen toki onnistuu kotitallissa, jotta niistä ei isoa laskua tulisi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hilux ln65 rankula88 Tekniikka & Jutustelu 1 06.04.2010 18:26
Myyty Hilux LN65 4x4 -86 Niamola O/M/V Ajoneuvot 1 21.11.2009 12:33
Ostetaan hilux ln65 sswolf O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.06.2008 22:13
V: Ln65 hilux Russel O/M/V Ajoneuvot 4 01.04.2007 13:55
Hilux LN65 Tekniikka & Jutustelu 8 12.04.2006 11:54


Sivu luotu: 14:36 (GMT +2).