![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Budjetti hiluxiEli autohan ei ole mulle uusi, rupesin vaan taas laittelee ku ei mukamas parempaa tekemistä. olevinaan isojakin muutoksia tulossa, mut palataan niihin sitte ku se on ajankohtaista. HJ 60:sen perät, dobinsonin pakat, pari turboa ja sirocot. Eli aika laimeeta toistaiseksi. Lukko pitäs hitsata taka aksulaan tällä viikolla ja hoojiin mekaaniseen vinssiin (takapuskurin etu puolella) laittaa hydy moottori.
Viimeksi muokannut härdelli : 07.04.2009 08:16 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ja kuveja
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
sen verran projektia sivusta seuranneena voin kertoa heti kättelyssä että kaikki minkä ehkä voi tehdä itse tehdään myös itse.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vaikka maksas itsetekemänä enemmän
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oikea periaate. Ite tehty on AINA valmiina ostettua parempi!
Makso mita makso. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tänään yritän ottaa jotain kuvamateriaalia koslasta. Työtiilat on riittävän isot. eli vain taivas on rajana. Satoi tai pastoi niin puuhastelemaan mennään.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Löyty kuvatus pakosatsista. Pienempi turbo vaihtunu isompaan ja hukkaportti lisätty nykyiseen konstruktioon.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mites toi turboviritelmä toimii? Ahtaaks varmaan käyny toi pienempi turbo?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin toimii. isommilla paineilla pikku ahin ohitetaan isolla hukkaportilla. Isompi ahin toimii vasta yli kilon paineilla. Äänimaailmakin kohillaan. kuulostaa läinnä kuormautolta, ainakin ku nostaa kaasun kovasta vedosta. Niin, nyt paineet vaan 1,5 bar. Toi pienempi ahdin oli tosiaan liian pieni. Nyt paikallaan pajeron fööni ja isompi jostain kaks turbosesta mersun kuormaautosta, kai 14-15 litrasesta.
Viimeksi muokannut härdelli : 08.04.2009 06:27 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Eihän se kamera mukaan lähteny... Sain kuitenkin vinssin hyd.moottorin ja sähkömoottoripumppuhässäkän paikoilleen. Pari letkua kiinni niin pitäs vinssin toimia. Syöttöjäkin sain vähä ruuvattua isommalle. Perjantaina viimneistään kuvia.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Minkälaisella set-upilla kone on muuten nuiden kahden ahtimen lisäksi? Tuskin on ihan vakio 2L? Onko käppyröitä piirrelty paperille?
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Itseasiassa L eikä 2L. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Laakerit, renkaat ja hoonaus. Männän laen hallkaisiaa sorvattu 0.4mm pois, puristukset vakiot. Todella miellyttävä offi käytössä. Eikä ole paarmoja, tulee pikkusen mustaa piipusta
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kansa toivoo enemmän savua ja isompaa kaasunkäyttöä
![]() ![]()
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tämä kaara toi jo kaivattua piristystä ajuihin. Hyvä kun tulee lisää ajelijoita ja uutta kalustoa. Hiljastahan tuo on ollutkin koko talven.
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Eilen taas puuhasteltu. jauhesammutin on kiinnitetty, hydrauliikkaa nostettu lavalle, vinssin moottori tureloitu kiinni, perien huohottimet nostettu ylös,vinnssi toimii siis ja perän kitkaa yritetty tiukasta. Mitä öljyä pitäs kitkalukolliseen perään laittaa? siellä on ny mitä lie lsd öljyä. Vaatiiko alkuperäisen öljyn tai jotain? Kuvissa näkyy tosi halpoja komponentteja. Noiden hyd. osien hinnalla ostas 3kpl räikkä warneja. Tälle linjalle on lähdetty niin pidetään se
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Lisää kuveja... Vinssin voimapuolesta sen verran, et katkes riimu vaijerin päästä
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Öljynpaine ja vedenlämpö mittarit kytketty tänään ja tais ilmanputsarikin löytää tilapäispysyvän paikan. Vinssin testailut jäi vaiheeseen laturi ongelmien takia. Yllättävän nätisti kelautuu vaijeri rummulle, ihan ku elokuvissa.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Tänään olis vuorossa murikoiden vaihto edestä taakse, tai ainakin aloitan tänään ja huomenna sit voidaan ripustaa tausta peiliin 100%KEMPPI
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
katoppas nyt miten päin se vinssin vaijeri sinne kelalle rullautuu
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
No joo, kylla se ylhaalta eteen pain menee. Puskurin lapi jokatapauksessa jotuu sinkki menemaan taakse vinsatessa, tai sit vaijeri kulkee aika mutkalla. Kemppi takana ja toimimaton kitka edessa. Sen verran tanaan puuhasteltu.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Taas jotain. Vetopisteet hitsailtu eteen ja haettu putkea turvakaarien tekoon. Pienenä vastoinkäymisenä mainittakoon kannentiiviste, se on kai menehtynyt. Voi olla kansikin... Jospa noista ongelmista pääsis ennen viikonloppua.
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
misteen kävit putket kun pitäisi itselle käydä noihin ulkopuolisiin hakemassa jokunen metri jamuutakin rautaa??
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Romunvälitys räsäsestä, ajoalueen vierestä. galvanoitua 48mm vesijohtoputkee. 60senttiä kilo, hinta tippu kyllä ku hiluxilla kävin hakemassa
![]() Viimeksi muokannut härdelli : 16.04.2009 11:46 |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Kansi pahvi parista kohtaa hajonnu. Taitaa moottorin viritysaste olla liian alhaalla
![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
miten paksu seinämäistä vesijohtoputkee? |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Hiluxi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.02.2007 13:34 | |
m:Hiluxi -89 ln 110 peltiosaa | Hharri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 10.08.2006 19:59 |
vanha hiluxi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.07.2006 10:26 | |
Budjetti akkuvesi? | Eskimo | Chit-Chat | 23 | 15.03.2006 10:27 |
M/V: 4x4 Hiluxi -83 | akke | O/M/V Muut | 14 | 11.04.2005 10:14 |