Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2011, 20:35
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Pätevät ohjeet ve4 pumpun kasaukseen


http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694

tosin tämä pumppu johonkin volkkariin mutta ideana sama

__________________
[O]=TOYOTA=[O]

Viimeksi muokannut BryGgi : 09.01.2011 23:31
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.01.2011, 22:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.060
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
tolsin tämä pumppu johonkin volkkariin mutta ideana sama
205:n Pösön pumppu luki olevan, mutta hyvä stoori tai ainakin hyvät kuvat, jotka kyllä selventää kaiken.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2011, 01:23
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Jeps, hyvin kuvattu ja selitetty, mutta voisin sanoa jotta aika mielenkiintoinen ajettava vois olla tuo peli noiden säätöjen jälkeen...
- ei mitattu esi-iskua (se prikka nestepään männän ja nokkalevyn välissä)
- hydraulinen ennakonsäätö, ei tehty mitään
- paineventtiili tarkastamatta
- paineensäätöventtiili tarkastamatta (eli kotelopaineet mitä sattuu)
- paluuvirtausventtiilit säätämättä (tyhjäkäynnin tasaisuus???)

Ja kaikkein hauskin...
Laittoivat viimeiseksi karan stefan, vaika kannattaa laittaa ekaksi ja karseella vaseliinilla, jottei akseli kilahda heti liukulaakereihin tai sitte stefa pala kun ei ole voideltu. Lisäksi löivätt sen "holkilla", jolloin jousi saattaa irrota ja stefa vuotaa (+parhaissa tapauksissa se stefan jousi syö rungon pas2!!!!)

TUOLLAISEN REMONTIN JÄLKEEN PUMPPU ON EHDOTTOMASTI PENKITETTÄVÄ, koska kaikki säädöt on mitä sattuu!!!

Ja puhtautta kannattaa harrastaa, koska tuossa kasauksessa oli kiitettävä määrä "mustaa täplää" koko toosa täynnä. Kasatessa itse olen käyttänyt MPÖ / DIESEL n. 3litraa "astiassa", jossa olen JOKAISEN OSAN huuhdellut ENNEN ASENNUSTA, jolloin se on varmasti
1. PUHDAS
2. VOIDELTU
3. KORROOSIOSUOJATTU
koska esim. nestepää jumiutuu pelkästään siitä, kun sitä on pidetty kädessä ja siitä irtoava hiki/lika/kosteus jumiuttaa osan jonka välys on 1/1000mm

Ja moottoriöljyä tuonne ei kannata "ruiskutella" koska se pehmentää kumirenkaat!

Mutta hyvät ohjeet muuten ensikertalaisille"!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
b-pumpun sulake Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 19.04.2010 20:35
Lj-70 pumpun säätö jukos Tekniikka & Jutustelu 9 11.05.2009 22:58
pumpun ajoitus LJ-70 jukos Tekniikka & Jutustelu 1 21.03.2008 14:01
pumpun viritystä Tekniikka & Jutustelu 15 14.12.2006 04:50
Pumpun säädöistä hj 60 Tekniikka & Jutustelu 4 10.08.2005 13:43


Sivu luotu: 22:35 (GMT +2).