![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() WD21 Terranon maastokelpoisuuden parantelua.Tuli ostettua Nissan Terrano WD21 vuosimallia 91, 3 litran bensa v6 ja 4 lovinen automaattilaatikko. Edessä automaattiset napalukot ja takana näistä löytyy käsittääkseni kitkalukko. Safarointi olis mielessä ja vakiona ei pääse riittävän syvälle pusikkoon joten mistä kannattaisi aloittaa parantelu? Offihommissa olen aika noviisi joten kaikki apu ja jelppi otetaan vastaan. Tupannut tähänasti madaltaa ja jäykistää autoja ![]() Tarkoitus olisi nyt aloittaa halvemmilla "pikkumodeilla" ensin ja saada makua koko hommaan. Eli kaikessa lyhkäisyydessään mistä kannattaa aloittaa? Renkaat nyt ainakin varmaan pitää päivittää. Ja sopivia saa tarjota, vanteineen tai ilman. Minkä kokoiset menee ilman suurempia muokkailuja alle? 31"? Vai kannattaako heti aluksi korottaa koria ja lyödä isompaa palloa alle? Tällähetkellä 15" aluvanteet. Katselin foorumilta että keulaa saisi pari tuumaa nostettua kiristämällä vääntösauvoja, mutta mistä takapäähän pidemmät jouset? Netin syövereistä löysin calmini merkkisen alustasarjan joka korottaa 3", hintaa kuitenkiin oli jo päältä tonnin ulkomailta tilattuna tai 2000€ suomesta joka vastaa jo yli 50% auton arvosta joten menee yli budjetin. Entä olisiko lähialueilla ketään joka voisi mahdollisesti avittaa korin korotuksessa jos tämä kannattaa tehdä? Vinssi? onko pakollinen varuste? vetopisteitä pitää ainakin hommata mutta tarvitseeko vinssiä? Vai saako muilta safarilaisilta aina apua jos jää jumiin? ![]() Auto on jokapäiväisessä ajossa ja on tarkoitus pitääkkin sellaisena että pystyy ajelemaan maantielläkin. Itse asustan loviisan suunnalla joten jos lähialueelta löytyy neuvojia niin saa tulla paikanpäällekkin ihmettelemään.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vetopisteet kuntoon, isoimmat lainsallimat rupulikumet alle ja manuaaliset napalukot näin aluksi/automaatit kemppiin.
Sitten kitkalukon simmailua tiukemmaksi ja koria ylöspäin rungolta ja vinssi ja kunnon valot katolle. Ja hilifti takapaksiin. Korottava alustasarja, esim tuo 3" calmini ja sitten lopulta ne 100% lukot kumpaankin päähän.(saako tohon semmosia??) Palkkihelmat ja pohjapanssarit tulee mieleen sitten ekojen kivikosketusten jälkeen. ![]() Tossahan tuota maastokelpoisuutta tulee jo kummasti, listalta vaan alkaa turaamaan juttuja autoon rahoituksen niin salliessa. ![]() Ja sitten kaiken turhan työn jälkeen auto kiertoon ja oikean maasturin ostoon. ![]() ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
luehan tuo josko jotain vinkkejä löytys --> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=37431
Ja nyt alkuu ainaki itte vaihtasin napalukot mekaanisiin nuo nissanin lukot ei kestä sitte pätkääkään "safarointia" jos joutuu pakiteleenkin välillä --> eli kannattaa vaihtaa jo ennenkä on kunnolla jumissa hajonneen napalukon takia. - 8" vanteet -20et:llä on ihan sopivat joskin vaatinee pienet levikkeet jos leimaan meinaa saada - 31" rengas sopii sauvat lähes pohjaan kirimällä tuolla et:llä kivuttomasti kohta kumminkin harmittaa ku tuli 31" renkaat hommattua joten 6cm koria nostamalla rungolta ja sauvat kirimällä mahtuu myös 33" rengas pyörimään ![]() Hytin nostosta ei oo hyötyä jos aattelit pysyä 31" renkaissa mutta samalla vaivalla kun hytin nostat vahvistat/tarkistat kaikki korvakkeet rungosta ja korista. aikaa tähän hytin nostoon saa varata yhen illan ja materiaaleihin 40-100e (kierretankoa,rikkoja,muttereita ja korotukseen sopivaa muovitankoa) -Vinssihän on niin kauan tarpeeton kun jonkun kanssa ajelian autosta moinen löytyy mutta yksin en ilman vinssiä lähtis mettään leikkimään toisella autollakaan hinaamalla ei yleesä liiku kampe mihkään mutta kunnon vinssin perässä tuloo ku tyhjää vaan. Kiinan 12000lbs vinssilläkin pärjää vallan mainiosti harrastekäytössä ja rahaakaan moisen hommaamiseen ei kulu ku noi 400e Vanhempikorista terraanoa en oo ikään omistanu mutta useammankin tuommosen samanmallin king cäpin ja niissä tuskin on hirveitä eroja muuten kun koneen ja takajousien osalta. Tuossa jotai omia pienimuotoseen "mettäräppäilyyn" sopivia rakennelmia --> http://www.tokkyra.arkku.net/7462/ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Löytyykös loviisan lähistöltä ketään joka haluas avittaa korin noston kanssa? Entä millaista nosturia tuohon hommaan tarvitsee? Löytyy tunkkeja sun muuta, traktori etukuormaajalla.
Kannattaako ostaa https://www.4x4parts.com/nissan/path...ift-p-277.htmlsarja, näyttäis koostuvan pulteista ja parista tangosta. Vai saako esim etrasta kaiken tarvittavan? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kit includes:
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Myöskin ohjaussimpukalta rättinivelelle menevä tanko kannattaa muistaa päästää irti rättinivelen päästä ennenku rupee tunkkaileen muuten kiskoo koria vinoon. Myös tämä tanko jää lyhyeksi muutaman sentin mutta helppo jatkaa kun vaihtaa rättinivelen pultit pidempiin ja rikkoja riittävä määrä väliin. Toinen vaihtoehto on katkasta koko tanko ja jatkaa mutta tämä sauma täytyy tehdä katsastusmieheltä huomaamattomaksi jos aikoo leimata. Pelkkä booreilla siirto ei riitä !! puskuri tarvitsee sovitepalat jolla saa nostettua ylemmäksi nämä on tosin helppo korvata kemppiliimalla ja lattaraudan pätkillä jos ei puskuria enää ajattele irrottavansa ![]() Nelivedon keppiä tarvitsee hieman loveta rälläkällä ja liimata uuteen asentoon etuviistompaan vaihdekeppi sopii mitään tekemättä kunhan vaan leikkaa sisempään ääneneristekumiin hieman koloa. Myöskin minä oon sitä mieltä että kokeilemaan vaan kun nuo edellä mainitut oo tehny varovasti vaan tunkkailet ja tunnustelet kanittaako joku vielä (todennäkösesti ei) ! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos kovaati avuista
![]() Pathfinder 3 Inch Body Lift https://www.4x4parts.com/nissan/path...ift-p-277.html Pathfinder Custom Suspension Lift https://www.4x4parts.com/nissan/path...lift-p-54.html Mile Marker Manual Locking Hubs https://www.4x4parts.com/nissan/mile...ubs-p-243.html Hi Lift 60 Inch All Cast Jack https://www.4x4parts.com/nissan/hi-l...ck-p-4854.html Pääsisköhän tälläsellä setillä alkuun jos vielä tuon lisäksi 33" kumit, mitä mieltä porukat on A/T renkaista? vissiin hyvät katuajoa ajatellen mutta jääkö auttamatta kakkoseksi maastossa? Millasia kokemuksia tuolta 4x4partisista tilaamisesta porukoilla on? toimitusajat? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Osta vaan suosiolla mt renkaat itte ainakin oon pärjänny mt renkailla kesät talvet ja maastossa mutiainen on todellakin parempi !
AT vs MT : AT: äänekkäämmät, hieman huonompi talvipito, huomattavasti paremmat maastossa, uskottavamman näköset ![]() AT: hiljasemmat piellä(tosin merkistä riippuen), maastossa huono pito, hiljasemmat, pienempi vierintä vastus(kulutus pienee), Ei nosta auton äijä arvoa ![]() ![]() Kumho kl71 on paras kompromissi on erittäin hiljanen, hyvä pito maastossa, pitää talvella ku tauti, ihan maastokumin näkönenkin. Oma lukunsa on sitten nämä oikeat maastorenkaat kuten Boggeriit, muzzillat jne.. jotka kannattaa unohtaa jos haluaa mukavuutta edes hieman tieajoon. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
VW Transporter Syncron maastokelpoisuuden päivitys | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 16.07.2013 15:54 | |
Myydään Napalukot D21,WD21, R20 ja muutakin.. | DieselHomer | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.01.2011 18:27 |
Kzj-95 pientä parantelua...(päivitystä 8.1.2011) | Rölli | Maasturiprojektit | 13 | 15.01.2011 15:19 |
Terrano WD21 ohjaus | NisteR | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.06.2009 20:14 |
Toyon vinssin parantelua | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.11.2005 17:33 |