Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2010, 19:19
puumis puumis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.12.08
Sijainti: Kajaani
Viestit: 27
Perusasetus

Sopiiko renkaat suzukiin??


...Eli SJ410:n, johon ei tietääkseni ole tehty minkäänlaisia korotuksia, Mud Terrainit kokoa 31x10,5x15??

Onko jollakulla kokemusta??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2010, 19:33
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Jos ompi alusta uutta vastaavassa ryhdissää ja käännät vanteet"väärimpäi" ni saattaa mahtua pienellä puskurinkiinnikkeitten rälläköinnillä....
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2010, 20:28
puumis puumis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.12.08
Sijainti: Kajaani
Viestit: 27
Perusasetus

öö, miten "väärinpäin" ihanko nykyinen sisäpuoli ulospäin??

Meneekö se sitte katastusmiehellekkin läpi??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2010, 21:12
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Ei taida mennä katsurille 31 kumi läpi. Ja tuolla käännöllä tarkoitetaan varmaan sitä että vakio vanteesta saa ulospäin levittävän laittamalla "nurja puoli" ulos päin paikoilleen.Olettaen että kyseessä siis on vakio valssit. Vakio vanteilla nimittäin "oikein päin" 235/75 15 kumi raapii käännellessä lehti jousiin ja se on vissiin suurin koko minkä sj410 saa muutos katastettua ilman erikkolupia. Paljoko lie sitten tuumina, onko kolmea kymmentä? Nurin päin asennetut vanteet ei varmaan kyllä katsurille kelpaa.

Tulikohan tarpeeks epäselvästi solkattua
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2010, 21:50
puumis puumis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.12.08
Sijainti: Kajaani
Viestit: 27
Perusasetus

Kiitos vastauksista. Menee niin säätämiseks, että taidan jättää ostamatta. Olis ollu pari vkoa alla olleet kumit...

Tossa on nuo koot mitä tota mallia vissiinki saa. Nuo mun vanteet on tollaset mangelsin näköiset... mitkähän lie. Mutta tuo 215/75/15 taitais passata?

30X9.50 R15LT 104Q
31X10.50 R15LT 109Q
32X11.50 R15LT 113Q
33X10.50 R15LT 114Q
LT215/75 R15 100/97Q
LT235/75 R15 104/101Q

Kuinka nuo Mud Terrainit pitää talvella?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2010, 22:07
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puumis Näytä viesti

Kuinka nuo Mud Terrainit pitää talvella?
Ihan helvetin huonot talvirenkaina, 2 talvea joskus sellaisilla liukastelin ja monta kertaa lähti lapasesta tahallaan ja tahattomasti. Onneksi ei käynyt kertaakaan mitään.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, ei mahdu vakio 410:iin ilman että ottaa joustoissa ja kääntäessä kiinni rajusti. Rälläkällä jos tekee tilaa lokarin kaariin ja etupuskurin kannakkeisiin niin sitten mahtuu. Korottavat jouset auttaa myös. SPOA korotuksella mahtuu nippanappa ilman lokarin rälläköintejä mutta tulee aikas korkee minun makuun.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2010, 22:15
NHuttunen:n Avatar
NHuttunen NHuttunen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 82
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Ihan helvetin huonot talvirenkaina, 2 talvea joskus sellaisilla liukastelin ja monta kertaa lähti lapasesta tahallaan ja tahattomasti. Onneksi ei käynyt kertaakaan mitään.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, ei mahdu vakio 410:iin ilman että ottaa joustoissa ja kääntäessä kiinni rajusti. Rälläkällä jos tekee tilaa lokarin kaariin ja etupuskurin kannakkeisiin niin sitten mahtuu. Korottavat jouset auttaa myös. SPOA korotuksella mahtuu nippanappa ilman lokarin rälläköintejä mutta tulee aikas korkee minun makuun.
Hyvin itsellä ainakin mahtu 31"x10,5"r15 bf goodrichin mutikat joustelemaan ja olemaan alla paitsi käännöksessä hinkkasi jousipakkaan. Alla ei ollut kuin itse tehdyt jousipakat jotka korotti ehkä hitusen vakioon verrattuna. Nyt huomenna sama kokeilu saman kokoisilla renkailla paitsi malli on Insa turbo Saharat ja käännetyt vanteet. Calminin 5" lift-kittiä odotellessa..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.11.2010, 22:27
puumis puumis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.12.08
Sijainti: Kajaani
Viestit: 27
Perusasetus

Taidan pitää nuo nokian hakkapelitat alla talven... Tuo 185 ainakin mahtuu ja jää vielä tilaakin

Noita Saharoita oon kans katellu, mutta eipä ne taida olla talvipidolta sen paremmat...?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2010, 23:06
NHuttunen:n Avatar
NHuttunen NHuttunen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 82
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puumis Näytä viesti
Taidan pitää nuo nokian hakkapelitat alla talven... Tuo 185 ainakin mahtuu ja jää vielä tilaakin

Noita Saharoita oon kans katellu, mutta eipä ne taida olla talvipidolta sen paremmat...?
Tuskinpa noi nyt nastarenkaita voittaa, mutta voin huomenna kirjoitella saharoiden käyttökokemuksista. (;
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.11.2010, 23:29
puumis puumis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.12.08
Sijainti: Kajaani
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NHuttunen Näytä viesti
Tuskinpa noi nyt nastarenkaita voittaa, mutta voin huomenna kirjoitella saharoiden käyttökokemuksista. (;
Joo, olis mukava kuulla jos viitit kirjoitella.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.11.2010, 09:23
tjoki tjoki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.10
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Milläs vanteilla te olette katsastaneet samurait 235/75/15 saharoilla, kun ottaa kiinni lehtijousiin käännettäessä? Paljonko pitäisi vanteen ET olla että ei ota kiinni. Ja paljonko on se vakio ET? Tuskin ainakaan käännetyillä vanteilla menee katsastuksesta läpi...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.11.2010, 10:03
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.376
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puumis Näytä viesti

Kuinka nuo Mud Terrainit pitää talvella?
Ihan helvetin huonot talvirenkaina, 2 talvea joskus sellaisilla liukastelin ja monta kertaa lähti lapasesta tahallaan ja tahattomasti. Onneksi ei käynyt kertaakaan mitään.
Komppaan edellistä. Ehjinä ne pitää talvella lähinnä vain ilmat sisällään, ei juuri muuta. Seoksessa on kai muovia niin paljon, että pinta menee kovaksi kylmässä tien pinnassa ja kun nappulat on aika isoja, niin hyvin luistaa jäisellä tiellä. Hangessa toimii paremmin kuin perus-talvirengas, ellei pohja ole kova ja jäässä.

Bridgestone Dueller M/T:t on olleet vähän paremmat, mutta ei nekään mitkään talvikelin renkaat ole. Pikkuteillä tuntee olevansa jonossa koko ajan tulppana, jos muilla on talvirenkaat ja siellä mukana sudittelee tollaisilla mutteri-luistimilla. Saa myös varoa risteyksissä mummoja, kun mokomat kiihdyttävät rollaattoreillaan oikealta ohi.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.11.2010, 10:38
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjoki Näytä viesti
Milläs vanteilla te olette katsastaneet samurait 235/75/15 saharoilla, kun ottaa kiinni lehtijousiin käännettäessä? Paljonko pitäisi vanteen ET olla että ei ota kiinni. Ja paljonko on se vakio ET? Tuskin ainakaan käännetyillä vanteilla menee katsastuksesta läpi...
Ihan vakiovanteilla olen aina katsastanut ja vanteet oikein päin. Joskus on katsastaja pelästynyt, kun renkaat on pikkuisen roplannut lehtijousiin maksimikäännöllä. Aina on mennyt läpi eikä asiasta ole sen kummemmin huomauteltu. Vakiovanteen et:tä en muista, koitan etsiä jostain.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.11.2010, 10:53
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Kyllä noi saharat on 10x paremmat renkaat metsässä ja talvellakin kun Bf:n MT:t ja suikkaan laillinen koko 235/75-15 on saharana n.30" joten ei kauas jää 31"! johtuu tuon pinnoittamisen tuomasta lisäkorkeudesta.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.11.2010, 14:12
tjoki tjoki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.10
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Pitääpä käyttää katsastuksessa. Olen muuten todella positiivisesti yllättynyt INSA SAHARAN lumipidosta. Jäällähän tuo ei kovin hyvin pidä, mutta lumipito on huomattavasti parempi kuin odotin. Aika pehmeä kumiseoskin tuntuu olevan, joten ensimmäinen talvi mennee hyvin , mutta kunhan kovettuu ja kulmat pyöristyy niin pito huononnee. Mutta nyt ainakin pärjää hienosti
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.11.2010, 19:43
BillyJoe BillyJoe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.07.10
Sijainti: Turku
Viestit: 158
Perusasetus

Mulla SJ413 ja BFG AllTerrain 235/75-15 renkaat meni alle ilman mitään muokkauksia. Katsastajalla en ole vielä käyttänyt. Ensimmäistä talvea ajelen Suzukilla ja meinaa ilman nelivetoa lähteä koko ajan lapasesta mutkissa, jos ei ole tarkkana
__________________
Suzuki SJ 413 -87
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.12.2010, 09:14
tjoki tjoki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.10
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

235/75/15 Insa Saharat alla. Ja eilen katsastettu Samurai hyväksytysti kehujen kanssa. Ajoaikaa 2012 maaliskuun loppuun. Nyt on hyvä mieli!
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.12.2010, 10:52
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjoki Näytä viesti
Milläs vanteilla te olette katsastaneet samurait 235/75/15 saharoilla, kun ottaa kiinni lehtijousiin käännettäessä? Paljonko pitäisi vanteen ET olla että ei ota kiinni. Ja paljonko on se vakio ET? Tuskin ainakaan käännetyillä vanteilla menee katsastuksesta läpi...
Minulla sama homma, joskin rengas on Dakar samassa koossa. Jos rappaa käännössä haitaksi, kääntymistä voi rajoittaa kääntöpallon "poksin" kiinnitysruuveilla. Olikohan se nyt yläpuolikkaan takimmainen pultti, siihen pientä prikkaa alle. Näkee kyllä kun katsoo mikä niistä tökkää ensiksi akseliputkeen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan suzukiin renkaat Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 1 04.11.2010 18:51
Ostettu suzukiin renkaat LarppaV O/M/V Renkaat ja vanteet 4 24.02.2010 18:00
Sopiiko 31"x10,5"x15" renkaat 6"x15" vanteille CETIC Tekniikka & Jutustelu 13 16.04.2007 00:07
O: Renkaat suzukiin HannuS O/M/V Muut 10 06.06.2005 10:26
Suzukiin renkaat..? Tekniikka & Jutustelu 3 17.08.2004 19:48


Sivu luotu: 12:10 (GMT +2).