Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2010, 18:47
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Suzuki samurai kipinä


Suzuki samurai 1.3 -92 1.pisteruiskulla, sammui kesken ajon. Kipinä hukassa. Vaihdettu / testautettu kaikki sytytyksen osat, ("puola", virranjakajan osat, hall anturi, sytytysjohdot, tulpat) Virta tulee sytytys puolalle, myös käynnistäessä, mutta ei kipinää tule.

Olisiko ideoita?

__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2010, 19:11
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Suzuki tyyppivika?


Boxin elkot vuotaneet ja syövyttäneet piirilevyn pilalle. Täällä jossain tai netissä tuollasia kuvia joskus tullu vastaan Googletellessa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2010, 19:42
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kany Näytä viesti
Boxin elkot vuotaneet ja syövyttäneet piirilevyn pilalle. Täällä jossain tai netissä tuollasia kuvia joskus tullu vastaan Googletellessa...
ECM käytetty auki ja on sisältä siistikuntonen päällepäin.

Tutkittiin vikadiaknostikka kaavion mukaan ja ECM, ei anna sytytys signaalia...

ECM:n kannessa mitsubishin logo ja seuraavia koodeja:
33920-80c70
E2T40971
0z26B F1
EC-V-MT

Mistäs saisi tollasen tilalle testiin tai mistä mitsubishistä sellasen löytäisi??
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2010, 20:25
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66030

Täällä vähän samanlaista juttua. Säätäjä-setältä alkaisin itse kyselemään, kun tuntuu tietoa moisista olevan.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2010, 20:31
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Oliko niitä matolaatikoita kaks - tarkistikko molemmat? Yhteen Viagraan tuollanen syöpymävika korjattu eBayn vaihtolaatikolla - kannattanee vaihtaa "uuteen" parempilaatuset elkot, jos siis se vika niissä on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.11.2010, 20:42
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kany Näytä viesti
Oliko niitä matolaatikoita kaks - tarkistikko molemmat? Yhteen Viagraan tuollanen syöpymävika korjattu eBayn vaihtolaatikolla - kannattanee vaihtaa "uuteen" parempilaatuset elkot, jos siis se vika niissä on.
Yks ainut. Pelkääjän jalkatilassa hanskalokeron alla.
Mieleen tuli kun luin nuo jutut, et jos kokeilis vaihtaa nuo elkot ,uusiin vaikka ehjiltä näyttävät.
Pitää huomenna piipahtaa elektroniikka kaupassa.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.11.2010, 20:50
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Onko SJ413 ruiskulla vai kaasarilla? Googletus antaa jotain tietoa, et sama ohjainboxi ois SJ413 mallissakin....
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.11.2010, 20:51
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Yks ainut. Pelkääjän jalkatilassa hanskalokeron alla.
Mieleen tuli kun luin nuo jutut, et jos kokeilis vaihtaa nuo elkot ,uusiin vaikka ehjiltä näyttävät.
Pitää huomenna piipahtaa elektroniikka kaupassa.
Suosittelen hommaamaan toimenpiteeseen erittäin hyvän kolvin tai juotosaseman, hyvän imurin ja laadukasta tinaa. Jos siis ei satu olemaan jo omasta takaa. Piirilevyssä muistaakseni on metallia myös siellä reiässä, joten kun kuitenkin tekee mieli pienellä poranterällä rassata reikiä puhtaaksi, niin muistaa tuon.
Mulle ohjeistettiin aikanaan, että jos vähänkään pullistelee elko, niin vaihtoon ilman harkinta-aikaa.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.11.2010, 21:02
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Suosittelen hommaamaan toimenpiteeseen erittäin hyvän kolvin tai juotosaseman, hyvän imurin ja laadukasta tinaa. Jos siis ei satu olemaan jo omasta takaa. Piirilevyssä muistaakseni on metallia myös siellä reiässä, joten kun kuitenkin tekee mieli pienellä poranterällä rassata reikiä puhtaaksi, niin muistaa tuon.
Mulle ohjeistettiin aikanaan, että jos vähänkään pullistelee elko, niin vaihtoon ilman harkinta-aikaa.
Ei ykskään pullistele, eikä ollut muutenkaan vahingoittuneen näkösiä komponentteja. Kaikki diodit mittasin sieltä. Sen verran on tullu puuhasteltua elektroniikan parissa, et onnistuu kyllä muutaman konkan vaihtaminen ja juotosasemakin löytyy. Kiitos neuvoista. Epäilen kuitenkin, että pelkkien konkkien vaihdoilla korjaantuis, mut halpahan tuo on kokeilla.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.12.2010, 22:03
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

No niin... ECM kävi saksassa korjatteilla ja kipinä tuli autoon.
Mutta, mutta.... Suzuki ei vaan käynnisty. Ajotukset kohdallaan, virran jakajan säädöt kohdallaan, mut pakoputkessa paukkuu startatessa. Strobo valolla ajotusta katsottaessa startaten, sytytys yhden hampaan verran pielessä. Virran jakaja siirrettiin hampaan verran aikaselle, strobon mukaan niin ei edes yritä käyntiin ,eikä pauku missään.
Bensaa autossa on ja bensa liikkuu.

Oisko kellään ideoita?
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.12.2010, 22:34
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Tämä ei ole vieläkään ratkennut.
Eniten koneessa ihmetyttää se, kun laitetaan jakopään merkit kohdalleen (nokan ja kampiakselin) niin 4 pytyssä on työtahti, eli venttiilit kiinni. Yleensähän se on 1 pytyssä?? Niin kait japanilaisissakin autoissa 1 pytty on se joka on jakopäässä, vaikka eikös japaniaa lueta just väärinpäin. ;D

Sen verran edistystä on asiassa, että kun jakopään merkit laitettiin paikoilleen ja virranjakaja 4 pytyn kohdalle niin auto jopa yrittää käydä muutaman tahdin, mutta tukehtuu sit kuitenkin. ja käynti on todella hankalaa. Eli kaikki ei ole oikein.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.12.2010, 23:58
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Kun jakomerkit ovat kohdakkain niin mihin tarkalleen ottaen pyöriän kärki osoittaa? Suoraan 1-sylinterin nastaan vaiko hieman ohi?

By the way... japseissa on tullut törmättyä nokkapyöriin joissa on kaksi merkkiä esim. piste ja viiva.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.12.2010, 00:40
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

nyt kuullostaisi että ajoitus 180 astetta pielessä....

Mulla on ainakin jotain merkkejä vauhtipyörälläkin.... en vaan ole tutustunut mitä...

Ajoitappas työtahti 1-pytylle(jakopään puoli) ja jakaja osoittamaan 1-pytylle

Tai eti suznan manuaali missä kerrotaan miten se ajoitus.....vaikka... http://www.suzukiinfo.com/
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.12.2010, 05:59
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Kun jakomerkit ovat kohdakkain niin mihin tarkalleen ottaen pyöriän kärki osoittaa? Suoraan 1-sylinterin nastaan vaiko hieman ohi?

By the way... japseissa on tullut törmättyä nokkapyöriin joissa on kaksi merkkiä esim. piste ja viiva.
No siis virranjakajaa on käännelty niin moneen asentoon, et siitä ei voi enää sanoa.

Ei löydy nokkapyörästä kun yksi ainut merkki.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.12.2010, 06:03
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
nyt kuullostaisi että ajoitus 180 astetta pielessä....

Mulla on ainakin jotain merkkejä vauhtipyörälläkin.... en vaan ole tutustunut mitä...

Ajoitappas työtahti 1-pytylle(jakopään puoli) ja jakaja osoittamaan 1-pytylle

Tai eti suznan manuaali missä kerrotaan miten se ajoitus.....vaikka... http://www.suzukiinfo.com/
No niin minustaki tuntuu et nokka on 180 astetta pielessä, mutku merkit on kohallaan. Jos ei sitten ole nokka-akselin kiila antanu periksi ja sieltä muuttunut, mut melko tuuri ois et ois muuttunu just tasan 180 astetta...

Jos ajotan koneen 1-pytylle niin nokka-akselin merkki menee sit sen 180 astetta pieleen, eikä se ole mun mielestä oikein. Eihän sen pitäisi periaatteessa kuitenkaan särkeä mitään, mut tuntuu typerältä laittaa merkit pieleen.

Suskan manuaalissa mainitaan vaan noi merkit kohdilleen, ja et sytytysjärjestys ois 1-3-4-2 ja et virranjakaja pitäs laittaa 1-pytyn kohdalle....

Onko kellään mitään suskaa mistä kattos merkit kohdalleen ja sit et millä pytyllä työtahti sillon on??
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 09.12.2010, 06:23
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Kytkinkopassa on tarkastus aukko, sieltä 0 merkki kohalleen jolloin pitäs kyllä 1 mäntä olla ylhäällä. sitten nokka kohilleen (molemmat venttiilit kiinni) ja jakaja n 1 pytyn kohdalle.. ei pitäs käynti enään kaukana olla.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 09.12.2010, 06:29
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
No niin minustaki tuntuu et nokka on 180 astetta pielessä, mutku merkit on kohallaan. Jos ei sitten ole nokka-akselin kiila antanu periksi ja sieltä muuttunut, mut melko tuuri ois et ois muuttunu just tasan 180 astetta...

Jos ajotan koneen 1-pytylle niin nokka-akselin merkki menee sit sen 180 astetta pieleen, eikä se ole mun mielestä oikein. Eihän sen pitäisi periaatteessa kuitenkaan särkeä mitään, mut tuntuu typerältä laittaa merkit pieleen.

Suskan manuaalissa mainitaan vaan noi merkit kohdilleen, ja et sytytysjärjestys ois 1-3-4-2 ja et virranjakaja pitäs laittaa 1-pytyn kohdalle....

Onko kellään mitään suskaa mistä kattos merkit kohdalleen ja sit et millä pytyllä työtahti sillon on??


Laitat ne merkit kohdalleen ja siirrät virranjakajaa sen verran että pyörijä osoittaa ykköseen .

Ja kun pyörität konetta ota se huomioon että täytyy pyörittää kaksi kierrosta kampiakselia jotta nokka-akseli on kohdallaan

Ei mun mielestä tuossa sen ihmeempää pitäis olla ....
__________________
Älä rääkkää sitä !
No enhä minä rääkkääkkään!
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 09.12.2010, 21:02
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MKello Näytä viesti
Laitat ne merkit kohdalleen ja siirrät virranjakajaa sen verran että pyörijä osoittaa ykköseen .

Ja kun pyörität konetta ota se huomioon että täytyy pyörittää kaksi kierrosta kampiakselia jotta nokka-akseli on kohdallaan

Ei mun mielestä tuossa sen ihmeempää pitäis olla ....
Ei pitäny munkaan mielestä tossa olla mitään ihmeempää, mutkun teen noin kuten ohjeistat niin auto ei edes yritä käyntiin. Vaimea tupsahtelu kuuluu vain pakoputkesta, kuten myöhään sytyttäessä.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 09.12.2010, 21:02
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
Kytkinkopassa on tarkastus aukko, sieltä 0 merkki kohalleen jolloin pitäs kyllä 1 mäntä olla ylhäällä. sitten nokka kohilleen (molemmat venttiilit kiinni) ja jakaja n 1 pytyn kohdalle.. ei pitäs käynti enään kaukana olla.
Tuo vauhtipyörän merkki pitää tutkia, siitä en tiennytkään. Kiitos!
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Efi-Rankun kipinä kateissa Tekniikka & Jutustelu 17 18.10.2008 00:17
Rangesta kipinä kateissa revu Tekniikka & Jutustelu 6 20.07.2008 05:52
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48
rangen kipinä? anssiyliaho Tekniikka & Jutustelu 1 23.09.2007 20:11
UAZ 89. kipinä häviää Tekniikka & Jutustelu 26 22.04.2007 22:03


Sivu luotu: 00:43 (GMT +2).