![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
onnistuuko soa+75mm korinkorotus leimata hj61;seen?onnistuuko soa+75mm korinkorotus leimata hj61;seen? otteessa on jo 33x12.5 kumit
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
|
#2
|
||||
|
||||
|
onnistuu, mutta soa ei saa nostaa ku jonku 50mm. kun normaalisti max 77mm...
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Joo aika vaikiaa voi olla jos vielä 33 renkailla haluaa pysyä lain kirjoissa. Omassa tojotassa soa suorilla jousilla +50mm korinkorotus ja tällä hetkellä ihanat 215/65/15 renkaat alla ja korkeus on aika nipinnapin sen mitä otteessa lukee, semmonen 150mm korotusta tuossa.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
sitten ku on etujousi noin nurjahtanu ylitte rupee oleen se 77mm jousikorotus lähellä! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
kappas, määku luulin että mulla on lötköt jouset
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
eikös se soalla nouse helpostikin joku 100mm ?
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Sen verran helposti jos on suht ryhdissä jouset tai enemmän.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Nousee nousee ja sehän siinä on just ongelma kun ei sais nousta kun sen 77 mm. Sehän nousee akseliputken + pakan paksuuden verran, eli pakka oltava tollai nurinpäin nyrjällään että on laillinen.
Korikorotusta jos olis 50 mm, niin sitten kestäisi olla vielä 33":t merkattuna otteelle. 75 mm on liikaa SOA:n kanssa, pakkojen pitäisi olla aivan luonnottomassa asennossa, tai sitten autolle ei sais olla merkattuna muita kuin alkuperäiskorkuiset renkaat (205R16 ja 10R15). Jousituksen korotus + korin korotus + renkaista johtuva korkeuden muutos = saa olla max. 150 mm yhteensä kaikki. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Mitä järkee on koria nostaa jos tekee soa:nkin? Pyörimään mahtuu 33" ja isommatkin.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Kerrotko pelle mulle sitte miks 38.5/15/16 bogger ottaa kaareen kiinni joustaessa, vaikka siellä ON korinkorotuskin ?
edit. Ja ei, en rupea rälläköimään täysin ruosteettomia kaaria pilalle.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. Viimeksi muokannut Turpo-Urpo : 10.09.2010 06:22 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Rälläkkää kaarelle nii ota kiinni ja ovesta voi silpoa lisää jos ei riitä edestä varmaan ei rajota ku konepelti ylös päin ja ovi taakse päin .
Viimeksi muokannut tiipe : 08.09.2010 19:00 |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Pitääkö lisäkierrejouset muutoskatsastaa? Lekahan ainakin on laitellut niitä bemarin jousia?
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
ei tarvii
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
|
#14
|
||||
|
||||
|
mulla on koria jo nostettu mutta soa puuttuu. vitunmoinen homma poistaa korinkorotus. asiasta ymmärtävät tietänevät.
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
|
#15
|
||||
|
||||
|
joo kävin muutoskatsastamassa 75mm korinkorotuksen
renkaan ja lokarin välissä on tämmönen tila (0.5L tötterö + about 5cm väljää) alla 35x12.5x15" kumit. eli 75mm korinkorotus + lisäkierrejouset. Paljonko teillä SOA-miehillä on vastaava väli? 35" mahtuis pyörimään ilman korinkorotustakin eli riittää pelkät lisäkierrejouset ku on helpompi laittaa ku nostaa koppaa jos haluaa että 35" mahtuu pyörimään sori vähän hämärä kuva
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
|
#16
|
||||
|
||||
|
alkuperäisen lokarin kaaresta navan keskelle. edessä 62cm ja takana 57cm. ei siis korinkorotusta...
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Mistäs se toi 150mm maximi mitataan ottaen huomioon jos lokasuojan kaaria on avarrettu??? Meinaan että jos kokonaiskorotus 200mm ja kattoa choppaa sen 50mm niin kokonaiskorotus 150mm??
Onkos toi choppaaminen ees enää laillista?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Vaikka lattiatasoon. Choppausta tai kattojollaa ei oteta huomioon.
|
|
#19
|
||||
|
||||
|
Jeps.. mutta miten se käytännössä mitataan toi muutos?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Otetaan käpälään vaikka tää kuva ja mittanauha + kalkulaattori:
|
|
#21
|
|||
|
|||
|
ootteko kuullu pohjaanlyönti kumeista? säätää sisään jouston vaikka siihen 7cm
|
|
#22
|
||||
|
||||
|
Ei nyt ollu kyse mistään maximijoustoista vaan ihan jo pienestä liikkeestä akselissa, renkaiden ollessa tietyssä asennossa.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| O: 30 neliöö mustaa 0.75mm peltiä | VonLeka | O/M/V Muut | 2 | 21.01.2008 23:00 |
| Jarruputki 5mm -> 4.75mm | Masu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.07.2007 16:44 |
| Alumiinisia 90 asteen putkikäyriä. 75mm mistä? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 1 | 20.04.2007 20:09 |
| Pitääkö "snorkkeli" leimata? | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 17.11.2004 09:16 |
| onnistuuko? | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.05.2004 00:07 | |