![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() jimny quiklock asennus? neuvoja...elikkäs asensin tuollaisen takaperään. ja laitoin perässä olevista simmeistä ensin ohuemmat paikalle niin lukko piti kyllä veto päällä hyvin. mutta sit maantie ajossa tasakaasulla välillä nyki, ilmeisesti veti lukkoa päälle/ tai veto siirty toiselle renkaalle. no käytin perän auki ja laitoin ne toiset simmit paksummat ja sama homma mut ei ehkä ihan niin useasti esiinny tuota nykimistä. nykäisee n.100-500m matkalla satunnaisesti kerran ja sit kun ajaa asfaltti katkokseen niin silloin nykäisee kans. ja sit kokeilin ajaa neliveto päällä jolloin en kyl huomannut et olis nykimistä esiintynyt. mukana tulleissa asennut ohjeissa ei ollut mitään mainintaa simmeistä saati niiden paksuuksista ym. välysten mittaamisesta. kai siinä pitää kuiten olla simmi lukonpalan ja murikan välissä. murikka on aika umpunainen et ei oikein pääse mistään mittaamaan välystä/näkemään. vanhasta murikan sisuksia ei käyttöön tullut muuta kuin simmilevyt ja keskiholkki joka tukee ristitappeja. simmejä oli alkuperäisessä murikassa kahdet paksummat ja todella ohuet. nyt tosiaan vain paksummat paikalla. sitten vielä sellainen kysymys kun niissä pikkujousissa on sellaiset "irtopäät/ metalliset nastat" tuleeko näiden olla tapin koloihin päin vai tappeihin päin. nyt ovat tapin koloihin päin. takapäästä on kyl puslat jakareista melko väljät. vaikuttaisko tuo sit et välillä nykäisee. lukko kyllä löysää kun veto ei ole päällä ja pitää hyvin kun veto päällä. mistät tuota vois lähteä korjaamaan. onko kellään tietoa paljonko tuossa kuuluis olla välys? ilmeisesti sitä on nyt vielä liikaa.
Viimeksi muokannut Jande : 20.10.2010 21:26 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
tietäiskö kukaan ohjearvoja lukon välykselle?
ja tuota jousi hommaa et onko ne nyt oikein päin? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
lukon numero oli 810A019 joka googlella kertoi et lock right pt1530 ja ez 810a019 eli tuollainen se lukko olis
mutta en ole löytänyt mistään lukon välyksien mittoja tai asennus ohjeita. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Voin kattoo huomenna oman lukon välys arvot. Perä tosin gm ,mut uskosin mittojen pätevän myös muihin malleihin.
Lukko tarkka siitä et ristitappi ehjä ja välyksetön. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Välyksiä mulla ei oo sulle nyt tähän hätään heittää, mut voin kattoa jos löydän sj410 lockrightin ohjeläpyskän jostain. Toimiiko tuo lukko pukilla renkaita pyöritellessä ihan oikein?
Eli vaihde päällä, takaakseli pukeilla, pyöräytä toinen rengas käsin välyksiensä äärilaitaan. Nyt pitäis olla kaveri joka kokeilee pyörittää toisen puolen rengasta. Toisinpäin pitää pyöriä, toiseen suuntaan pitää lukon hyppiä yli (kuuluu pieni naksutus perän sisältä). Nämä kumpaankiin suuntaan kokeillen ja molemmilla pyörillä. Jos renkaat on erikokoiset niin saattaa aiheuttaa kummia lukon ylihyppyjä. Tuo lukkohan toimii niin että aina on perä lukossa, paitsi sitten kun jompaa kumpaa pyörää pyörittää ulkopuolinen voima lujempaa kun mitä perämurikka pyörii niin sitten päästää sen puolen pyörimään vapaasti. Mutkaan ajettaessa sisäkurvin pyörä vetää ja ulkokurvin puoli pyörii vapaasti. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
lukko on uusi samoin renkaat ,tuota pukki hommaa kokeilin kans ja siinä tuntuis toimivan ihan ok.
samoin lukko pitää koko ajan vetopäällä esim.asfaltilla pyörii tyhjää molemmilla renkailla eikä kuulu mitään ääniä samoin kun kääntää ilma vetoa silloin lukko löysää oikein. itestä tuntuiset välys on hieman liian suuri jolloin 60 jälkeen välillä lukko nykäisee kun ajaa tasakaasulla ja ei oikein ole vastusta, tai sit se voi johtua noista puslista kun niissä on väljää että akseli vähän liikahtaa jolloin lukko nykäsee. mut ois hyvä jos sais ne välykset tietoon niin näkis kattoa et se on ok. |
#7
|
|||
|
|||
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
mikäs mitta noista nyt sit on kun jos oikein luin niin 0,31mm tai 0,76mm tai 0,062mm tai 1,52mm.
ota noista nyt selvää.... pitää lähteä hallille ottamaan perä auki ja ihmettelemään mitä tekis.... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
lukon käytin taas pöydällä irrotus kävi nyt 20min kun oli jo kolmas kerta...
![]() Uploaded with ImageShack.us ainut paikka mistä voi mitata lukon välystä on keskiptapin reijästä (lyhyiden kun pitkä paikalla) välys oli aikasemmin 4.2mm ja säädin sen nyt 2.4mm mutta se ei näyttänyt riittävän. nyt siis paikalla alkuperäiset simmit+0,10mm molemmin puolin lisäksi. jolla väliksi tuli tuo 2.4mm. hammaspyörien mitat oli hampaat kiinni 27mm ja hampaat auki asennossa 28.5mm työntömitalla mitattuna... eli lukonrattas tarvii vain 1.5mm jotta se sopii aukeamaan. pitäiskö tuo välys säätää lähelle tuota 1.5mm esim.1.6mm vai onko muita ehdotuksia? lukko kyllä edelleen pitää kun veto päällä ja löysää kaartaessa ilman vetoa. puslat vaihdoin jakareihin ja sillä ei ollut oikein vaikutusta lukon käyttäytymiseen. huomenna ois taas tarkoitus koittaa saada tuo toimimaan. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
ainakin itsellä kun laitoin FJ:hin sen aussielokkerin niin siinä säädettiin välykset niin että lukko pääsi juuri ja juuri löysään. Ainakin toimi omasta mielestä hyvin.
Koitahan saaha lukko kuntoon niin mie koitan saaha uuet murrokset.. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
joo niin vähän ajattelin et ois sen verran vaan välystä. puslat sain eilen taakse kans vaihdettua.
snorkkeli on vielä suunnittelu asteleella. missäs sait murrokset menemään, vai menikö ne silloin la-su yö ja siksi ei kunnolla kääntyny? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
silloin meni siinä loppumatkalla jossain vaiheessa ja siinä se syy ettei ratti kääntyny oikealle. Ja vasemmalle ei kääntyny ku oli ohjausiskari vähän ottanu osumia.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |
Kaivataan Jeep Cherokee T-Locker+ARB lukon asennus neuvoja/kuvia | Kimpsu | Maasturiprojektit | 8 | 22.08.2008 23:31 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
NEUVOJA TARVITAAN! | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.03.2007 11:54 |
Audio neuvoja... | Vuosimallit 1968-1982 | 2 | 07.03.2003 08:47 |