Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2010, 19:36
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Starttiapuja hitsikoneesta


Pakko raportoida kun meni niinkuin elokuvissa Åkermanin startti aamulla.

Koneessa akut tyhjänä eikä kunnon akkuja lähellä. Ei edes yrittänyt startata.

Kaveri kuittasi, että kai sulla hitsikone tontilla ja olihan se.
Akkukaapeleilla invertteri kiinni koneeseen. Puikko-osa plussaan ja maa runkoon.
Jännitemittari kaveriksi monitoroimaan akkujen jännitettä.

Hitsikoneen virran säädöllä esiladattiin akut 28-32V jännitteellä about 10 minuuttia. Virran säätö on tosi tarkkaa. Hyppää jännite nopeaan vaarallisen korkeaksi. Kokoajan pitää säätää.
Hitsikoneen lepojännite on kuitenkin luokkaa 60V.

Kun akuissa sen verta voimaa, että solenoidi jaksoi kytkeä startin tulille niin virrat kaakkoon invertteristä ja kone tulille niinkin ei mitään.
Jännite pysyi noin 24 voltissa startin aikana.

Jännitemittari on ihan pakollinen tässä hommassa. Muuten tulee akut silmille.

__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:47 (GMT +2).