![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Agrikaatti ulosotosta?Ois tuollainen 13 kva möykky joutilana ja aattelin nostaa sen patrollin kyytiin ja voima taakse käännetystä pto:sta. Mitä tuossa kannattaa ottaa huomioon? Kestääkö ulosoton akseli kun agrikaatissa n.40mm ja patrollissa lähempänä kahtakymppiä? Tais olla 3000 rpm kone. Tietysti kytkennät ammattilaiselle ettei lyö kynsille. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja jännitettä pahempi on ku taajuus heittelee.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
jännite ei taida olla se ongelma kun kierrokset heittelee vaan just se taajuus.
Patikassa ei ole vakikierrospumppua mutta jos säätää välitykset aggrikaatille niin, että kiekat on kohtuu korkealla niin pysyy paremmin kierrokset kohdillaan. Esim. 3000 rpm eikä 1500 rpm.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#6
|
|||
|
|||
![]() Mitä ajattelit tehdä sillä aggrekaatilla?
Jos joskus lämmität jotain jäätynyttä mehtäkonetta, niin silloin aggrekaatin kierroksissa saa olla toleranssia
todella paljon, puolella kierroksillakin homma onnistuu jotenkin, ja tuplakierroksilla todennäköisesti tulipalopakkasilla jopa useamman kerran(arvaus) Mutta jos meinaat käyttää jotain elektroniikkaa, niin silloin käsittääkseni suuruusluokkaa 10% ehdoton max. Ja edellyttää että jännite pysyy osapuilleen 230v Jo perinteinen puikkohitsi alkaa aaltoilemaan, jos taajuus heittelee paljon (toki sauma paljon parempi kuin esim POP-niitit) Jos tarvit parempaa sähköä, niin invertteri 12(-24)v - 230 paljon parempi, edellyttäen että invertteri ja tarve balanssissa. Taannoin käpistelin vanhaa varavoimakonetta, kuorma-auton koneella ja olisko ollut reilu 100 kva? ja siinä magnetointi hoidettiin magnetointi generaattorilla: -Tarkkailtiin yhden vaiheen jännitettä -Ja jos tarve säätää ulostulojännitettä (230 vdc) -niin uusi (elektroninen) säädin säätää magnetointigeneraattorin magnetointia (vrt- hlö auton laturi 55v?-) -ja ulostulojännite saadaan k.o viheelta tilatuksi 230v, edellyttäen että kuormitus yms vakiot. - muilla vaiheilla taajuus vakio(+-5 hz), ja jännite suuruusluokkaa vaarallinen ![]() -Jos k.o varavoimakoneesta pudotetaan kuormaa esim 30 kw mootorin verran pois niin ja jos jäljelle jää jäljelle pelkästään tietokone, niin ........ + |
#7
|
||||
|
||||
![]()
yleismallinen vakionopeuden säädin on suht pätevä pitämään kierroksia samassa, itsekin joskus kun agregaattia suunnittelin patrollin moottorista tekeväni...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ: voiman ulosotosta | Ilmari84 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.04.2010 22:35 |
Myyty Diesel agrikaatti | 454SS | O/M/V Muut | 1 | 17.11.2009 19:08 |
Myydään Agrikaatti omavalmiste | ZTR | O/M/V Muut | 0 | 01.04.2009 18:03 |
O:Bensa agrikaatti!!! | tommitt | O/M/V Muut | 0 | 03.01.2008 16:58 |
Voiman ulosotosta taas | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.02.2006 02:31 |