Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 14.10.2010, 12:03
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Kannattaako valittaa? Laatikko hajosi 4kk kaupanteon jälkeen.

Eli pohdin tässä kannattaako ruveta vänkäämään autoliikkeen myyjän kanssa takuu ajasta voimansiirrolle.
Liikehän on tuollainen "häkki" kauppa ja autollakin tietysti jo tullut maileja mittariin.
Elikkäs kiesi on Blazer -88, th700 laatikolla ilmeisesti huristeltu jo 260000.
Vastaavanlaisia autoja ei ole aikaisemmin ollut joten en tiedä noiden kestävyydestä.
Ostaessani auton n.4kk sitten vaihteistossa ei juurikaan valittamista ollut, sitten eräänä kauniina päivänä
huomasin että pakki rupesi luistamaan (olin tarkistanut öjyt lämpimänä pariinkin otteeseen aikaisemmin).
lisäsin öljyä ja taas mentiin vähän aikaa. Luistoa tapahtuu nyt myös joillakin eteenpäin mentävillä vaihteilla.
Sekä öljyt haisee palaneelta vaikka kirkkasta onkin.
Tiedän että laatikko auki vaan ja huoltoa kehiin mutta mikä on myyjän vastuu? Onko?

Vastaa lainaten
Vanha 14.10.2010, 12:10
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Perusasetus

Auto on 22v vanha ja niissä saattaa tulla vaikka mitä eteen. Ja kun kaupasta on mennyt jo 1/3 vuodesta niin en lähtisi enään asiaa riitauttamaan. Tietty kauppiaalle voi soittaa ja kysellä ystävälliseen sävyyn maksaisiko vaikka varaosat jos itse maksaa työt tai jotain muuta ratkaisua.
Mutta kannattaako kohtausta järjestää tapahtuneen johdosta niin en minä ainakaan...ja tämä vain oma hlökohtainen mielipide.
Vanha 14.10.2010, 12:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Voihan sitä valittaa mutta tuskin siitä apua on.

Nuo jenkkilaatikot on pääsääntöisesti aika pomminvarmoja,mutta eivät tietysti ikuisia.

Lisäsitkö varmasti oikeaa öljyä?

Jos ja kun huollatat sen niin siinä on kyllä lootaa taas pitkäksi aikaa. Tai hommaat toimivan lootan,ja remppaat tuon tms.
Vastaa lainaten
Vanha 14.10.2010, 12:16
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Perusasetus

Myyjäliikkeen takuu on 6kk ostopäivästä, ihan sama minkä paskan ostat ja mitä tahansa lukee kauppasopimuksessa.
Se on sitten eri asia, maksaako vaiko eikö...
Vastaa lainaten
Vanha 14.10.2010, 12:37
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Perusasetus

Aina oppii jotain uutta! ja eiku valittaan!
Vanha 14.10.2010, 12:59
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Myyjäliikkeen takuu on 6kk ostopäivästä, ihan sama minkä paskan ostat ja mitä tahansa lukee kauppasopimuksessa.
Se on sitten eri asia, maksaako vaiko eikö...
Niin on, takuu tai paremminkin virhevastuu. Eri asia on tekeekö sillä mitään.. Käytännössä yli 6v/300tkm ajettuun autoon ei ole myyjällä juuri minkäänlaista vastuuta. Kannattaa tutustua kuluttajaviraston sivuilla asiaan.Tämän takia aivan turha ostaa vanhempia autoja liikkeestä, ellei siihen sitten erikseen tehdä kirjallista takuusopimusta.

Voihan sitä myyjältä kysyä haluaako kauppasuhteiden ylläpitämiseksi hyvää hyvyyttää osallistua korjauskustannuksiin. Käräjille en lähtis, en sitten millään.
Vastaa lainaten
Vanha 14.10.2010, 13:19
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Perusasetus

Saatat selvitä helpommalla, kun ostat kunnostetun lootan tai remppautat omasi.

Oon kerran vetäny yhen konepokajutun kuluttajasuojalautakunnasta läpi ja korvaus ei kuitenkaan vastannu kuluja, eikä oman työn (konkreettisen eikä paperi) määrää...

Vastaa lainaten
Vanha 14.10.2010, 18:33
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Perusasetus

Kyl se noin vaan on ainakin näissä oikeissa autoliikkeissä korjataan kaikki ns: myyntihetkellä olleiksi todetut viat liikkeen piikkiin.
Eri asia sit jos loota oli täysin ehjä myytäessä niin ostajan pitäis todistaa sen olleen paska jo ostaessa...
Vastaa lainaten
Vanha 14.10.2010, 18:50
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

ajattele

no jopas on taas! itte en ees kehtais mennä kysymään edes että alkaisivatko osallistumaan osaan kustannuksista!

20v vanha jenkki=harrasteauto nuo takuu hommat erikseen uudemmissa ja kalliimmissa!
todennäköisesti nauravat sinut ulos sieltä liikkeestä =)

ps ei palkokasveja
Vastaa lainaten
Vanha 15.10.2010, 04:06
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

eiköhän se kannata vaan viedä itse pajalle remppaan tai vaikka samalla sitten vahvistaiskin sen ni olis ikuinen.. itselläni on noi th700 lootat menny remppaan/paskaks aika tasasesti 360000km kohilla

pakko viel pistää tohon edellisen nyybin viestiin eli 20v vanha jenkki ei kyl mun mielest oo mitenkään harrastevehe vaan ihan käyttöauto, kaikki 70-lukuset ja siitä uudemmat on käyttöautoi 50- ja 60-lukuset on sit harrasteautoi (täysin ot)
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
‎"Ei saa valittaa, vaan nautitaan nyt, kun kerrankin on niin ihanan lämmintä" VonLeka Chit-Chat 6 16.07.2010 17:25
Mikä hajosi Uazista? apua vianetsintään kaivataan Kerpele Tekniikka & Jutustelu 22 04.09.2006 19:46
Suzuki SJ410 perä hajosi! Hessu_Hopo Tekniikka & Jutustelu 0 27.10.2005 10:26
Sähköantenni hajosi.. ZR1 Vuosimallit 1984-1996 0 21.10.2002 23:52
Rakastelun jälkeen Lars Jokes 0 02.09.2002 02:28

Sivu luotu: 14:52 (GMT +2).