![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Wranglerin taka-akselin stefojen vaihtoEli kyseessä siis -88 YJ. Otin vetarin pois ja tarkoitus oli vaihtaa ulompi stefa. No vaihtotarpeessa oli myös sisempikin stefa, se nyt on helppo vaihtaa mutta se ulompi. Siinä on laakeri ja sen edessä ilmeisesti joku krymppimöykky tai joku!? Mun näkökannan mukaan se pitää poistaa jotta saa laakerin pois ja sen jälkeen sen ulomman stefan!? Mites se möykky siitä irtoaa? Tarviiko jotain speciaalityökaluja?
|
||||
|
||||
![]()
Tarvitset käytännössä ulosvetimen tai rälläkällä ja sitten ehdottomasti uusi laakeri!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Siis rälläkällä se möykky halki? Mistäs toinen? Vai tuleeko se laakerin mukana?
|
||||
|
||||
![]()
Kuvauksesta päätellen jokseenkin samanlainen hässäkkä ku esim LJ:ssä ja Hiluxissa. Holkki varovasti rälläkällä ohueksi yhdeltä puolelta ja loppu lyöntimeisselillä kopauttamalla poikki. Ja ainakin Toyotassa uusi tulee laakerin mukana.
|
||||
|
||||
![]()
Otin tämän vetarin työn alle. Muuten homma ok, mutta...
Laakerin mukana tullut krymppiholkki on yhtäkkiä silmillä mitattuna ainakin 5-7mm korkeampi kuin vanha. Muuten halkaisijat tuntus samalta. Mites tuon paksuuden kanssa käy? Aiheuttaako sisemmän stefan kanssa onkelmia?
|
||||
|
||||
![]()
Tämä laakerivaihto tuli tehtyä, zuumailin sisemmän stefan paikkaa akselilla ja tein johtopäätöksen ettei tuo haittais. Sen verta kaukana on ollut että laitettiin herran haltuun...
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L-200 4wd taka-akselin stefat | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.08.2009 18:58 |
Ostettu HDJ:n taka-akselin tuennat | make-lj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.05.2009 16:43 |
YJ Wranglerin lämppärikennon vaihto? | timmy | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.10.2008 07:36 |
taka-akselin hiekkapuhallus | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.06.2008 00:38 |
Pajeroon taka akselin vaihto | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.08.2005 19:35 |