Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.09.2010, 11:30
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Wranglerin taka-akselin stefojen vaihto


Eli kyseessä siis -88 YJ.
Otin vetarin pois ja tarkoitus oli vaihtaa ulompi stefa. No vaihtotarpeessa oli myös sisempikin stefa, se nyt on helppo vaihtaa mutta se ulompi. Siinä on laakeri ja sen edessä ilmeisesti joku krymppimöykky tai joku!? Mun näkökannan mukaan se pitää poistaa jotta saa laakerin pois ja sen jälkeen sen ulomman stefan!? Mites se möykky siitä irtoaa? Tarviiko jotain speciaalityökaluja?

__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.09.2010, 11:56
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Tarvitset käytännössä ulosvetimen tai rälläkällä ja sitten ehdottomasti uusi laakeri!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.09.2010, 12:01
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Siis rälläkällä se möykky halki? Mistäs toinen? Vai tuleeko se laakerin mukana?
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2010, 12:14
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Kuvauksesta päätellen jokseenkin samanlainen hässäkkä ku esim LJ:ssä ja Hiluxissa. Holkki varovasti rälläkällä ohueksi yhdeltä puolelta ja loppu lyöntimeisselillä kopauttamalla poikki. Ja ainakin Toyotassa uusi tulee laakerin mukana.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2010, 14:45
Poor:n Avatar
Poor Poor ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.05.06
Sijainti: Hämeenlinna, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Otin tämän vetarin työn alle. Muuten homma ok, mutta...
Laakerin mukana tullut krymppiholkki on yhtäkkiä silmillä mitattuna ainakin 5-7mm korkeampi kuin vanha. Muuten halkaisijat tuntus samalta.
Mites tuon paksuuden kanssa käy? Aiheuttaako sisemmän stefan kanssa onkelmia?
__________________
---------------------------------

-Son siinä niin ku isä äireen selijäs-

---------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2010, 16:10
Poor:n Avatar
Poor Poor ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.05.06
Sijainti: Hämeenlinna, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Tämä laakerivaihto tuli tehtyä, zuumailin sisemmän stefan paikkaa akselilla ja tein johtopäätöksen ettei tuo haittais. Sen verta kaukana on ollut että laitettiin herran haltuun...
__________________
---------------------------------

-Son siinä niin ku isä äireen selijäs-

---------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L-200 4wd taka-akselin stefat Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 20.08.2009 18:58
Ostettu HDJ:n taka-akselin tuennat make-lj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 12.05.2009 16:43
YJ Wranglerin lämppärikennon vaihto? timmy Tekniikka & Jutustelu 0 26.10.2008 07:36
taka-akselin hiekkapuhallus Unregistered Tekniikka & Jutustelu 2 04.06.2008 00:38
Pajeroon taka akselin vaihto Micco Tekniikka & Jutustelu 2 08.08.2005 19:35


Sivu luotu: 22:29 (GMT +2).