Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.07.2010, 22:01
Ramimo:n Avatar
Ramimo Ramimo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.02.10
Sijainti: varsinaissuomi
Viestit: 12
Post

BJ42:n jännitteenalennin vetokoukkua varten


Sattuukko kenelläkkään olemaan kuvaa Bertan alkuperäisestä jännitteenalentimen kytkennästä ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.07.2010, 22:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tarkoitatko ulkoista vai sisäistä kytkentää?


Ulkoinen kytkentä selviäisi kunhan kävisin lunttaamassa pihalta, toki siitä ei ole tietoa missä järjestyksessä
nuo 5 lohkoa alunperin on, ja sisäinen kytkentä selviää kun avaat ja katsot (kaikki 5 lohkoa alunperin identtiset)

Nuo alkuperäiset punaset lankut ovat yleensä jo niin hapettuneita ja palaneita että kannattaa miettiä
modernimpaa ratkaisua (ei tietysti museoautossa).
Alkuperäisessä lankussa ei ole mitään elektronisia suojauksia, ja muutenkin "-70 luvun" tekniikkaa.

Aiemmin keskusteltu samasta aiheesta, ja silloin (muistaakseni) yksi isompi hakkuritekniikalla tehty alennin ja
siitä 12v ulos kaikille 12v systeemeille (LA navigaattori stereot...) ja myös kuokulle releiden kautta.

Noissa hakkuri alentimissa hyötysuhde suuruusluokkaa 90%, kun esim tuolla alkuperäisellä lankulla vain 50%

Jos elektroniikan rakentelu on hanskassa, voi itse rakentaa... vaikkapa L200 regun ympärille, saa helposti
elekronisen ylivirtasuojan ja vaikkapa pietso summeri hälytyksellä... tosin hyötysuhde edelleen 50%, mutta
sähköisesti luja ja ennenkaikkea ei aiheuta häiriötä radioon eikä lälläriin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.07.2010, 07:40
Ramimo:n Avatar
Ramimo Ramimo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.02.10
Sijainti: varsinaissuomi
Viestit: 12
Perusasetus

molempia


Ensin ajattelin ulkoista kytkentäjärjestystä, sitten sisäistä (korjaamista varten) mutta sitten aloin miettiä samaa kuin itsekin ehdottelit - mitä jos tekisi itse jonkun regulaattorin kanssa. Aika vaan on hiukan kortilla. Tällävälin selvisi, että Pyry-Tuote Espoossa korjaa myös vanhoja. Löysin myös psri vslmidts ratkaisua; http://www.adita.fi/?j%E4nnitteenmuu...2900.4700.html., . 160€/kpl.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.07.2010, 09:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Aika vaan on hiukan kortilla.
??? Ei tuon rakentamiseen päiviä mene.

No jokatapauksessa hae jostain vaikka 30 A muuntaja ja ota siitä sähköt mankalle,ym. ja sitten releiden kautta peräkärrille,lisänähän tässä tulee semmoinenkin vaihtoehto että vaihtokytkimellä saa perävaunu pistorasialle joko 12 tai 24 volttia,tai sammutettua valot kokonaan esim.trailerin järveen peruutusta ajatellen.
Ja vielä hyvänä puolena että jos kärrissä on sähköt sekaisin niin se ei heijastele auton sähköihin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.07.2010, 08:54
Ramimo:n Avatar
Ramimo Ramimo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.02.10
Sijainti: varsinaissuomi
Viestit: 12
Smile

HALPA JA HYVÄ


.. väliaikaisratkaisu (?).on vaihtraa 24V polttimot kärryyn. Ainakin itselleni tämä toi avun kun ei ole muissa autoissa koukkuakaan.... 5€ ;=)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.07.2010, 12:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Kyllä.Ja ne toimii myös 12 autossa ovat vaan hieman himmeät. Ja jos vetelet ainoastaan omaa kärriä ja monella autolla , niin on myöskin nykyaikaa laittaa sinne kärriin 9-32 V ledi valot.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.07.2010, 19:08
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

tässä olis helpompi konsti.tökkää vain paikoilleen. http://www.adita.fi/?j%E4nnitteenmuu...2900.4700.html
hintakaan paha...jossain reipas parikymppiä oli.en tarkkaa hintaa muista.taisi ollakin aika reipas se parikymppiä...yli sataa euroa nuo näkyivät olevan

Viimeksi muokannut romurauta : 27.07.2010 19:22
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.07.2010, 21:42
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja romurauta Näytä viesti
taisi ollakin aika reipas se parikymppiä...yli sataa euroa nuo näkyivät olevan
Just meinasin kysyä missä! Onneksi ennätit itte korjaamaan.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jännitteenalennin 24V->12V 15A jv O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2008 07:19
Ostetaan Jännitteenalennin vepele O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 23.10.2008 21:24
O: Jännitteenalennin vepele O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 11.05.2008 14:36
O : jännitteenalennin 24 > 12 V limppuHJ61 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.01.2007 21:03
jännitteenalennin? Tekniikka & Jutustelu 6 14.04.2006 10:56


Sivu luotu: 08:42 (GMT +2).