![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Sutsuki 413, --- kaasari tuntemusta kaivataa ---Nojooo, tällänen haettiin Haukiputaalta. Ihan se oli soiva peli, jotain oli valmiiksi laiteltukkin ja nyt pitäis tehä pari juttua, joihin kuulisin halusti vinkkejä. Valmiiksi autossa oli: SOA, välitetty loota, isompi laturi, 31" / 10.5 Sirocot, otteessa Viimeksi tehty: Vähän sähöflektia (tiellä lämmöt n.60-70, metässä liki 90.) taitaa mennä termarikin vaihtoon. katolle valoja, pakkivaloja, helmapalkit pohjapanssari riippujen eteen suojausta, vaatii vielä vahvistusta. tossa siis viimeset aikaansaannokset, http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...%20kivella.jpg mutta nyt ois edessä toi takajousitus homma. Eli jouset on S:llä. Jotain traction baria sinne tarvii kyhätä ennenkö uskaltaa palalukkoa pistää taakke. Mutta millaista, Mihin noi jouset pitäis vaihtaa, edessä menee raidetanko niin läheltä jousipakkaa tuon SOAn takia että ei taida mitään korotusjousia saada mahtumaan, ja rupeis kaatumistautiakin esiintymään varmaan. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...pjoelta-34.jpg Vai ajaisko noilla vanhoilla? Jos saa asiallisen tuennan tehtyä niin kestäis varmaan noin vanhatkin.
Viimeksi muokannut Vilkutin : 25.02.2011 09:22 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ota mittanauha kouraa ja lunttaa tuolta:
http://forums.offipalsta.com/showthr...tion%2C+bar%2C Siitä jos loppuis se jousien ja ristikoitten pätkiminen.
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Myös takavaloja nostettiin hieman ja laiteltiin takapuskuria, pulttikiinnitteinen. Orkkis vetokoukun kiinnikkeitä hyväksikäyttäen.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...a/PA180047.JPG http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...a/PA180018.JPG noniiin vihdoin saatiin hitsauskaasua, ja saatiin aikaseksi tälläistä. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Uudet/Su...ctionbar%2008/ Viimeksi muokannut Vilkutin : 23.08.2009 21:56 |
#4
|
||||
|
||||
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
pistä se tehostin setti vaan itselles käyttöön on huomattavasti mukavempi ajella
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
ei meinaa milläään löytyä motivaatiota pumpun jalan tekemiseen.
tuohon suunnistun kamppeeseen sellanen tehtiin eikä ollu ihan nopea homma. tractionbar kaipaa vahvistusta, alas samanlainen putki kuin ylhäällä mutta putki halki ja upotettava tuohon tractionbariin http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...ractionbar.jpg penkkejä päivitettiin: http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2008/sj+penkit.JPG melko ahdas sovitus, ja apparin penkki ehkä inan liian ylhäällä! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
nykyään löytyy panssarit peristä,
calminin riippuja pitäis ruveta ruuvaan alle, MUTTA mukana tulleet pultit on tosiväljät riippujen reikiin. Pultit on 12mm, mitkähän sj orkkis tapit on? Pultit pituus on 100mm, mutta onko halkasia, 13mm vai 14mm vai mitä ihmettä? Puslina OMEt, eli samaa kokoa kuin vakiot. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Muistaakseni riipukkeen tappi on 13mm.
Sako Nyypinä |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Riiputtomaan päähän 12mm pultti on ainakin passeli.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
jooo, joutuu antaan palautetta tuosta calminin riippu sarjasta, 14x120 osakierre pultit on passelit riippuihin, nordlock rikat pultin molempiin päihin niin riippujen reikien kohtaan jää pultin tasainen osuus, ei siis kierre.
Mutta kuluneetkin puslat oli sen verran väljät että joutu porakoneeseen pistään 15mm terän ja käsissä piti puslaa ja käytti muutaman kerran terän läpi niin rupes pusla meneen pultin päälle, joskin aika jäykästi vieläkin. No eiköhän ne siellä nöyrry, ja saapahan rasvaa ainakin. Rasvanippojen kesto hieman epäilyttää ![]() Näyttäää että lokarin ja renkaan väli ois ehkä hieman suurempi näillä 1" pidemmillä riipuilla, tiedä sitten todellisuudesta. Rullamittaa kun ei mistään löytynyt. muutama kuva lyhyestä testisessiosta... pitkästä susukista poiki takakartaanin taaimmainen ristikko, jonka jälkeen kartaani piti etsiä tuosta kurakosta. Löyty onneks, ja poorikin tais jäädä ehjäksi. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...iajoa+23.8.09/ |
#11
|
||||
|
||||
![]()
palalukon kun vielä löytäis jostain edullisesti ni ois aika kiva peli, niin ja LA puhelin ja xenon valot... ja ja ja, etu ARB ja 9500nen ramsey vinssiköydellä, ja aidot 31"/12.5 boggerit niin JA turvakaaret ois kivat.
Tarvii vielä jousien riiputtomaan päähän tehdä uudet pultit, ottaa yks irti ja mittailla. Rasvat nyt tulee vähän eripaikoista joka tapissa ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
noniiin palalukko löyty täältä / nettivaraosasta... asennusta odotellessa.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs oletten mieltä pysyykö SJ pystyssä jos heitän SOAn kaveriksi +40mm OMEn jousisetin?
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu varmaan, missä meinaa ajella, mutta itse en ainakaan lähtis lisää korottaan. Itellä ei ole edes soa ja sittekin meinaa olla toisinaan aika kiikkumista. Leveemmällä raidevälillä sit asia erikseen.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#15
|
||||
|
||||
![]()
No näithän SEOlla miltä sellainen viritys näytti!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#16
|
||||
|
||||
![]()
ainiiin perkele...
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Jooo, pantserin rohkaisemana... tai no rohkaisemana ja rohkaisemana... taidampa pirauttaa cross4wd:lle... jos kerran joku muukin on tehnyt soan omen jousilla ni kait minäkin sitten. Voihan siihen jättää pariks viikoks vaikka kaivurin kauhan konepellille, josko vähän putois. Saampahan viikonlopuks jotain puuhaa
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Tee jenkkityyliin niinkuin niitten rock cravlereissa näytti olevan, että mönkkärin pikkuvinssit vetää tarvittaessa koria ja akseleita yhteen ja painopiste tippuu!
![]() Voi sit jännäkakkapaikoissa muunnella "maavaraa". Sit akselin ympärille naru sakkelilla kii niin sen saa nopeasti irti ja "pohjavinssillä" saa kiskastua auton takas pyörilleen! ![]() ...taitaa taas mielikuvitus laukata!.....
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#19
|
||||
|
||||
![]()
nojooo... vähän tuntus nyt laukkaavan. Mutta ihan toimivahan tuo lienee ois... 9000ramseytä 4kpl, joka nurkkaan oma
![]() Jooo, vkl. laitetaan OMEa alle... Viimeksi muokannut Vilkutin : 07.10.2009 13:10 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Eihän tää niin putkeen mennyt... näyttää hyvältä mutta ei tunnu.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/vakio.jpg http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/korotettu.jpg Onkelmia tuli riittävästi, no pumput lyhyet se ei ollu kyllä yllätys. MUTTA tractionbar oli tehty vanhoilla länä jousilla, joten eihän se nyt noilla uusilla toimikkaan.Eli akselista irti ja kateltava jos sais uusia reikiä tehtyä. Sitten ehkä isompi ongelma on kartaanin laatikonpään nivelen asento.. ei näytä hyvältä, eikä varsinkaan kuulosta 60km/h vauhdissa. Nojoo, ei jaksais ruveta ottaan jousipetejä irti akseleista ei sitten millään. Otin kuormalehden jo pois ja huomenna otan myös toisen lehden pois, jos se vaikka auttais hieman. Toinen ongelma on kartaanien boorit, nojoo jatkolaipat vaihtaa pidempiin mutta ristikoiden kulmat huononee entisestään. SYNKKÄÄÄ.. Se sitten että paljonko noi jouset tosta läsähtää ja kuinka pian, ei varmaan ainakaan traction baria kannata ihan heti pistää paikalleen. Jousien kannattaa varmaan antaa tekeytyä 1-2kk? Viimeksi muokannut Vilkutin : 09.10.2009 22:01 |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Tuplaniveltä akseleihin
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#22
|
||||
|
||||
![]()
valmiita settejä?
Akselin päässä kulma suht kohillaan, eli laatikonpäähän tarvis laittaa. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
nyt otin jousto kuvaa...
vanhoilla pumpuilla 54cm, ja nurkista pumppujen alapäät irti ni 60cm. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/jousto.jpg http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/jousto2.jpg |
#24
|
||||
|
||||
![]()
OMEn pumput tilattu, taakse sisäänjoustoa n. 6cm lisää... saa nähä miten paljon sitten menee sisään päin.
|
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lava-sutsuki | -MaTTi- | Chit-Chat | 6 | 25.01.2008 15:16 |
Ostettaan sutsuki. OSTETTU... | Lehis | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 08.03.2007 22:13 |
Sutsuki tosihommissa. | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.10.2004 18:31 |