![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Aloittelia.!Joo elikkäs tämmöstä harrastusta olisin aloittelemassa eli nyt tarvisin vinkkejä MM. - mimmosta autoa kannattaa ostaa? - mimmosia rahoja tähä harrastuksee tarvitaa näin liikkeelle lähtöön.. - missäpäin hyviä ajoalueita? vai tartteeko omii mettii lähteä pelkästään möyrimää?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
jälleen kerran voisi nyybi painua hevonper..... vaikka onkin kirjoitusvirhettä niin on perin paska tapa tervehtiä maastoautoilusta kiinnostunutta.
kerroppas TEME onko ajatus ajella myös käyttöajelut maasturilla?pentssiini vai dieseli mielessä?
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän tuo ainakin rekisteröitymisen osaa toisin kuin eräät...
![]() (Ja sitäpaitsi: voisi opetella) ![]() Tervetuloa joukkoon vaan. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ensimmäinen ja tärkein: unohda mitä anonyybit kirjoittaa!
1. Autonvalinta on hankalaa, seuraa juttuja palstalla ja jos mahdollista niin lähde jollekkin safarille tai kisaan katselemaan. Myös paikalliseen seuraan liittymällä saa hyvää infoa. 2. Liikkeillelähtöön riittää noin 25€, eli kaljakeissi & makkarapaketti kainaloon ja safarille kävelemään ![]() 3. Paikallisilta seuroilta saa infoa, ja jos itsellä metsää, niin pyytää porukkaa ajelemaan sinne, samalla hyvä tutustua autoihin ja porukkaan.
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Auto kannattaa valita ihan sen mukaan mikä ittelle mieleinen tietty jäykkä akselinen helpomi korottaa ja saada joustamaan..
Rahaa saa meneen vähän tai kaikki eli riippuu ihan mitä kaikkea haluaa autoon ja tekeekö itse vai teettääkö. Riippuu vähän missä päin ajelee, mutta kyllähän noita ajelupaikkoja alkaa olla aika kattavasti pitkin poikin ![]() Ja tervetuloa offin pariin!! Kohta karkaa mopo käsistä ![]() Ja kirjoitus virheet kuuluu asiaan.. Ei se oo niin justiinsa..
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
- mimmosta autoa kannattaa ostaa? Pienellä on helppo aloittaa ja suht edullinen aloittaa -> Suzuki, Lyhyt Rocky ym.. Jos haluaa mukavuutta niin kierrejouset joka nurkassa, automaattilaatikko ja kunnon tehostin on pop. ->Osa jenkeistä, HDJ80 ym.. Auton valinta on niin makuasia että kannattaa miettiä mikä itseä miellyttää. Ja kannattaa miettiä haluaako leimakelpoisen auton myös muutosten jälkeen vai kilvettömän "monsterin". Valmista offiautoa kannattaa myös harkita.
- mimmosia rahoja tähä harrastuksee tarvitaa näin liikkeelle lähtöön.. Parilla kolmella tonnilla pääsee alkuun (halpa aihio, renkaat, rautaa pohjaan helmoihin ja puskureihin), jotkut käyttää kymppitonnejakin auton rakentamiseen ![]() - missäpäin hyviä ajoalueita? vai tartteeko omii mettii lähteä pelkästään möyrimää? Kannattaa ottaa yhteyttä lähialueiden offroad-kerhoihin, sieltä kyllä ohjeistetaan mihin saa mennä ajamaan, koska saa mennä ja mitä maksaa. Tervetuloa hienon harrastuksen pariin. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
1. mimmosta autoa kannattaa ostaa?
-mikä tahansa neliveto,maasturi tai pick-up,käsistä se rakentelu kuitenkin lähtee.Mieluiten kuitenkin jäykällä etuakselilla 2. mimmosia rahoja tähä harrastuksee tarvitaa näin liikkeelle lähtöön.. - http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70036 -3.missäpäin hyviä ajoalueita? vai tartteeko omii mettii lähteä pelkästään möyrimää? -Ota yhteyttä paikalliseen offroad kerhoon,ne varmaan kertoo mielellään(vielä jos sulla on omilla mailla reittejä niin parempi)
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() On sielä idässä sit kalja ja makkara kallista jos ei saa. ![]()
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Lyhyt ja kevyt maasturi on aika hyvä yhdistelmä.Risukeulasellakin pärjää melko pitkälle.Taakse kunnon lukkoperä.Vinssit molempiin päihin ja panssarit pohjaan.Renkaat vähintään insa special track luokkaa,on vaan halvimmasta päästä nuo insat ja toimii kevyessä maasturissa.Ajo alueita ja tapahtumia on ihan kiitettävästi.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ja tosiaan kannattaa lähteä katselijaksi johonkin ajotapahtumaan.
Joista on tääläkin ilmoituksia ja kysellä siellä esim makkaran paisto tauolla kyllä kaikki yleensä kertoo omia mielipiteitään kun vaan reippaasti kysyy. Vaikka voi vieraasta tuntua ettei oikeen pääse porukaan kun tutut juttelee keskenään mutta kun avaa suunsa reipaasti niin kyllä siihen porukkaan pääsee helposti mukaan ja neuvojia ja auttajia löytyy. Kyllä aina löytyy myös joku jonka kyytiinkin pääsee. Ja se vaikein juttu onkin sitten kaikkien mielipiteiden jälkeen valita just se itselle omaan käyttötarkoitukseen sopiva auto kun mielipiteitä on sitten paljon joka lähtöön.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset kaikille kanssani keskustelleille ja tapaamilleni offaajille myötämielisestä suhtautumisesta uuteen tulokkaaseen.
Itse Chatistä kyselin mikä olis hyvä peli ja kenellä olis myydä... Neuvottelut käynnistettiin välittömästi ja nyt on Koppakuoriainen tallissa. Itse ajattelin, että valmis metsää nähnyt auto olis hyvä aloituskikkare, piti olla kilvissä, leimassa, pieni ja halpa ostaa, sekä huoltaa. No ostohinnan edullisuus tuo tietenkin alkurenmontiin vähän tekemistä, mutta toisaalta tietääpähän itse mitä ja millon on tehty. Eli youtubesta kattomaan mönkimisvideoita, tai livenä mettään ja sieltä automalli/merkki mikä tuntuu ittelle oikeelta ja sillä alottelemaan... Tää on kyllä aina mukavaa, ainakin omallakohdalla on vastaanotto ollut aina nyybeille positiivista... Rokkiralli, motocross, RC-Autot, lentokoneet ja helikopterit, amerikanautot... Aina autetaan, ainakin ohjeiden muodossa, jos ei ihan fyysisesti jakseta, tai keritä, välimatkan tai muunsyyn takia pystytä... Kiitos pitempään harrastelleille... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Paikkakunta??? Satakunta on aika "laaja" käsite.. Ihan sen takia kyselen et satakunnassakin taitaa vaikuttaa parikin alan yhdistystä.
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutku se on niin hyvää ni ei haittaa. ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Vaikka halvalla ei taida saada hyvää, niin ostin silti laukun karjalaa hintaan 17,80.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#17
|
||||
|
||||
![]()
1. maastoauto
2. 1000-10000000000000.....jne 3. paikalliset kerhot opastaa! jos ei omassa metsässä voi ajaa????? |
#18
|
||||
|
||||
![]()
1.Kattele juutuupista vaikka videoita ja seuraile jutustelua täällä ni saat pikkuhiljaa käsitystä. Itelläni on sellanen kutina että maastoauton pitäs olla kevyt,jäykät akselit, isot renkaat tietysti, vinssi vähintään eessä, tasaupyörästön lukot, tehoa pitäs olla senverran että ne renkaat pyörii, valoja pirusti, mahollisimman pienet ylitykset ( siis paljonko menee autoa yli renkaitten etu tai takalaidasta), hytti sais olla senverran tilava että mahtuu jotain tarvikkeita mukaan riippuen ajosuorituksen kestosta ja vaatimustasosta, joustoja sais olla reilusti... ja muuta sellasta. Näitä ei tietääkseni vielä oo yhessäkään autossa rakentelematta kaikkia (saa korjata jos oon väärässä).
2.esim. SJ susukia saapi noin tonnilla eli vähällä pääsee alkuun. Ja taivas tietysti rajana rahanmenolla.... 3. Paikallisilta möyrijöiltä saapi tosiaan tietoa ja pääsee ajelees + kisoissa ja ajopäivillä kiertely on avartavaa. Tietty offipalsta.comista saa parhaat vinkit ![]() |