Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 04.03.2010, 14:02
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Perusasetus

Suomen poliisi. Hyvä vai huono?

Arvelin kysellä minkälaisia kokemuksia ihmisillä on suomen poliisin toiminnasta ja onko siitä jäänyt suuhun hyvä vai huono maku. Itse voisin vastata että maku on huono, jopa niin karvas että verojen maksaminen tuntuu epämiellyttävälle.

Pari pientä kokemusta näiden "kissalan-poikien" kanssa.

Menin joskus tekemään rikosilmoitusta kirjesalaisuuden rikkomisesta. Poliisi tiskillä totesi minulle että ei meitä tuommoinen kiinnosta, kyllähän sinä osaat itsekkin semmoiset hoitaa, et vaan jää kiinni. Tähän kommentoin että tuo asenne johtaa vielä jälkiseuraumuksiin, mutta kun todistajana oli ainoastaan toinen poliisi, minkäs mahdat.

Toinen mielenkiintoinen asia on ollut alinopeus, joka tuntuu olevan väärin ja sitä tekevä on paha rikollinen. Kahdeksan kertaa viimeisen vuoden aikana minut on pysäytetty syystä etten aja 100km/h alueella kyseistä nopeutta, vaan yleensä n. 80-90km/h. Tämä johtuen ettei minulla ole mikään kiire. Toki päästän pitkät jonot ohi, turhaa sitä kiireisiä kiusaamaan jos eivät ohi osaa mennä. Mutta, joka kerta kun pysäytetään alinopeudesta, puhutellaan aluksi halventavasti ja puhallutetaan. Sitten nollan tullessa tauluun kysellään että mitäs aineita on vedetty. Sylkitestin puhtauden jälkeen ollaan sitten ymmällään että mitäs vittua. Syytellään vaikkei varsinaisesti ole mitään tehny (tapahtunut myös yöaikaan tyhjällä tiellä). Olen vain ilmeisesti paha ihminen...

Kolmas päätäni rassaava asia on turha turvavyön ja muun oman turvallisuuden vaarantamisesta sakottaminen. Ilmeisesti valtio ei vaan halua että veronmaksajat vähenevät. Olisihan se paha, millä ne pullat sitten maksetaan sinipukuisille. Toisekseen poliisi ei tunnu olevan kiinnostunut suuremmasta rikollisuudesta, kuten huumeet tai pahoinpitelyt. Mutta paperilla näytetään hyvältä. Todellisuudella ei ole väliä!

Olkaa hyvät, avautukaa. Itse ainakin koin tämän positiivisena kokemuksena.

Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
OLKILUOTO 3 - hyvä pojat, hyvä Suomi! Urbancityboy Chit-Chat 32 21.05.2010 23:23
O/M/V osastoiden uudistus hyvä vai huono? samisami2 Chit-Chat 28 12.07.2007 00:26
Nylon Beat takaisin yhteen, hyvä eli huono juttu? Kelaperse Chit-Chat 15 19.03.2007 23:29
hyvä suomen poliisi tjl Chit-Chat 6 17.03.2007 12:01
v***n huono mdzz Jokes 11 10.09.2003 08:04

Sivu luotu: 13:49 (GMT +2).