![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() YN110 2,2 pensiini hiluxin kaasari ropleemaElikkä jää toi kaasu "päälle", kierrokset siihen kahen tuhannen paikkeilla. Ja tän tekee vain ajossa. rajumpi moottori jarrutus/ jarrulla avittaa niin tippuu kiekat sinne minne kuuluukin. Jos jollain on ollu saman kaltaisia oireita niin saa hihkasta mistä lähtee vikaa metsästämää.
Viimeksi muokannut Laakiaasi : 15.03.2010 16:21 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Paikallaan ollessa jos kaasuttelee niin ei jää kierrokset ylös?
Itellä ku teki noin niin korjautu ku otin ryypyn kierroksien nostavan mekanismia ohjaavan solenoidin irti (150e hintaa moisella palikalla Tojuliikkeen tiskillä) ja tukin letkut. Kyseinen (mulla vihreä) solenoidi siis päästää imusarjalta alipainetta kalvoventtiilille joka sit ryypyn mekanismia kääntelee ja kierroksia nostaa. Mutta mulla kyseessä Rj70 22r (2.4l) koneella, tos sun hilussa vois olla 20r (2.2l) ja semmosiaki 2.2l bensamotteja hiluissa nähny missä imu- ja pakosarja samalla puolella konetta, sen mallia en tiiä. 20r kone jos on niin varmaan samanlainen ryyppy ja sama solenoidi jossain löytynee ku tossa mun 22r koneessa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
jotain ton suuntasta meinailinkin. Kun on jokunen metri tuota alipaineletkua tuolla. Konehan tuossa on 4Y eli imu ja pakosarja samalla puolen. Sen huomasin myöskin tossa kun ajelin että kierrokset saa myös tippumaan kun jarrua paineli.
Ja juurikin ajon aikana tekee tätä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niin vielä lisään että itellä oli alkuun ongelmana vaan että ryypyttäessä ei kierrokset noussu. Viime syksynä tuli sit tuo ongelma että kierrokset jää ajaessa ylös.
Sen takia kehtasin vaan poistaa sen solenoidin ku ei kerran ryyppy kierrokset noussu käynnistäessä, tällä tavalla sain pelaamaan sentään ajussa oikein. Uusimalla solenoidin ois voinu itellä korjaantua myös ryypyn aikaset kierrokset. Kokeile ensin putsata se ryypyn vivusto vaikka brake cleanerilla ja öljytä wd40:sellä tai vastaavalla, tiiä vaikka auttaa. Sit voi sen kalvoventtiilin testata, tosin ei pitäs rikki olla jos se kerran pystyy auki asentoon jäämään (jos ny samoin päin mekanismi toimii ku tuossa omassa kaasarissa). Solenoidi mulla kyllä napsahti auki ja kiinni asentoon (eli toimi periaatteessa) mutta ku siihen imuilmaa tuli letkusta niin ei jaksanu pitää asentoaan. Nii ja kaasuvaijeriki voi olla kuiva/rispaantunu mutta sillon luulis että paikallaan kaasuttaessakin oireilis. Jospa tuosta jotain selkoo sai. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
juu sellain vihreä mötikkä löyty ja poistin se ja tulppasin letkut ni nyt on ainakin pelannu ihan ok
ja ryyppykin toimii, tosin huutaa vaan tuol 3000rpm tarveis varmaan vähä säätää. Täytyy tutkii viel lisää josko toi nyt oli se vian aiheuttaja vai jossain muualla. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Lisää tutkittu, niin vaikuttas et se kyl on ehjä se solenoidi venttiili -> laitoin takasin sama homma kiekat jää sinne 2000rpm -> liitin irti ja taas pelas "normaalisti". Eli oliskos kellää paiskata tollasen kytkentä kaavioo ni vois ihmetellä et mikä tot solenoidii ohjaa ja minkä takia ja millo?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxin ln110 korinkorotus | hiluxman1 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.11.2009 21:59 |
Myyty Ln110 Hiluxin peltiosia | toyovoima | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 05.06.2009 21:55 |
Hiluxin (ln110) automaatti | Hilari | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 31.01.2009 11:48 |
Ostetaan Hiluxin mittaristo (LN110) | rauli.tai | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.10.2008 21:14 |
Hiluxin tuplaristikko ln110 | Hharri | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.09.2007 21:25 |