![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() xj.n ohjausvarretmillai ootte tehny ohjausvarret leimakuntoon ja mettää kestäviks, vai onko niitä josai saatavilla tehtalaisia kestäviä ja hyväksyttyjä varsia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
v8 grandin varret "paksua" kamaa ja suht edullisia us partsissa. tai laitat sopivan paksun putken orkkiksen päälle jonka halkaet päädystä ja sokalla puristat kiinni vähä niinku orkkis mut lisänä. noista jotkut inssit sanonu et haluu nähdä alla olevan orkkis tangon?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nikon idea on toimiva ja monilla hyväksi havaittu, tosin leimaukot ei taida oikein olla niistä innoissaan. Virallisesti ei kait noin saisi tehdä koska ohjausvarsien hitsaamien on muistaakseni kiellettyä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Tuo Jamantin paketti on kelvollinen ja toimiva, ja taatusti alkuperäistä parempi. Alkuperäinen kun ei kestä mitään ja on tuntumaltaan vähintään surkea. Mitenkään erityisen hyvää tosin XJ:n ohjauksesta ei saa oikein mitenkään ![]() Jamantin setti on "cross-over"- tyyppinen ohjaus - ainakin melkein. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin cross-over ohjauksessa välivarren pitäisi kiinnittyä suoraan olkavarteen, eikä raidetankoon/ raidetangon päähän joten tuo on tavallaan vähän risteytys kahta ohjaustyyppiä. Bumpsteeriä ei pitäisi esiintyä, kunhan ohjausvarsi ja panhardi on mahd. lähelle samassa kulmassa maahan nähden ja mahd. lähelle saman mittaiset. Eli siitä kannattaa pitää huoli, kun vaihtaa XJ:ssä ohjausta ja haluaa ettei joka montussa auto hypi kaistalta toiselle. Alunperin XJ:ssä kuten myös MJ/TJ/ZJ on "inverted-y"- tyyppinen ohjaus, missä välivarsi kiinnittyy olkavarteen, ja raidetangon toinen pää välivarteen ja toinen pää suoraan olkavarteen. Tämä aiheuttaa sen, että alustan korkeuden vaihtuessa (= joustoliikkeen mukaan, kuten myös korotuksen/ madalluksen yhteydessä) aurauskulma ei pysy samana läpi joustoliikkeen. Vakiokorkuisessa tosin mitoitus on sellainen, että homma toimii periaatteessa hyvin, mutta hiemankin korotettuna asia on toinen. edit: korjattu virheitä, ei noita ohjauksen osia meinaa erkkikkään muistaa suomeksi ![]() Viimeksi muokannut Timo_L : 17.03.2010 00:28 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Päälle laitettu putkivahvistus on toiminut eikä leimoilla ole tullut mainintoja. Mutta ei ohjausjarresta kannata ihan pomminkestävää tehdä, se on ihan hyvä sulake. Helpohko oikaista tosikosktuksen jälkeen kenttäoloissa. Paljon helpompi kun alkaa vaihtamaan muita ohjauksen osia.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
joo mä laitoin kans orkkiksen sisälle umpijööti ja porailin alkuperäseen varteen reikiä ja tulppahitsasin ne kii. sitte siihen laitoin jämptin putken päälle, mutta se tahtoo katketa aina nivelen vierestä. ja ny loppu varatangotki ku oltiin tua nokialla vähä ajelemas. toi jamantin sarja vois olla hyvä, vai onko ne grandin varret sopivia suoraan?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
kysyppä joukalta miten ne varren päät meni en nyt muista mutta bolt on ja koko setti jotain 150e (noin)
mutta on kestänyt vääntyilemättä! timo! kukaan hitsaamisesta o puhunu! siis päädystä halki ja SOKALLA kiinni. helppo irrottaa leimalle jos tarvii. edit jos timo ei osaa lukee ni en mäkää kirjotaa ![]() ![]() TRATOK ÄLÄ LUE!! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kappas joo, en huomannut tota sokka- osiota. Ei oo silmiä vissiin päässä
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään BJ40 Ohjausvarret | Vekku08 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.08.2009 13:04 |
Ostetaan ohjausvarret bj:hin | sokkalanmäki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 01.07.2009 16:58 |
O: Lj:n jäädytin ja ohjausvarret | Rune | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.08.2007 21:42 |
M: BJ-40 ohjausvarret | MK | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.12.2005 19:23 |
toyon ohjausvarret | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 06.09.2005 21:08 |