![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Jeep Comanche 4x4 naftaongelmatMoi, mikä avuksi kun Comanche (4syl TD -89) sammui pomppuista mäkeä alas vapaalla rullatessa eikä enää lähde käymään. Arktisen laadun naftaa on tankki puolillaan, suodatin OK, polttoaineputki suodattimelle asti auki, solenoidi pelaa (naksuu). Mitään tavallisesta poikkeavia ääniä ei ole kuulunut koneesta sammumishetkellä. Onko jossain piilossa siirto/syöttöpumppuun liittyvä sulake? Onko joku muu sähköongelma mahdollinen? Miten järjestelmä ilmataan, jos Jeeppi höräsi esim. ilmakuplan pompuissa? Lieneekö sammutin juminut? Kiitos avusta! nimim. Jeephi tunthurissa... Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos kerran sammui pompuista, niin ekana kyllä epäilisin sähköpuolta: johto irronnut pumpulta tai ottanut kiinni maihin ja sulake palanut ym. Näkemättä vaikea sanoa tarkempaa!!!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onko tietoa, missä se sulake piilottelee, kun sulakerasiassa kaikki on ehjiä. Konehuoneen puoleltakaan ei ole vielä löytynyt.
Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitään muistikuvaa (=ei ole ennen tarvinnut etsiä).
Oletko mitannut että sähköä tulee/ei tule pumpulle, jos tulee ota suutinputki irti (mikä vain) ja pyöritä startilla ja katso tuleeko naftaa. Jos ei tule on solenoidi pumpulta rikki tai sitten naftaa ei tankilta tule!! Tai jakoremmi poikki?? Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuollaisessa kytkintä, joka sammuttaa moottorin kolarissa? (eli tärähdyksestä aktivoituva sähkökatkaisija). Escortissa oli, muttei ohjekirjassa kerrottu siitä, kyllä ihmeteltiin...
-74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Voiko Jeepin jakoremmi katketa niin, että grande katastofea ei tapahtuisi? Voisiko käydä sellainen flaksi, kun kyseessä oli tyhjäkäyntikierrokset sammuessa?
Kone kumminkin vielä pyörii startilla ilman kolinaa ja kilinää. Nyt en ole auton luona, joten en voi remmiä tarkistaa. Kylmä hiki selässäni virtaa... Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole sellaista kolarikytkintä, noissa Rellun dieseleissä on mekaaninen siirtopumppu, kun kone sammuu loppuu naftan saanti....
Voi katketa.... Ja kun katkeaa, et ehdi kuulla mitään kun jo hiljeni ja romua tulee.... Voihan siitä olla siirtopumppukin rikki (olisi kyllä eka kerta kun tuollaista sattuis). Se on ruiskupumpussa se siirtopumppu. Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
No niin.
Naftahuolet johtuu sittenkin jakoremmistä... Nyt on sekin ihme nähty, että remmi ei ole poikki, mutta hampaat siitä on lähteneet n. 35 cm matkalta. Eli vielä elää pienen pieni toive siitä, että nokka olisi ehkä sittenkin pyörinyt loppuun asti... Miten toteaisin metsässä sylinterinkantta irrottamatta, kuinka vakava tauti Jeepille mahtoi tulla? Pajalle on nimittäin pikkusen matkaa... Ja onko vinkkejä jakohihnan vaihtoon liittyen? Esim. mitä kaikkea muita osia koneeseen pitää ehdottomasti vaihtaa tai mitä muuta remonttiin liittyen olisi hyvä tietää? Onko tietoa ajoitusmerkeistä yms? Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Noniin, siinähän se syy sitten olis....
Kirja väittää että mahdollisesti aiheuttaa venttiilin kosketuksen mäntään, ota tuosta sitten selvää??? Pakko sanoa että, hinauttaisin ihmisten ilmoille. Sitten hihna uusiksi (ja tietysti laakerit (1 kpl kiristin ja 1 kpl ohjain) ja kokeilemaan.... Merkit löytyy hihnapyörän kotelosta nokalle ja ruiskupumpulle. Kampuraan laitetaan ohjaintappi lohkossa olevan reiän kautta.... Jos tarviit paree neuvoi, soita niin kerron..... Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa tarkistaa kampiakselilla oleva jakoremmin hammaspyörä, aika usein on noissa 2.1 TD:ssä tuo on kulunut aikalailla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Jeep Comanche -89 | Mörkö | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 12.09.2007 13:27 |
O:JEEP COMANCHE TD | pekkav | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 18.07.2007 06:27 |
m:jeep comanche | KG | O/M/V Ajoneuvot | 26 | 07.05.2007 11:29 |
JEEP COMANCHE | JAMANT | Maasturiprojektit | 8 | 26.03.2007 08:35 |
M: Jeep Comanche 4x4 4.0L | Mörkö | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.10.2006 15:21 |