![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() XJ -92 Ei puhalla?Jeeps. Ankaran talven alla tuli hankittua tommonen -92 4.0 aut. XJ cherokee. Heti kotiin ajaessa lakkasi ilmastointi pelittämästä. Lämmintä kyllä tulee kovemmassa vauhdissa eli puhallin ei vaan toimi. Osaiskohan joku viisaampi sanoa missä vika mahtaa olla? Hiilet ehkäpä? Sittemmin pitkäjalkaista kaveria kuskatessa potkaisi apparin jalkatilasta jäätyneen muovin halki jonka takaa löytyi mystinen rele joka on kytketty pois käytöstä? On virrat pällä tai ei alkaa jokin pyöriä jossakin apparin puolella kojelaudan takana releen kytkettäessä piuhan päähän, mikähän mahtaa sekin olla??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Toimiiko puhallin jos sen laittaa täysille, vai ei ollenkaan? Kohtuu yleinen vika että se puhaltimen etuvastus joka säätää puhallinnopeuden on rikki, jolloin vain kaikkein suurin nopeus toimii koska se ohittaa vastuksen. Sen voi joko viahtaa kokonaan tai korjata itse, rippuen mistä/ miten se on rikki. Jos ei toimi ollenkaan niin voihan se olla että puhallinmoottorissa on jotain vikaa, tai sulake palanut?
Onko muuten varmasti aito '92 malli, eli HO- koneinen Jeeppi? Kun ittellä tuli Jeeppiä ostaessa vastaan '91 ja '92 autoja, jotka oikeasti on '90 vuosimallin vermeitä. En nyt taas ihan ulkomuistista saa päähäni mitä releitä sieltä kickpanelin takaa löytyy, mutta eiköhän sekin selviä kun vähän tarkistelee.. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Se rele on sähköantennin rele ja moottori on viallisen antennin moottori!!
Puhaltimesta on joko moottori rikki (ei pysty hiiliä vaihtaa ja tuskin auttaakaan, kun on kollektoripinta kulunut), uutta on tuossa: http://www.jamant.fi/moottori-xjmj-c...858-p-585.html tai vastuspaketti rikki, tuosta uutta: http://www.jamant.fi/vastus-xjmj-mop...00-p-1128.html tai katkaisija rikki, uutta tuossa: http://www.jamant.fi/katkaisija-xjmj...03-p-2854.html (tätä tosin tulee lisää ensiviikolla, kaikki mitä viimeksi tuli, meni heti)!! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
..ja tässä se ohje jos haluaa vähän näpertää vastuspaketin kanssa. Tosin vaatii sen, että rikki on nimenomaan tuo lämpö"sulake" (mikä on yleisin vika) muuten ei pysty korjaamaan.
edit: niin ja vika on TJ:tä silmälläpitäen, mutta toimii yhtälailla Cherokeessakin. Kannattaa tosin tarkistaa sen sulakkeen lämpöalue tosin, ettei mene persiilleen. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ei se puhallin toimi edes täysillä. en tiiä ton oikeeta vuosmallii... oon viel amatööri näitten vehkeiden kans.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
...vai sähköantenni. sehän selittää. onkos se näissä vakiona?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
kato ensin se sulake!? mulla jostain syystä polttaa sulaketta ku laittaa lämppärin päälle. en oo vielä jaksanut/viitsinyt paneutua asiaan koska "tallissa" on kylmä! viikonloppuna lämpenee kai jos sitte eksytyksen jälkeen enää jaksaa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
yhtään palanutta sulaketta ei oo vastaan tullu joten tais tulla vähän kalliimmaks =(
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
yleensä jossain vikaa jos sulake palaa
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.jamant.fi/tunnista-jeepin...teja-i-13.html Pikaisesti HO koneen tunnistaa myös siitä että syylärissä on korkki ja vielä erillinen paisunta/keräys säiliö. Lisäksi imusarjaan "ilma-aukko", mihin se putki menee, pyöreä. - Antennit taitaa olla sähköisiä Limited malleissa, luulen ainakin, mutta kaikki ei varmaankaan toimi.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kato se linkki läpi minkä laitoin, siellä on selkeät kuvalliset ohjeet kuinka testata ja korjata. Itse vastus löytyy matkustajan jalkatilasta, suunnilleen kardaanitunnelin vierestä sieltä jostain muovipaneelin alta. Sitä en tiedä kuinka sähkömoottori pitäisi mitata että toimiiko vai ei, mutta koita pikaisesti suoraan akulta johdoilla että pyöriikö se. Jos ei, niin sitten on rikki. Puhaltimen moottorin liitin on moottoritilassa repsikan puolella, siellä tulipellin huitteilla ihan alhaalla. Katkaisijoitakin jonkin verran hajoilee, mittaamalla ja silmämääräisesti tarkastelemalla selviää. Käytännössä ota kojelaudan koristepaneeli irti (muutama ruuvi siellä täällä ja sitten vain sopivassa asennossa nyppäsee irti - ilman väkivaltaa), niin pääset siihen katkaisijaan käsiksi. Jos se on palaneen näköinen niin lähes satavarmasti on rikki. edit: tai siis voi sen katkaisijan mitata sieltä vastukseltakin, mutta sitten pitäisi jo melkein tietää mikä karva on mikäkin puhaltimen asento jne.. Viimeksi muokannut Timo_L : 24.02.2010 13:27 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Jeeps. eiköhän näillä vinkeillä jo alkuun päästä.
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Puhallinmoottorin vianhakun on helppoa (yleensä), jos ei käy, lyö vasaralla kevyesti moottorin kylkeen (konehuoneessa, tulipellissä pelkääjänpuolella, sieltä se moottorikin vaihdetaan), jos lähtee käyntiin, vika on moottorissa!! Ja jos mittaria osaa lukea/käyttää, mittaamalla liittimestä samasta paikasta kuin edellä, tuleeko toiseen johtoon sähköä (musta mustaan ja punainen siihen toiseen johtoon, jos tulee sähköä, moottori on rikki)!!!
Ja ohjeita ja neuvoja sais suoraan nopeasti multa puhelimitse... |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Jeeps. Hyvinhän ne viat löyty ku ties mitä tutkia. Moottori tilattu ja lämpösulakekkin pitäis paikoilleen näpertää
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ja puhallinmoottori lähtee postissa tänään!!
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Nyt puhaltaa uudet tuulet Jeepissä. Kiitos Jamantin tuulen nopean puhaltimen moottorin toimituksen
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
trooper ei puhalla lämmintä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 31.01.2010 12:55 |