![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Kiinan mönkijöistä??Olen haaveillut ostavani 4x4 kiinan mönkijän mutta nyt kaipaisin kokemuksia niistä että tietäisin kannattaako sellaista edes harkita tosissaan ![]() ![]()
|
|
||||
|
||||
![]()
riippuu aika paljon tarpeesta. mihinköhän käyttöön toi olis tarkoitettu?
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu kiinan mönkkäristä, CF-Moto mielestän ihan OK
Mutta joku takaveto 200 comantse niin meni rahat hukkaan... Riippuu myös paljon käyttötarkotusesta.
|
||||
|
||||
![]()
Osta ihmeessä "laatu"kampe kerralla,vaikka käytetty! Laita ostoilmo lehteen/palstalle niin löytyy varmaan hyvä peli sopuhintaan. Myynnissä paljon 05-07 mallisia pelejä jotka ostettu pihakoristeeksi ja nyt "lama-aikaan"ovat tarpeettomia. Paljonko sulla on budjetti?
|
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on Linhai, sellanen 260 goon.. olen ollut kyllä tyytyväinen.
Käy katsoos ja lukees Sammy`s atv sivut, siellä on omat thredit kaikille merkeille... ja vertaa! yllättäen ne kiinan pelit ei taida kuiteskaan olla hinta/laatu suhteeltaan huonoimpia. |
|
|||
|
|||
![]()
Siis toi ed post oli mun.. oli näemmä sivusto ulostanut mut kun olin hetken pois koneen ääreltä.
|
|
||||
|
||||
![]()
Naapuri osti Linhai 300 tieliikennemalli ja ei ole oikeastaan ollu muuta kun ongelmia. sähköongelmia paljon esim. se löi pakki päälle itse ajossa, vähäks aika sitten öljyt tulivat pihalle. Talvisin vaijerit jäätyy, ja viime viikolla vaihdelaatikko oli jäätynyt kiinni. Virtalukko on kerran jo vaihdettu. kaikennäköisiä muttereita ja pultteja huonosti kirisretty jos ollenkaan. Eli en todellakaan suosittelen Linhaita
|
|
||||
|
||||
![]()
Itse tuli mietittyä kiinamönkijöitä joskus kun työkonetta etsin. Jäi kiinavehkeet ostamatta lukemieni kokemusten perusteella. Voihan noissa olla paljon erojakin, mutta luulen, että ne ongelmat löytyvät sieltä luotettavuuden ja koneiden kestävyyden suunnalta. Itse ostin käytettynä -03 vuosimallin Honda Foremanin (450) ja hyvin on toiminut vaikka on reilusti ajettu. Maksoi kohtuullisen vähän ja vain yksi suurempi ongelma ollut. Viimetalvena jätti umpihankeen, kun vaihteen vaihtajan anturi petti. Kuulemma sellainen kilkotin, joka on noista vehkeistä usein pettänyt. Voimansiirto on kestänyt vetää todella suuriakin kuormia ja niistä ehkä suurin on ollut takajarruista lukkiutunut 1200 lada
![]() Noilta kiinavehkeiltä en heti ehkä odottaisi samaa. En sitten tietenkään tiedä, että mihin tarkoitukseen kone on menossa... Nii ja taisi tuossa taas livetä ohi aiheen, mutta menköön... |
|
||||
|
||||
![]()
Omasta
Canadan mallista kuvaa Tieliikenne Vm. 2006 ajettu noin 17000km ![]()
EX. OIIIIIIIO XJ H.O. Viimeksi muokannut Nemi : 11.02.2010 17:26 Perustelu: lisätty tietoja |
|
||||
|
||||
![]()
Tähän astiset mielipiteet puhuvat kovasti kiinanpommeja vastaan
![]() Tieliikenne pelihän tuo saisi olla ja jokinmoista työtäkin pitäisi kyetä tekemään ilman että heti saa pajottaa koko laitteen. Saa toki kertoa laatu peleistäkin. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eli suosittelen tämmösiä vanhempia Hondoja. uudesta hondoista on kuullut vähän sitä kun tätä |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
melko tasan 7000, perushuolloilla tuota anturivikaa lukuunottamatta. Kosteushan sinne oli väliin päässyt ja oikoseen meni. Ei korjaantunut, kun vaihtamalla anturi. Uusissa Hondissa tuo kyseinen anturivika on tehty helpommaksi korjata, mutta itse vikaa ei ole poistettu ![]() Itsellä tuo anturivika on ehkäisty tuossa vaihdon yhteydessä niin. että anturi on vuorattu sikamassalla. Kyllä tuo vekotin on aika kovalla käytöllä ollu itsellä ja kyllä veikkaan, että olisi jo antautunut kiinapeli. Kuitenkin lumet tulee tuolla luotua pitemmältäkin matkalta. Viimeisen vuoden aikana on reilut 30m3 tullut polttopuuta ajettua. Siihen päälle kaikki puutarhahommat ja sekalaiset ajot, niin kyllä se on testattu ja hyväksi todettu ![]() Tuollaisia samanmoisia muuten löytyy jokunen tälläkin hetkellä käytettynä nettimotosta ja hintakin on kohtuullisen hyvä. |
|
||||
|
||||
![]()
Joo emäntä osti vuos sitten linhai 260 4x4 goonin.
Vikoja vikoja ja vikoja löytyy edelleen. Varin lautanen meinas tippua -> mutteri löysällä Sarvikon mutterit löysällä Tankin huotusletkussa joku hemmetin takaiskuventtiili-> ei saanut ilmaa tankkiin-> venttiili lenti kankaalle. Vetarin suojakumi kaks kertaa vaihdettu. Ilmanputsarinkotelon pultit tippu jonnekin Sähköinen nelikon kytkentä-> ei hyvä. Monesti kävi takuu huollossa sen takia ja eipä toimi vieläkään normaalisti Vaihteisto huohottaa öljyt kankaalle. Renkaat kulu hemmetin nopeesti.-> paineet oli renkaissa mitä sattuu. Eturenkaissa haritusta. RUnkoruostuu Tarrat lähtee ilmavirran mukana lentoon. Pakki välitys ihan liian pitkä-> kärrin kanssa hankala peruutella tai jos oot jumissa->kytkin/hihna käryää->ei hyvä Vesipumppu rupes vuotamaan-> korjauksen alla Akku sais olla suurempi tai parempi. Eiköhän siinä ollu jo vikoja lueteltu. Varmaan enää muista kaikkia ![]() Onhan tolla jo yli 5000km mittarissa. Mutta aivan liikaa pikkuvikoja. Kaikki mikä tulee kiinasta nii jää nykyisin ostamatta-> ei muuta kuin harmia. |
|
||||
|
||||
![]() Muilla on ollut omissa kinkeissään niin paljon ongelmia, että täytyy kertoa myös toisenlainen tarina... ![]() Ostin oman kiinan mönkijän keväällä 2007. Kilometrejä ei ole tullut paljoa, mutta kaikki maastossa. Mitään isompia vikoja ei ole ollut, mutta pientä tietysti. Merkki on Odes 400. Suomessa tuota myydään ainakin kymmenellä eri merkillä. Maailmalla ainakin USA, australia, unkari, ruotsi ym. Alkup eturenkaat ovat oikeasti 23" korkeat, vaikka kyljessä lukee 25x8.0-12. Ostin taakse 25x12.5-12 Kenda Bear Clawit, ja laitoin takana olleet 10" leveät eteen. Nyt on alla mukavat renkaat, ja keula nousi. Paineita kummeissa on 0.22 bar. Ja kyllä, mittaan ne noin tarkkaan. Pienikin paineen muutos vaikuttaa yllättävän suuresti. Mutakuvassa on alkup rengastus, nykyään menee aika hyvin pehmeässä. Uudemmissa on linkkuperä, ja nappivaihteet (honda-kopio?) Tässä on vielä jäykkä perä, ja vaihteet polkimella. Kori on Kawasakin näköinen, ja moottori on Hondan kopio. Kaasari on kiinassa tehty keihin. Tehtaan jäljiltä moottori käy melko laihalla. Porasin tyhjäkäynti ja teho suuttimet isommaksi. Voimaa tuli hieman enemmän, erityisesti talvella. Eikä haise vieläkään rikkaalle. Pakoputkessa on jonkin näköinen katalysaattori. Eilen aurasin lunta, jota oli kertynyt taas reilusti. Aura on liian pieni nokalle (100x38cm), sitä se työntää ilman ketjuja vaikka maailman tappiin. Ensi talveksi tulee levyyn 20 cm levitys, ja 10 cm korotus. Saa nähdä tarviiko sitten ketjut. Voima riittää kyllä, vaikka sitä taisi olla 16,4 hv jos oikein muistan. ![]() Itse ole ollut enemmän kuin tyytyväinen tuohon. Odotin kauhutarinoitten perusteella enemmän ongelmia. Tottakai pientä laitettavaa on ollut. Akku meni ekan talven aikana, mönkkäri kylmässä tallissa. Vinssi pitää kovaa ääntä, mutta toimii ihan ok. Purin sen kesällä, mutta en löytänyt mitään erikoista. Rasva oli suht hyvää punaista kuraa, vähän laitoin lisää. Koneistusjälki oli toki paikoin vähän karkeata. Ns merkkipelit eivät olleet kunnon vaihtoehto vuonna 2007. Uudet maksoivat kultaa, ja käytetyt hopeaa. 10-15 vuotta vanha japsi maksoi silloin saman kuin tämä uusi kinkki. Se on tietysti makuasia kumman haluaa. Nykyään voi olla paremmin tarjontaa, kun on lama ja kaikki. ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on semmonen kaikkien parjaama 200 comssu.Ei siin oo ollu oikeestaan mitään vikaa.Uutena ku kiristelee kaikki pultit ja vaihtaa nylokki mutterit ja kattelee esm.ohjauskulmat niin kyll sillä huristelee.Ihan varmaan jos ois vaan lähteny ajelemaan tuolla tönkäjällä liikkeen jäljiltä niin se ois purkanu itse itsensä alle 5km matkalla.
Isommalla suuttimella ja kurit poistettuna sekä kannen siivoamisella piristykin ihan kivasti. Mönkijäll ajettu nyt 2200km ja väittäsinpä että paljon halvempia kilsoja ollu kun ns.merkkivehkeellä. Merkkikoneessa kun taitaa se jälleenmyyntiarvo pudota vuodessa parinkin tuommosen halpis mallin verran. Mitä nyt kukin odottaa mönkijältään mut minuu on comssu käyttäny kaljan ostossa ihan luotettavasti. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Paikallisen pienkone huollon mukaan parhaat työkäytössä ovat vanhemmat hondat ja jos maastokelpoisempaa (erillis jousituksella takapää) haluaa niin uudet artic cat 366 hintalaatu suhteeltaan ykkösiä (uudenhinta alle 5t€ muistaakseni).
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Tuo odes kyllä kuulostaa ja näyttää täysin hondakopiolta. Ei se kai sitten paha ole
![]() Tuo käänneltävä (tai mukana kääntyvä) työvalo tuossa ohjaustangossa on muuten metsässä ajaessa kultaakin kalliimpi pimeällä. Ja nappivaiheteisto on kyllä hyvä ainakin raskaampaa kuormaa vedettäessä. Samoin tuo jäykkä perä. Jos on enempi painoa takana niin erillisjousitettu tuppaa vatkailemaan puolelta toiselle ja aika herkkä lähtemään käsistä. Tuli mieleen, että kuminpolttokin on Hondalla helppoa kun takavedon saa päälle napista ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() mulla on tollanen polaris scrambler4x4 500ho. sillä tehdään meillä lumityöt 120 cm leveellä lumilevyllä, pukkaa lunta ilman ketjuja ihan helposti. noissa Scramblereissa on se ongelma että laatikossa ei ole "lyhkästä puolta" ollenkaan ![]() ja orkkis variaattorin hihna ei kestä oikein hissukseen rämpimistä. mutta siihenkin löytyi lääke ei tule enää mentyä hissukseen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Perkule, mietin ite samaa ratkasua ihan testin vuoks... |
|
||||
|
||||
![]()
Tuo mukavaa piristystä muuten niin tylsään mönkijän ääneen
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tuota noin olisiko tollanen YAMAHA GRIZZLY 350 tieliikennemönkijä sitten mistään kotoisin
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Polariksesta en ole kuullut juuri pahaa sanaa, mutta itse en niiden ajettavuudesta kyllä pidä. Alankohan kuulostaa Honda-mieheltä ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä | HiluMiks | Chit-Chat | 30 | 20.09.2014 22:44 |
Myydään Kiinan mönkijä. | k.j | O/M/V Muut | 16 | 20.02.2010 10:05 |
Kysymys mönkijöistä. | ippendale | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.10.2008 14:49 |
Mönkijöistä suunnistuskisoissa? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.03.2006 09:02 |
Mönkijöistä | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.11.2004 20:40 |