![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() On Board AirRojekti alkaa valmistumaan, vielä pitää imupuolelle hommata suodatin ja öljysumutin tms, jottei kompura leikkaa kiinni. Kompressorina toimii alkuperäinen ilmastoinnin kompura (Harrison), ja säiliö mittareineen ja painekytkimineen löytyi motonetistaa (69€). Kokeilin täyttää 33" varapyörän, ja suht hyvin meni: 2 kertaa käynnistyi kompura täytön aikana, ja noin minuutissa oli paineet 1,5. Tästä se lähti: ![]() Ja tänne se meni: ![]() ![]() ----------------------- <- "Iso mutta kömpelö" -----------------------
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hyvältä näyttää. Itte meinasin tehdä joku vastaavanlainen ratkaisu. Kävin pari viikkoa takaperin hankkimassa kaksi ilmakompuraa ja pikku hiljaa tavara alkaa löytyä hyllyllä että voi alkaa väsätä jotain. Mutta ajattelin jos käyttäsin putkipuskuri ilmasäiliöksi, en tiedä jos on hyvä ajatus jos puskuriin tulisi vaurio niin pääsisi ilmat pihalle. /Sten
80 Dodge Ramcharger SE 318/727/NP 205 PTO Dana 44/Corp 9.25 lim. slip/3,23 Cragar 8x15 Star Spoke/BFG 33x12,5-15 MT KM 3" bodylift, Borgesonshaft |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hyvää settiä. Minulla kävi mielessä oikaista ja käyttää tuollaista pikkukompuraa invertterin kera.
A-P BJ, HJ ja SJ. Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ja toi tölkkihän on supolla vaan mittatikkuna...
*team grasshopper* -LISÄÄ MUTAA!!- -esory- |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
----------------------- <- "Iso mutta kömpelö" ----------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kävisikö painepuolelle öljynerotukseen ja kuivaukseen ilmastoinnin kuivain? Vaikka tällainen:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...link:middle:de - p
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ilmastoinnin kuivaimen kosteudenpoistokyky on erittäin rajallinen, Kuivain pilaantuu jo ollessaan vapaassa kosketuksessa ulkoilmaan. Eiköhän näissäkin ole järkevintä käyttää perinteistä vedenerotinta säiliöltä lähtevässä putkessa.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nama perinteiset vedeneroittimet poistaa sitten vain veden, ei kosteutta kaasumuodossa. Vaatii myos aika paljon virtausnopeutta toimiakseen, mutta valttaa hyvin offihommissa
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo ei sitä kosteuden poistoa ole noissa huoltoaseman vehkeissäkään, pakkasella melkein jokainen on paskana, mutta pakkasella nuo paineilmanaulaimen käyttäjät laittaa samaa jäänestoa kompuraan kuin mitä on kuorma-autojen ilmajärjestelmässä.Lisäksi paineilmanaulaimeen menee koko ajan öljyä sumuttimen kautta.
Käyttö on noilla hepuilla aikas kovaa kun menee noin 10,000 naulaa per naulain päivässä.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Onko kukaan liitänyt imupuolta moottorin huohotukseen?
Tuleeko liikaa kaikennäköstä sontaa? Luulen että mulla ainakin rangessa olis tuo öljysumutus kunnossa. Samanlaista settiä olen suunitellu.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tosin pitää muistaa toi öljykin ku tuppaa kuivaamaan toi jäänesto... |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
50/50 Loraus säiliöön ja sieltä sitä lähtee ilman mukana liikkeelle niin ei venttiilit sun muut jäädy. Eikös Aerolissa ole voiteluainetta mukana??
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |